آخرین بهروزرسانی هفتگی YouTube ویژگیهای جدید سازنده را برجسته میکند، از جمله گسترش Shorts طولانیتر، راهاندازی تصاویر در پستهای Quiz برای Android، و دسترسی گستردهتر به برگه Brand Connect در YouTube Studio.
بهروزرسانی شورت بلندتر
YouTube بهروزرسانیهایی را به پایان رسانده است که به ویدیوهای Shorts از 1 تا 3 دقیقه اجازه میدهد تا بر این اساس در برگه اشتراکها، در صفحات کانال و در YouTube Studio نمایش داده شوند.
این ویدیوها در قفسه Shorts در صفحه اشتراکها و برگه Shorts در صفحه کانال و YouTube Studio سازماندهی شدهاند.
سازندگانی که مایلند آپلودهایشان بهعنوان ویدیوهای طولانی طبقهبندی شود، میتوانند این کار را با آپلود در نسبت ابعاد وسیعتر، مانند 16:9 انجام دهند.
به اشتراک گذاری ویدیو از برنامه های دیگر اصلاح شده است
YouTube نحوه اشتراکگذاری و انتشار ویدیوها از برنامههای دیگر را در Android و iOS بهروزرسانی میکند.
هنگامی که یک ویدیو را از برنامه دیگری در YouTube به اشتراک می گذارید، اکنون به ابزارهای ایجاد Shorts دسترسی مستقیم خواهید داشت.
این به شما امکان میدهد ویدیو را کوتاه کنید، جزئیاتی مانند شرحها را اضافه کنید، قابلیت مشاهده و مکان را تنظیم کنید و ویدیوی خود را قبل از انتشار بهبود ببخشید.
تصاویر در پست های مسابقه
یوتیوب پس از راه اندازی پست های Quiz مبتنی بر متن، بهبودی را اعلام کرده است.
اکنون می توانید به صورت اختیاری تصاویر را به پاسخ های چند گزینه ای در آزمون های خود اضافه کنید.
این ویژگی ابتدا در دستگاههای Android در دسترس خواهد بود، اما آزمونهای تصویری که ایجاد میکنید برای بینندگان در همه دستگاههایی که پستهای انجمن در دسترس هستند، قابل دسترسی خواهند بود.
“Transform” و “DreamScreen” برای پست ها
یوتیوب در حال راه اندازی دو ابزار جدید است که برای کمک به شما در بهبود ورودی متن و تولید تصاویر برای پست ها طراحی شده اند.
ابزار “Transform” به شما این امکان را می دهد که هنگام نوشتن یک پست، متن را مجدداً بیان و سفارشی کنید. ابزار “DreamScreen” می تواند به شما کمک کند تا تصاویر جدیدی را بر اساس یک درخواست ایجاد کنید.
در ابتدا، این ویژگیها فقط به زبان انگلیسی در دسترس خواهند بود و از درخواستهای انگلیسی پشتیبانی میکنند.
گسترش نام تجاری اتصال
پلت فرم سلف سرویس YouTube، Brand Connect، اکنون برای همه سازندگان واجد شرایط در دسترس است. میتوانید برگه Brand Connect را در بخش «کسب درآمد» در YouTube Studio پیدا کنید.
این تب به شما امکان می دهد ثبت نام کنید و به ویژگی های Brand Connect دسترسی داشته باشید. این پلتفرم به شما کمک میکند تا معاملات برند مورد قبول را مدیریت کنید و یک کیت رسانه قابل تنظیم با بینش مخاطبان ارائه میدهد.
برنامه Call Pilot را باز کنید
یوتیوب در حال آزمایش برنامه جدیدی به نام «تماس باز» تا دسامبر است. این برنامه به تبلیغکنندگان اجازه میدهد تا تبلیغات سفارشی را از سازندگان واجد شرایط درخواست کنند.
سازندگان می توانند این درخواست ها را بررسی کنند و در صورت تمایل محتوای خود را ارسال کنند. هدف این آزمایشی آسانتر کردن همکاری برندها و سازندگان روی محتوای تبلیغاتی است.
افشای C2PA برای محتوای ضبط شده توسط دوربین
یوتیوب در حال راه اندازی یک ویژگی جدید است تا به سازندگان کمک کند نشان دهند محتوایشان از کجا آمده و چقدر معتبر است.
هنگامی که ویدیویی با استفاده از فناوری خاصی فیلمبرداری میشود، برچسبی که میگوید «عکسبرداری شده با دوربین» در کادر توضیحات ظاهر میشود.
این فناوری با دوربین هایی کار می کند که از C2PA نسخه 2.1 یا بالاتر پشتیبانی می کنند و به سازندگان اجازه می دهد ویدیوهای خود را تأیید کنند.
نگاه کردن به جلو
بسیاری از این ویژگیهای جدید جهانی خواهند بود، اما برخی، مانند ابزارهای هوش مصنوعی و BrandConnect، مختص منطقه هستند.
داشبورد استودیوی YouTube و پیامهای رسمی خود را برای بهروزرسانی ویژگیها و عرضه نظارت کنید.
به روز رسانی کامل اخبار یوتیوب را در زیر ببینید:
تصویر ویژه: مامون_شیخ/Shutterstock