برای تعداد کمی از افراد، گوگل به طور خلاصه تغییری را در YouTube Premium آزمایش کرد که باعث میشد ویدیوهای 4K در دسترس کاربران رایگان نباشد.
یوتیوب از سال 2010، سالها قبل از رایج شدن فرمت رزولوشن، از ویدیوهای 4K پشتیبانی میکند و به این سرویس اجازه میدهد در آینده بیشتر مقاوم باشد. در 12 سال پس از آن، ویدیوهای 4K – و حتی وضوحهای بالاتر مانند 8K که در سال 2015 به این پلتفرم معرفی شدند – بهطور رایگان برای همه طرفداران یوتیوب در دسترس بوده است.
طبق گزارش های متعدد [1, 2] در سراسر Reddit طی ماه گذشته، یوتیوب در حال آزمایش تغییر در وضعیت موجود بوده است. برای کسانی که در گروه آزمایشی Google هستند، هنگام انتخاب وضوح خاص برای یک ویدیو، اعضای غیر مشترک کلمه «Premium» را در کنار گزینه 4K/2160p مشاهده میکنند.
به زبان ساده، این آزمایش محدودیت جدیدی را برای کاربران رایگان YouTube اضافه میکند در حالی که بهعنوان یک «منافع» جدید YouTube Premium عمل میکند. همانطور که امروز وجود دارد، اشتراک YouTube Premium تبلیغات را از پلتفرم حذف میکند، به شما امکان میدهد ویدیوها را در پسزمینه اندروید پخش کنید و حتی ویدیوها را برای تماشای آفلاین دانلود کنید. این اشتراک همچنین سرویس پخش موسیقی Google را در YouTube Music بستهبندی میکند.
این اولین باری است که YouTube کیفیت بالاتری از ویدیو مانند 4K را پشت اشتراک Premium خود قفل می کند. از برخی جهات، در واقع یادآور اشتراک Stadia Pro (به زودی تعطیل میشود) است که به بازیکنان امکان میداد بازیهای Stadia را تا 4K با رنگهای HDR و صدای فراگیر 5.1 امتحان کنند.
به روز رسانی 10/17: با توجه به توییتهای متعدد از حساب رسمی TeamYouTube در توییتر، گوگل و یوتیوب آزمایشی را که ویدیوهای 4K را منحصر به مشترکین Premium میکرد، کاملاً متوقف کردند. هیچ دلیلی برای تغییر ذکر نشده است، اما ما بدون شک مقدار قابل توجهی از بازخورد منفی آنلاین در تصمیم گیری نقش داشته است.
قابل توجه، در یک توییت (ترجمه شده از ژاپنی)، تیم YouTube به طرفداران پیوندی به دستورالعملهای نحوه ارائه بازخورد مستقیم در مورد تغییر وضوح پیشنهادی 4K برای Premium و به طور کلی در YouTube ارائه میکند. در حالی که آزمایش اکنون به عقب کشیده شده است، اگر به شدت احساس می کنید که ویدیوهای 4K باید آزادانه در دسترس باشند، بازخورد خود را در نظر بگیرید.
ما عنوان این پست را بهروزرسانی کردهایم تا نشان دهد آزمایش لغو شده است.
به احتمال زیاد، محدودیت جدید بر روی ویدیوهای 4K احتمالاً تنها با گروه کوچکی از کاربران برای دریافت بازخورد در مورد تغییر آزمایش می شود. سبک مشابهی از تغییر ماه گذشته اتفاق افتاد، زمانی که یوتیوب آزمایش قرار داد تا 10 تبلیغ غیرقابل رد شدن را در زمان استراحت یک ویدیو انجام داد. بسته به بازخورد دریافت شده، ممکن است Google تصمیم بگیرد که ویدیوهای 4K را به YouTube Premium محدود نکند.
به طور کلی، به نظر میرسد که این میتواند نتیجه دیگری از کمانش اخیر گوگل باشد که منجر به کندی استخدام، کاهش بخشها و تعطیلی کامل برخی از سرویسها شده است. در تئوری، محدود کردن جریانهای با وضوح 4K و بالاتر به YouTube Premium میتواند هزینه کاربران رایگان YouTube را کاهش دهد و در عین حال مشوق مشترکان جدید را نیز تشویق کند.
بیشتر در یوتیوب:
FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.
برای اخبار بیشتر، 9to5Google را در YouTube بررسی کنید: