یوتیوب اخیراً طی مصاحبه ای با تاد شرمن، پیشرو محصول YouTube Shorts، جزئیات بیشتری در مورد نحوه عملکرد الگوریتم Shorts خود در اختیار سازندگان قرار داده است.
هدف از این بحث، رفع تصورات غلط رایج سازندگان درباره الگوریتم Shorts و تفاوت آن با الگوریتم YouTube برای ویدیوهای طولانی بود.
در این مقاله، به گفتگوی 11 دقیقهای میپردازیم، که به اهمیت ایجاد محتوای متمرکز بر مخاطب، تعریف «نما» و ملاحظات استراتژیک پشت طول ویدیو و سفارشیسازی اشاره میکند.
علاوه بر این، شرمن به سوالات مربوط به هشتگ ها، تعداد پست ها و طول عمر یک Short می پردازد.
الگوریتم و مخاطب
به گفته شرمن، هدف اصلی الگوریتمهای طولانی و Shorts این است که بینندگان را با ویدیوهایی که از نظر آنها ارزشمند هستند، ارتباط برقرار کند.
شرمن تأکید کرد که ضرب المثل «الگوریتم فکر نکن، به مخاطب فکر کن» برای Shorts صدق می کند، دقیقاً مانند محتوای طولانی. او گفت: “مخاطب الگوریتم است.”
تفاوت هایی در نحوه عملکرد الگوریتم برای محتوای کوتاه به دلیل فرمت منحصر به فرد آن وجود دارد.
“ما میخواهیم [viewers] برای احساس رضایت [the videos]شرمن گفت. “اما چیزهای زیادی وجود دارد که ما به صورت کوتاه انجام می دهیم که به نوعی متفاوت هستند و بر اصول اولیه فرم کوتاه تمرکز دارند.”
برخلاف ویدیوهای طولانی که در آن افراد به طور فعال ویدیویی را برای تماشا انتخاب میکنند، بینندگان Shorts اغلب با کشیدن انگشت در فید محتوا را کشف میکنند.
شرمن بیان می کند که این تمایز نیازمند یک رویکرد اندازه گیری متفاوت است:
“در اصل، ما در تلاش هستیم تا ویدیوها را به افرادی که برای آنها ارزش قائل هستند، هم در فرم بلند و هم به صورت کوتاه ارائه کنیم.”
تعریف نما
شرمن تصریح کرد که وقتی از شما میپرسند که آیا هر ویدیویی که در فیدهای Shorts ورق زده میشود، بهعنوان یک بازدید حساب نمیشود.
بر خلاف سایر پلتفرمها که اولین فریم را بهعنوان نما در نظر میگیرند، یوتیوب یک نما را برای نشان دادن یک عمل عمدی تماشا میخواهد.
شرمن توضیح می دهد:
کاری که ما سعی میکنیم و با یک نما انجام میدهیم این است که آن را برای قصد شما از تماشای آن چیزی رمزگذاری کنیم تا سازندگان احساس کنند که آن نما آستانه معنیداری دارد که فرد تصمیم به تماشای آن گرفته است.»
آستانه های دقیق به صورت عمومی به اشتراک گذاشته نمی شوند تا از “بازی” احتمالی سیستم جلوگیری شود.
یک معیار جدید در YouTube Analytics، درصد دفعاتی را که یک Short مشاهده میشود در مقایسه با کشیدن انگشت روی دست نشان میدهد تا به سازندگان کمک کند عملکرد را تجزیه و تحلیل کنند.
طول ویدیوی کوتاه ایده آل
شرمن به سازندگان پیشنهاد کرد که وقتی در مورد طول ایدهآل یک فیلم کوتاه از آنها سوال میشود، داستان سرایی را بر هدفگذاری مدت زمان مشخصی ترجیح دهند.
او همچنین به سؤال سفارشیسازی تصاویر کوچک پرداخت و توضیح داد که بیشتر ترافیک برای Shorts به جای قفسه Shorts از فید میآید.
در نتیجه، تیم تصمیم گرفته است به سازندگان اجازه دهد به جای ارائه ریز عکسهای سفارشی، یک فریم از ویدیوی خود را به عنوان تصویر کوچک انتخاب کنند.
هشتگ ها، فرکانس ارسال و طول عمر
شرمن گفت که هشتگ الزامی نیست، اما بسته به نیاز و زمینه سازنده می تواند معنادار باشد.
او به سوال فرکانس ارسالها پرداخت و اظهار داشت که هیچ آستانه جادویی پستها وجود ندارد که موفقیت را تضمین کند. او به جای ارسال چندین ویدیو با کیفیت پایین، سازندگان را تشویق کرد که وقت خود را برای تولید محتوای بهتر صرف کنند.
شرمن توضیح داد که Shorts ممکن است در ابتدا چند صد یا هزار بازدید داشته باشد و سپس به دلیل تلاش الگوریتم برای یافتن مخاطب برای محتوا از بین برود. او پیشنهاد کرد که این بازدیدهای اولیه را می توان به عنوان اکتشافی در نظر گرفت زیرا یوتیوب تلاش می کند به سازندگان کمک کند تا مخاطبان خود را پیدا کنند.
به طور خلاصه
نکات کلیدی مرکز بحث در مورد درک مخاطبان، ایجاد محتوای با کیفیت و استفاده از ویژگی های منحصر به فرد Shorts.
این نکات را در نظر داشته باشید:
- مخاطب کلید است: هدف الگوریتم Shorts برقراری ارتباط بین بینندگان با محتوای ارزشمند است. بر درک و خدمت به مخاطبان خود تمرکز کنید، نه اینکه سعی کنید با الگوریتم بازی کنید.
- دیدگاه ها عمدی هستند: هر پیمایش ویدیویی بهعنوان نما به حساب نمیآید—نیت تماشای ویدیو مهم است.
- داستان سرایی در طول مدت: طول ایده آلی برای یک شورت وجود ندارد. روی ساختن روایت های قانع کننده ای تمرکز کنید که بینندگان را درگیر خود نگه می دارد.
- کیفیت بر کمیت: هیچ تعداد جادویی پست موفقیت را تضمین نمی کند.
تصویر ویژه: یان کراوا/ شاتر استوک