تجربه تماشای یوتیوب طی سالها به عنوان ابزاری برای حفظ پلتفرم و حمایت مالی از سازندگان توسط تبلیغات نفوذ کرده است. با این حال، اکنون، واقعاً به نظر میرسد که یوتیوب با تبلیغات از مرزها عبور میکند و در طول یک وقفه، 10 آگهی غیرقابل رد شدن را نشان میدهد.
به روز رسانی: در بیانیه ای به 9to5Google، یوتیوب زمینه بیشتری را پیرامون این افزایش تبلیغات فراهم کرده است. برای اطلاعات بیشتر به زیر مراجعه کنید.
وقفههای تبلیغاتی در ویدیوهای YouTube معمولاً قبل از شروع یک ویدیو و همچنین در صورت اجازه سازنده در طول آن ویدیو ظاهر میشوند. به طور کلی، این وقفهها میتوانند چند ثانیه طول بکشند یا تا چند دقیقه طول بکشند، اما تبلیغات طولانیتر معمولاً با گزینه رد شدن از آن تبلیغ پس از یک دوره مشخص همراه هستند.
طی یکی دو ماه گذشته، برخی از بینندگان یوتیوب متوجه شدهاند که تبلیغات در این پلتفرم از نظر طول و کمیت بهویژه در قالبهای غیرقابل رد شدن بسیار گسترش یافته است.
موضوعات متعدد در Reddit نشان می دهد که وقفه های تبلیغاتی در ویدیوهای طولانی تر به دفعات هر چند دقیقه یکبار اتفاق می افتد. افزایش گزارش کاربرانی که در طول وقفههای تبلیغاتی یوتیوب، تبلیغات غیرقابل رد شدن بیشتری را مشاهده میکنند، به همان اندازه بدتر، اگر نگوییم بدتر است. موضوعات در Reddit و همچنین توییت های اخیر، وقفه های تبلیغاتی را با بیش از 10 آگهی پشت سر هم نمایش دهید که نمی توان آنها را نادیده گرفت.
به نظر نمیرسد این اتفاق برای همه ویدیوها یا حتی همه بینندگان رخ دهد، اما به نظر میرسد اخیراً این وقفههای طولانیتر بیشتر و بیشتر شده است. بیشتر از دیدن 10 آگهی، مشاهده کاربرانی با حدود 5 آگهی در هر وقفه است.
خبر خوب؟ این تبلیغات نیستند فوق العاده طولانی با توجه به آنچه که ما از گزارشهای کاربران میتوانیم ببینیم، این تبلیغات تا حد زیادی هرکدام تنها پنج یا شش ثانیه هستند، به این معنی که حتی یک وقفه تبلیغاتی با 10 تبلیغ غیرقابل رد شدن فقط حدود 60 ثانیه خواهد بود.
یوتیوب هیچ افزایش هدفمندی در تبلیغات در این پلتفرم را تایید نکرده است، اما حساب توییتر “TeamYouTube” پاسخ داد به شکایت یکی از کاربران، گفت که اینها “تبلیغات ضربه گیر” در نظر گرفته می شوند، قالبی که در ابتدای ویدیوها ظاهر می شود و تعدادی از این تبلیغات بسیار مختصر را نشان می دهد.
به روز رسانی 9/16: سخنگوی یوتیوب تایید کرده است 9to5Google که این «پادهای تبلیغاتی» گسترش یافته که تعداد زیادی آگهی را نشان میدهند، بخشی از یک «آزمایش کوچک» است که از آن زمان «به نتیجه رسیده است».
در YouTube، ما بر کمک به برندها در ارتباط با مخاطبان در سراسر جهان تمرکز کردهایم و همیشه در حال آزمایش راههای جدیدی برای نمایش تبلیغات هستیم که تجربه بیننده را بهبود میبخشد. آزمایش کوچکی را در سطح جهانی انجام دادیم که وقتی بینندگان ویدیوهای طولانیتری را در تلویزیونهای متصل تماشا میکردند، چندین آگهی را در یک غلاف تبلیغاتی ارائه داد. هدف ایجاد تجربه بهتر برای بینندگان با کاهش وقفه های تبلیغاتی است. ما این آزمایش کوچک را به پایان رساندیم.
این شرکت همچنین توضیح داد که پادهای تبلیغاتی در ابتدا در سال 2018 معرفی شدند، البته در تعداد کمتر، در تلاشی برای نمایش تعداد مورد نیاز تبلیغات بدون وقفه در ویدیوهای طولانی تر. یوتیوب تکرار می کند که تجربه کاربری همچنان در اولویت قرار دارد و کاهش وقفه های تبلیغاتی بخشی از این هدف است.
با این حال، به نظر میرسد که این افزایش قابل توجهی در تعداد تبلیغکنندگانی است که بینندگان در وقفههای تبلیغاتی مشاهده میکنند، و بدیهی است که برای هیچکس جالب نیست. آیا اخیراً تبلیغات بیشتری در YouTube مشاهده می کنید؟ آیا این شما را مجبور به پرداخت برای Premium یا محدود کردن استفاده از پلتفرم به طور کلی کرده است؟ بیایید در نظرات بحث کنیم!
بیشتر در یوتیوب:
FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.
برای اخبار بیشتر، 9to5Google را در YouTube بررسی کنید: