آینده مراکز داده: یک سیستم عامل ساخته شده بر روی داده های پاک | دانش مرکز داده

با تداوم گسترش سریع بازار مرکز داده همراه با تکثیر هوش مصنوعی، ما با چالش بزرگتری برای ارائه SLAهای داخلی و خارجی در مقیاس روبرو هستیم. از آنجایی که نیاز صنعت به دیجیتالی کردن همه چیز تسریع می‌شود، داده‌های عملیاتی تمیز و دقیق برای تصمیم‌گیری‌های تجاری در مورد زیرساخت‌ها و عملیات مرکز داده حیاتی خواهد بود.

نیاز به داده های پاک چیز جدیدی برای صنعت نیست، فقط در دسترس نبوده است. مراکز داده ذاتاً برای مدیریت و بهره برداری پیچیده هستند. بنابراین بسیاری از عناصر و دارایی ها به هم مرتبط و وابسته هستند و هر تعاملی، از نصب تا تعمیر و نگهداری معمول، ریسک ایجاد می کند. این خطر با ناتوانی در جمع‌آوری داده‌های عملیاتی تمیز، ارائه دید کامل پشته، و بهبود BI و هوش مصنوعی مولد تشدید می‌شود.

وضعیت صنعت

صنعت مرکز داده در هسته کل جهان ما قرار دارد و دارایی های فناوری اطلاعات و ذخیره سازی، برنامه های کاربردی حیاتی و مخزن داده های جهان را در خود جای داده است. با این حال، ما فراتر از فرآیندها، روش‌ها و رویه‌های قدیمی دهه‌های گذشته پیشرفت نکرده‌ایم. این امر عمدتاً به دلیل منسوخ شدن، از هم گسیختگی و سیستم‌های جمع‌آوری داده‌ها است که هر کدام روش‌های طبقه‌بندی و ساختار خاص خود را دارند. این منجر به فرآیندهای دستی، مستعد خطا و زمان‌بر شده است که در نهایت داده‌های مشکوک را تولید می‌کند که مانع تصمیم‌گیری آگاهانه در سطح اجرایی می‌شود.

اتکا به روش‌های جمع‌آوری داده‌های قدیمی، فقدان سیستم‌های متصل، و همچنین فقدان داده‌های عملکرد دارایی، وضعیت را به جایی رسانده است که ما در تعیین میزان تحمل ریسک خود نسبتاً کور هستیم. سپس محافظه کارانه ترین رویکرد ممکن برای قابلیت اطمینان اتخاذ می شود، یک اقدام کامل اجتناب از ریسک. با توجه به ادامه گسترش صنعت با چنین نرخ رشد تهاجمی، فقدان داده های معنادار برای پشتوانه تصمیم گیری وضعیت پایداری نیست.

مدیریت دارایی‌ها و عملیات در سراسر مجموعه‌های مراکز داده جهانی با صفحه‌گسترده‌ها، مقادیر زیاد رویه‌ها و همچنین روش‌های برف‌ریزه باید به پایان برسد. علاوه بر این، با افزایش فشارهای نظارتی در سطح جهانی، مانند دستورالعمل گزارش‌دهی پایداری شرکت اتحادیه اروپا (CSRD)، انتقال به یک سیستم عملیات متمرکز ضروری می‌شود.

پیاده‌سازی یک سیستم عامل مرکزی و سرتاسری باید بخش مهمی از استقرار مرکز داده در آینده باشد و در همان سطح اهمیت با چیدمان تأسیسات، طراحی، ساخت‌وساز، ارائه‌دهندگان فیبر و توزیع برق مورد توجه قرار گیرد.

Data Driven.png

مرکز داده با ما صحبت می کند – آیا ما/شما گوش می دهید؟

سیستم عامل مرکز داده

برای رویارویی با چالش‌های پیش روی ما، به سیستم‌های مدیریت پیشرو در صنعت و یک چشم‌انداز نرم‌افزاری در سراسر مرکز داده نیاز داریم. هر اپراتور مرکز داده باید یک پایه مشترک داشته باشد تا همه عملکردها بتوانند از طریق یک منبع حقیقت یکپارچه یکپارچه، به دست آمده و قابل مشاهده باشند. نیاز به دیجیتالی کردن همه چیز ضروری است و ما را به سمت تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده و دید کامل به دارایی‌های حیاتی سوق می‌دهد. داشتن یک سیستم عامل مرکزی واقعاً صنعت را به وضعیت پایان مرکز داده پیش بینی می کند.

بهینه سازی با دیجیتال سازی

سیستم عامل مرکز داده باید به اندازه کافی بصری باشد تا در جمع آوری و گزارش دهی داده ها سادگی ایجاد کند.

