YouTube سیستم پیوند ویدیوی خود را به روز کرده است و به سازندگان در YouTube Partner Program (YPP) کنترل بیشتری بر مشارکت های تبلیغاتی می دهد.
این به چندین مسئله دیرینه در همکاری بین سازندگان و برندها می پردازد.
پیش از این، سازندگان راه مستقیمی برای شروع روابط تبلیغاتی نداشتند. آنها باید منتظر میماندند تا تبلیغکنندگان تماس بگیرند.
سیستم جدید به سازندگان اجازه میدهد رویکرد فعالتری برای کسب درآمد داشته باشند. کانالها اکنون میتوانند با تبلیغکنندگانی که با مخاطبانشان همسو هستند ارتباط برقرار کنند.
این بهروزرسانی برای کانالهایی در YouTube Partner Program که تبلیغات را در Shorts اجرا میکنند در دسترس است.
در اطلاعیه ای، نماینده یوتیوب می گوید:
«ما در حال راهاندازی این توانایی برای سازندگان در YPP با بیش از 4000 مشترک هستیم تا درخواستهای پیوند ویدیویی برای شورت را از طریق استودیوی YouTube برای تبلیغکنندگان ارسال کنند.
YouTube محتوای برچسبگذاری شده توسط سازندگان را به برندها توصیه میکند در صورتی که آنها تبلیغات را اجرا کنند.
ویژگی های کلیدی برای بازاریابان
داده های عملکرد
برای سازندگان، پیوند ویدیوهایشان به حسابهای تبلیغکنندگان، نحوه عملکرد محتوای آنها و طنیناندازی بین مخاطبان را روشن میکند.
این اطلاعات میتواند به استراتژیهای محتوای آینده کمک کند و به سازندگان کمک کند رویکرد خود را برای همکاری با برند اصلاح کنند.
پس از تأیید درخواست پیوند ویدیو، تبلیغکنندگان میتوانند از طریق حسابهای Google Ads خود به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
این داده ها شامل معیارهای عملکرد ویدیوی ارگانیک مانند تعداد بازدید، نرخ تعامل و جمعیت شناسی مخاطبان است.
مدیریت حقوق
سازندگان میتوانند استفاده از محتوای خود را فقط به حسابهای مرتبط Google Ads محدود کنند.
این ویژگی، که از طریق تنظیمات پیشرفته YouTube Studio قابل دسترسی است، به جلوگیری از استفاده برندها از ویدیوهای سازنده بدون اجازه کمک میکند.
با پیوند دادن ویدیوها به حسابهای تبلیغکنندگان، سازندگان اجازه میدهند تا محتوای آنها در کمپینهای تبلیغاتی استفاده شود.
یک نماینده YouTube تأیید میکند که درخواستهای پیوند ویدیویی که توسط سازنده ایجاد میشود به همین ترتیب عمل میکنند:
این پیوندهای ایجاد شده توسط سازندگان به همان شیوه پیوندهای ایجاد شده توسط تبلیغکننده عمل میکنند که حقوق بین برندها و سازندگان را تأیید میکند و به تبلیغکنندگان این امکان را میدهد که عملکرد ویدیوی ارگانیک را در تبلیغات Google مشاهده کنند.»
حداکثر 300 حساب Google Ads را می توان در هر کانال پیوند داد
نگاه کردن به جلو
با معرفی پیوندهای ویدیویی ایجاد شده توسط سازنده، کانالها آزادی بیشتری در انتخاب مارکهایی دارند که با آنها کار میکنند.
این به طور بالقوه می تواند به فرصت های تبلیغاتی معتبرتر و جذاب تر منجر شود.
تصویر ویژه: روزانه_خلاقیت/Shutterstock