بسته‌های روتین‌های فروشگاه در MariaDB 11.4: آنچه باید بدانید

MariaDB 11.4 بسیاری از ویژگی های پیشرفته را معرفی کرد. یکی از مواردی که توجه من را به خود جلب کرد، پشتیبانی کلی از بسته ها برای روتین های ذخیره شده است. اگرچه این ویژگی قبلاً با فعال کردن حالت سازگاری اوراکل در دسترس بود، اکنون، این ویژگی به طور کلی در دسترس است. این به شما کمک می کند تا سازماندهی توسعه پایگاه داده را در محیط MariaDB به طور قابل توجهی ارتقا دهید.

بسته ها یک رویکرد مدولار برای مدیریت منطق پایگاه داده ارائه می دهند. این افزوده، MariaDB را با سایر سیستم های پایگاه داده پیشرفته که مدت هاست از بسته ها استفاده می کنند، مانند Oracle، نزدیک تر می کند و آن را از این نظر از سایر پایگاه های داده منبع باز رابطه ای که از بسته ها پشتیبانی نمی کنند، متمایز می کند.

بسته‌های موجود در MariaDB به شما این امکان را می‌دهند که رویه‌ها، توابع، متغیرها و سایر عناصر ذخیره شده مرتبط را در یک واحد واحد گروه‌بندی کنید. این ساختار چندین مزیت از جمله بهبود سازماندهی کد، افزایش قابلیت استفاده مجدد و تعمیر و نگهداری ساده را ارائه می دهد.

قبل از این به روز رسانی، هر رویه و عملکرد ذخیره شده در MariaDB به طور مستقل وجود داشت، که می تواند منجر به یک طرح درهم ریخته و مدیریت پیچیده تر منطق تجاری پیچیده در هنگام پیاده سازی در پایگاه داده شود.

بسته‌ها با ارائه راهی برای گروه‌بندی منطقی روال‌های مرتبط به این موضوع می‌پردازند.

باز هم مزیت اصلی استفاده از …

Source link