این باید یک راه حل جامع برای تکنسین ها، سرپرستان و مدیران اجرایی ارائه دهد که به آنها امکان می دهد فرآیندهای عملیاتی و جمع آوری داده ها را بهینه کنند و قابلیت های تصمیم گیری بلادرنگ را در اتاق هیئت مدیره تسهیل کنند.

کیفیت داده ها یک چالش بزرگ است. طبق گزارشی در هاروارد بیزینس ریویو، تنها 3 درصد از داده های یک شرکت تجاری با استانداردهای کیفیت مطابقت دارد. نه تنها این، بلکه تحقیقات مشترک دانشگاه کارنگی ملون و IBM نشان داد که 90 درصد از داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط کسب‌وکارها «داده‌های تاریک» هستند که جمع‌آوری شده‌اند اما هرگز با موفقیت برای هیچ هدف استراتژیک مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، به هیچ وجه برای استخراج بینش یا تصمیم‌گیری استفاده نمی‌شوند. . برای مراکز داده، باید «داده های تاریک» را به 10 درصد و داده ها را به 90 درصد پاک کنیم.

فاکتورهای حیاتی در یک مجموعه داده مرکز داده با عملکرد بالا، دسترسی به داده های تمیز، نظارت شده و متصل است. این عوامل به مدیران کمک می کند تا بینش بیشتری در مورد عملیات خود به دست آورند و برنامه ریزی سرمایه مبتنی بر داده ها و تصمیمات مدیریت استراتژیک دارایی را اتخاذ کنند و از به حداقل رساندن خطرات، خدمات بدون وقفه و زمان کار بی وقفه اطمینان حاصل کنند.

مرکز داده پیش بینی

صنعت باید توسعه یک سیستم معیار عملکرد دارایی های صنعت را بپذیرد.

با حرکت بیشتر و بیشتر به سمت آینده مرکز داده پیش بینی، داشتن دید جهانی در عملکرد قابلیت اطمینان دارایی بسیار مهم است. نه تنها داده ها باید بر قابلیت اطمینان متمرکز شوند، بلکه باید روی پایداری نیز متمرکز شوند، زیرا ما به سمت گزارش ردپای مصرف کربن و انرژی مجسم می شویم. این نیاز با انفجار هوش مصنوعی و تأثیرات واقعی آن بر مرکز داده مهم تر خواهد شد. امروز، ما در مرحله توپ کریستالی در مورد تأثیر جهانی هوش مصنوعی بر صنعت خود هستیم. ما باید به چالشی که پیش رو داریم قدم برداریم.

reliabilty-benchmarking-static-UPS.jpg

MCIM Reliability Benchmarking به مدیران مرکز داده کمک می کند تا عملکرد تجهیزات حیاتی مرکز داده خود را در برابر تجهیزات در سراسر صنعت اندازه گیری و ارزیابی کنند.

خط پایین

مطالعات به طور معمول نشان می دهد که شرکت هایی با سطح بلوغ دیجیتال بالاتر عملکرد بهتری نسبت به همتایان خود دارند. در تمام دسته‌ها – درآمد، سود خالص، بازگشت سرمایه سرمایه‌گذاری شده (ROIC) و رشد – شرکت‌هایی با سطوح بالاتر بلوغ دیجیتالی به لطف بهبود کارایی، کیفیت و توانایی تطبیق سریع با تغییرات بازار، صنایع خود را پیشرو می‌کنند.

همانطور که صنعت مرکز داده در حال تکامل است، نیاز به داده های تمیز، نظارت شده و متصل هرگز به این اندازه حیاتی نبوده است. با تمرکز بر یک سیستم متمرکز که داده های عملیاتی را استاندارد می کند، صنعت می تواند با چالش پیش رو روبرو شود و زیرساخت قابل اعتماد، کارآمد و پایدار برای دنیای دیجیتال فراهم کند. مدیران مرکز داده که از سیستم عامل مرکز داده سرتاسر استقبال می کنند، تجزیه و تحلیل های پیش بینی را پیاده سازی می کنند و از استانداردهای صنعت در جمع آوری داده ها و قراردادهای نامگذاری دارایی استفاده می کنند تا از طبقه بندی تمیز و داده های معیار دقیق اطمینان حاصل کنند، در تصمیم گیری در مقایسه با مواردی که به موارد بی اهمیت متکی هستند برتری خواهند داشت. داده ها. استانداردسازی کلید ارائه بینش‌های حیاتی از طریق داده‌های عملیاتی صنعت در دنیای واقعی برای اطمینان از قابلیت اطمینان سیستم، کارایی عملیاتی، کاهش کربن و امکان تصمیم‌گیری حیاتی تجاری برای اطمینان از آینده‌ای پایدار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور