YouTube از محتوا و پیشنهادات تبلیغاتی جدید در Brandcast رونمایی کرد

یوتیوب در سیزدهمین Brandcast سالانه خود در سالن دیوید گفن، مرکز لینکلن، از چهار محتوا و تبلیغات جدید پرده برداری کرد.

اطلاعیه های کلیدی عبارتند از:

  • WNBA بازی های جمعه شب: Google و Scripps Sports توافقی را برای YouTube TV اعلام کردند تا بازی‌های تلویزیونی محلی WNBA جمعه شب را در ION در بازارهای خانگی و خارج از خانه تیم‌هایی که بازی می‌کنند نمایش دهد. در این فصل، YouTube TV تنها توزیع‌کننده برنامه‌های ویدئویی چند کاناله دیجیتال (dMVPD) خواهد بود که بازی‌های محلی و ملی WNBA را حمل می‌کند. این بازی‌ها بخشی از YouTube TV Base Plan خواهند بود که از 31 می شروع می‌شود و تا فصل عادی ادامه می‌یابد.
  • تصاحب سازنده از طریق YouTube Select: یوتیوب گسترش این گزینه تصاحب را برای سازندگان بیشتری اعلام کرد که در ابتدا در پایان سال 2023 به صورت آزمایشی اجرا شد. با رسمی شدن این برنامه، برندها می توانند با سازندگان برتر YouTube همکاری کنند تا 100٪ سهم صدای خود را در اختیار داشته باشند. کانال، از اتصالات محکم سازنده و فن استفاده می کند.
  • بدون پرش برای کمپین‌های دسترسی به ویدیو: YouTube یک قالب جدید مبتنی بر هوش مصنوعی بهینه‌سازی شده برای تلویزیون متصل (CTV) را با استفاده از دارایی‌های غیرقابل رد شدن در موجودی جریانی معرفی کرد.
  • کدهای QR مارک دار: یوتیوب کدهای QR مارک دار را راه اندازی کرد که به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد تا با قرار دادن نام تجاری خود در جلو و مرکز یک کد QR مدرن تر، تعامل بیشتری داشته باشند.

علاوه بر این اعلامیه های خبری، نیمکت اجرایی یوتیوب نیز روی صحنه آمد تا درباره چشم انداز خود، اهمیت محتوا و نوآوری در تبلیغات صحبت کند.

نیل موهان، مدیر عامل یوتیوب، می‌گوید: «سازندگان، مخاطبان را روی صفحه نمایش بزرگ جذب می‌کنند، زیرا آنها هالیوود جدید هستند. آنها استراتژی های تجاری، اتاق نویسندگان و تیم های تولید دارند. آنها ژانرهای تلویزیونی کلاسیک را از برنامه‌های صبحگاهی گرفته تا تفسیرهای ورزشی دوباره تجسم می‌کنند. و آنها در حال اختراع موارد کاملاً جدید هستند!»

او افزود: «در طول مسیر، سازندگان در حال تعریف مجدد چیزی هستند که ما به عنوان تلویزیون فکر می‌کنیم. و آنها نیز مانند دیگر متخصصان خلاق شایسته تحسین هستند. من معتقدم وقت آن رسیده که یک خالق جایزه امی را بگیرد.»

نیل موهان، مدیر عامل YouTube، در حین پخش برند YouTube 2024 در تالار دیوید گفن در 15 مه 2024، در شهر نیویورک، روی صحنه صحبت می‌کند. (عکس از کوین مازور/گتی ایماژ برای یوتیوب)

مری الن کو، مدیر ارشد تجارت یوتیوب، گفت:

هیچ کس به اندازه طرفداران وفادار یوتیوب درگیر نیست. آن‌ها با هیجان برای ویدیوهای جدید شمارش معکوس می‌کنند، ویدیوهای قدیمی را دوباره تماشا می‌کنند و در پاسخ ویدیوهای خود را ایجاد می‌کنند. و آنها 24 ساعت پس از انتشار ویدیوهای جدید به کانال سازنده مورد علاقه خود می روند. این یک لحظه ایده آل برای برندها برای تعامل با این طرفداران است.”

شان داونی، رئیس آمریکا و شرکای جهانی در گوگل، گفت:

هوش مصنوعی گوگل برای سال‌ها هسته اصلی راه‌حل‌های تبلیغاتی ما بوده است. همانطور که پیشرفت می کنیم، توانایی ما برای کمک به برندها در جهت افزایش بازگشت سرمایه بهبود می یابد.

در این شب اجراهای موسیقی توسط Billie Eilish با حضور FINNEAS، Benson Boone، و Stray Kids و همچنین سازندگان مختلف YouTube، از جمله Haley Kalil، Kinigra Deon، Ryan Trahan، Shannon Sharpe و Zach King برگزار شد.

این نشان می‌دهد که چرا یک نظرسنجی انجام‌شده توسط Kantar نشان می‌دهد که بینندگان در ایالات متحده می‌گویند که اگر بتوانند تنها یک سرویس را برای یک سال تماشا کنند، YouTube پلتفرم شماره 1 خواهد بود که آنها انتخاب می‌کنند.

مری الن کو، CBO، YouTube، در YouTube Brandcast صحبت می کند. (عکس از Noam Galai/Getty Images برای YouTube)

حضار در طول رویداد شبانه، که بخشی از Upfronts بود، داده های مهم دیگری را جمع آوری کردند.

به عنوان مثال، بر اساس گزارش کل تلویزیون و پخش جریانی Nielsen برای ایالات متحده، یوتیوب از فوریه 2023 در زمان تماشای پخش جریانی هر ماه پیشتاز بوده است. طبق یک مطالعه تحقیقاتی Pew، از هر 10 بیننده، 9 نفر از یوتیوب استفاده می کنند.

طبق داده‌های داخلی YouTube، معیارهای کلیدی CTV شامل موارد زیر است:

  • بازدید از اتاق نشیمن از سال 2020 تا 2023 بیش از 130 درصد افزایش یافته است.
  • به طور متوسط، بینندگان روزانه بیش از 1 میلیارد ساعت محتوای YouTube را روی صفحه بزرگ (تلویزیون) تماشا می کنند.
  • YouTube TV بیش از 8 میلیون مشترک پولی دارد.
  • بیش از 40 کانال از 100 کانال برتر YouTube بر اساس زمان تماشا، تلویزیون را به عنوان پرمخاطب ترین کانال YouTube خود دارند.
  • سال گذشته، بازدید از شورت در تلویزیون های متصل بیش از دو برابر شد.

تبلیغ کنندگان در بین مخاطبان نیز از این قطعات خبری استفاده کردند:

  • بر اساس یک متاآنالیز MMM سفارشی که توسط Google با Nielsen انجام شده است، به طور متوسط، YouTube بازده بلندمدت هزینه تبلیغات (ROAS) بالاتری نسبت به تلویزیون، سایر ویدیوهای آنلاین و شبکه های اجتماعی پولی دارد.
  • بر اساس یک متاآنالیز در 13 مطالعه افزایش فروش NCS، ترکیب‌های کمپین دسترسی ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی میانگین ROAS 3.7 برابر (271%) نسبت به کمپین‌های بهینه‌سازی دستی کسب کردند.
  • بر اساس یک نظرسنجی Kantar، بینندگان در ایالات متحده موافق هستند که یوتیوب پلتفرم ویدیویی شماره 1 برای محتوای بازی است، که عملکرد بهتری از پلتفرم های تلویزیونی، اجتماعی و استریم دارد.
  • طبق نظرسنجی Google/Ipsos YouTube Trends، 54 درصد از مردم ترجیح می‌دهند که سازندگان رویداد مهمی مانند اسکار یا گرمی را تماشا کنند تا اینکه خودشان آن را تماشا کنند.

اکنون، این اخبار زیادی برای هضم است. با این حال، همانطور که در “گوگل به‌روزرسانی‌ها را در IAB NewFronts 2024 رونمایی کرد“، YouTube همچنین “انتظار می‌رود که در VidCon A” aheim 2024 که از 26 تا 29 ژوئن 2024 در مرکز کنوانسیون آناهیم برگزار می‌شود، اعلامیه‌های بیشتری ارائه کند.

بنابراین، همانطور که گویندگان اخبار تلویزیون در قدیم می گفتند، “به آن صفحه دست نزنید.”


تصویر برگزیده: محمد علیمکی/شاتراستاک