گوگل نحوه پنهان کردن یک وب سایت از نتایج جستجو را توضیح می دهد

گوگل می گوید بهترین راه برای پنهان کردن یک وب سایت از نتایج جستجو، رمز عبور است، اما گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید.

این موضوع در آخرین قسمت از مجموعه ویدیویی Ask Googlebot در YouTube برجسته شده است.

جان مولر از گوگل به سوالی پاسخ می دهد که چگونه می توان از فهرست شدن محتوا در جستجو جلوگیری کرد و اینکه آیا این چیزی است که وب سایت ها مجاز به انجام آن هستند یا خیر.

مولر می گوید: «به طور خلاصه، بله، می توانید.

سه راه برای پنهان کردن وب سایت از نتایج جستجو وجود دارد:

  • از رمز عبور استفاده کنید
  • خزیدن را مسدود کنید
  • نمایه سازی بلوک

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

وب‌سایت‌ها می‌توانند به‌کلی از فهرست‌بندی انصراف دهند یا می‌توانند با استفاده از رمز عبور، محتوا را از Googlebot پنهان کنند.

مسدود کردن محتوا از Googlebot برخلاف دستورالعمل‌های مدیر وب‌سایت نیست، تا زمانی که در همان زمان برای کاربران مسدود شود.

به عنوان مثال، اگر سایت هنگام خزیدن توسط Googlebot از رمز عبور محافظت می شود، باید برای کاربران نیز با رمز محافظت شود.

متناوباً، سایت باید دستورالعمل هایی برای جلوگیری از خزیدن یا نمایه سازی سایت Googlebot داشته باشد.

جایی که ممکن است با مشکل مواجه شوید این است که وب سایت شما محتوای متفاوتی را در مقایسه با کاربران به Googlebot ارائه می دهد.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

این “پوشش” نامیده می شود و برخلاف دستورالعمل های گوگل است.

با این تمایز، در اینجا راه های صحیحی برای پنهان کردن محتوا از موتورهای جستجو وجود دارد.

3 راه برای مخفی کردن محتوا از موتورهای جستجو

1. حفاظت از رمز عبور

اگر می خواهید سایت خود را خصوصی نگه دارید، قفل کردن وب سایت با رمز عبور اغلب بهترین روش است.

رمز عبور تضمین می کند که نه موتورهای جستجو یا کاربران تصادفی وب قادر به دیدن محتوای شما نیستند.

این یک روش معمول برای وب سایت های در حال توسعه است. انتشار مستقیم وب سایت یک راه آسان برای به اشتراک گذاشتن کارهای در حال انجام با مشتریان است، در حالی که از دسترسی Google به وب سایتی که هنوز آماده دیده شدن نیست جلوگیری می کند.

2. خزیدن را مسدود کنید

راه دیگری برای جلوگیری از دسترسی Googlebot به سایت شما، مسدود کردن خزیدن است. این کار با فایل robots.txt انجام می شود.

با این روش افراد می توانند با یک لینک مستقیم به سایت شما دسترسی پیدا کنند، اما موتورهای جستجوی “خوب رفتار” آن را دریافت نمی کنند.

به گفته مولر، این بهترین گزینه نیست، زیرا موتورهای جستجو ممکن است هنوز آدرس وب سایت را بدون دسترسی به محتوا فهرست کنند.

به ندرت اتفاق می افتد، اما این احتمالی است که باید از آن آگاه باشید.

3. نمایه سازی بلوک

گزینه سوم و نهایی این است که وب سایت خود را از ایندکس شدن مسدود کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

برای این کار، یک متا تگ noindex robots به صفحات خود اضافه می کنید.

یک تگ noindex به موتورهای جستجو می گوید تا آن صفحه را ایندکس نکنند بعد از آن را می خزند

کاربران متا تگ را نمی بینند و همچنان می توانند به طور معمول به صفحه دسترسی داشته باشند.

افکار نهایی مولر

مولر ویدیو را به پایان می‌رساند و می‌گوید که توصیه اصلی Google این است که مسیر رمز عبور را طی کنید:

«به طور کلی، برای محتوای خصوصی، توصیه ما استفاده از محافظت از رمز عبور است. بررسی کارکرد آن آسان است و از دسترسی هر کسی به محتوای شما جلوگیری می کند.

مسدود کردن خزیدن یا نمایه‌سازی گزینه‌های خوبی هستند وقتی محتوا خصوصی نیست. یا اگر فقط بخش‌هایی از وب‌سایت وجود دارد که می‌خواهید از نمایش آن‌ها در جستجو جلوگیری کنید.»

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

ویدیوی کامل را در زیر ببینید:


تصویر ویژه: اسکرین شات از: YouTube.com/GoogleSearchCentral، نوامبر 2021.