جدول پیوندها
چکیده و مقدمه
تاریخچه استفاده از هوش مصنوعی در آموزش
روش تحقیق
بررسی ادبیات
خلاصه
نتیجه گیری و مراجع
4. بررسی ادبیات
این بخش تحقیقات مربوط به استفاده از مدلهای هوش مصنوعی و چتپاتهای مولد در آموزش را با تمرکز بر ChatGPT مورد بحث قرار میدهد. علاوه بر این، این بخش، مزایا و چالشهای بالقوه استفاده از این فناوری در آموزش را روشن میکند.
4.1. چت بات ها در آموزش
محبوبیت روزافزون چت ربات های هوش مصنوعی (AI) در آموزش، مطالعات تجربی متعددی را برانگیخته است تا تأثیر آنها را بر نتایج یادگیری دانش آموزان بررسی کنند. با این حال، یافتههای این مطالعات متناقض بودهاند و نیاز به بررسی و سنتز جامع دارند. Wu & Yu (2023) نمونه ای از مطالعه ای است که به این شکاف می پردازد، جایی که یک متاآنالیز از 24 مطالعه تصادفی شده با استفاده از نرم افزار Stata (نسخه 14) با هدف تجزیه و تحلیل تأثیر استفاده از چت ربات های هوش مصنوعی بر یادگیری دانش آموزان انجام شد. نتایج و ارزیابی اثرات تعدیل کننده سطوح تحصیلی و مدت مداخله مورد نیاز. متاآنالیز نشان داد که چت ربات های هوش مصنوعی تأثیر قابل توجهی بر نتایج یادگیری دانش آموزان دارند. علاوه بر این، تأثیرات چت ربات های هوش مصنوعی در میان آموزش عالی بارزتر بود.