Yelp از گوگل به دلیل استفاده از انحصار برای به دست آوردن مزیت ناعادلانه در جستجوی محلی شکایت کرد

Yelp از گوگل به دلیل استفاده از انحصار برای به دست آوردن مزیت ناعادلانه در جستجوی محلی شکایت کرد

Yelp رسماً علیه گوگل به دلیل استفاده از اختیارات انحصاری خود برای دادن مزیت ناعادلانه به گوگل در جستجوی محلی و تبلیغات جستجوی محلی شکایت کرده است. آرون شور، مشاور عمومی Yelp، گفت: «برای سال‌ها، Google از انحصار خود در جستجوی عمومی استفاده می‌کند تا به قیمت بهترین چیز برای مصرف‌کنندگان، نوآوری و رقابت منصفانه، سود نهایی خود را جبران کند.

هارون شور به ما گفت:

دعوای ضد انحصار Yelp علیه Google به این موضوع می‌پردازد که چگونه گوگل از انحصار غیرقانونی خود در جستجوی عمومی سوء استفاده می‌کند تا در رفتارهای ضدرقابتی شرکت کند، از جمله ترجیح دادن خود محصول محلی پایین‌تر خود، برای تسلط بر جستجوی محلی و بازارهای تبلیغات جستجوی محلی. برای سال‌ها، گوگل از انحصار خود در جستجوی عمومی استفاده می‌کند تا به قیمت بهترین چیز برای مصرف‌کنندگان، نوآوری و رقابت منصفانه، سود خود را تکمیل کند. گوگل با درگیر شدن عمدی در رفتارهای انحصاری و ضدرقابتی، ترافیک و درآمد را از رقبا دور کرده، مقیاس‌پذیری را برای آن‌ها سخت‌تر کرده و هزینه‌های آن‌ها را افزایش داده، در حالی که انتخاب مصرف‌کننده را تحقیر می‌کند، تا قدرت بازار خود را افزایش دهد.

حکم اخیر قاضی آمیت مهتا در پرونده ضد انحصار دولت علیه گوگل، به این معنی که گوگل به طور غیرقانونی انحصار خود را در جستجوی عمومی حفظ کرده است، نقطه عطفی در قانون ضد انحصار است و پایه محکمی برای پرونده Yelp علیه گوگل فراهم می کند. علاوه بر تسکین دستوری، Yelp به دنبال راه حلی است که تضمین می کند Google دیگر نمی تواند در جستجوی محلی ترجیح دهد. آسیب های ناشی از ترجیح دادن خود گوگل منحصر به Yelp نیست و ما مشتاقانه منتظریم تا داستان خود را در دادگاه بازگو کنیم.

شما می توانید سند کامل، یک فایل PDF 66 صفحه ای را برای بررسی دقیق پرونده قضایی مطالعه کنید.

جرمی استوپلمن، بنیانگذار Yelp، نوشت: “مورد ما در مورد گوگل است، بزرگترین دروازه بان اطلاعات موجود، که انگشت شست خود را روی ترازو گذاشته تا رقابت را خفه کند و مشتریان را در باغ دیواری خود نگه دارد. رها کردن ماموریت اعلام شده خود برای ارائه خدمات بهترین اطلاعات برای کاربران، گوگل به طور غیرقانونی از انحصار خود در جستجوی عمومی برای تسلط بر جستجوی محلی و بازارهای تبلیغات جستجوی محلی سوء استفاده کرده است – درگیر شدن در رفتارهای ضدرقابتی که کیفیت نتایج جستجو را کاهش داده و رقبا را برای افزایش قدرت بازار خود پایین آورده است.

به عنوان یادآوری، در دسامبر 2009، Yelp وارد مذاکرات ناموفقی شد تا توسط گوگل خریداری شود. گوگل حدود 500 میلیون دلار پیشنهاد داد، اما پس از پیشنهاد 1 میلیارد دلاری یاهو، این معامله شکست خورد. سپس هر دو پیشنهاد بعداً به دلیل اختلاف نظر بین مدیریت Yelp و هیئت مدیره در مورد پیشنهادات کنار گذاشته شدند. Yelp و Google با هم کنار نمی‌آیند، آنها واقعاً از زمان این خرید ناموفق با هم همکاری نکرده‌اند.

در سال 2013، به عنوان یک اطلاع‌رسانی، پوشش دادیم که Yelp بر نتایج گوگل تسلط داشت، درست مانند Reddit در سال 2024 و ویکی‌پدیا قبل از آن.

نیویورک تایمز پوشش خوبی از این شکایت دارد.

در اینجا چند برداشت از X وجود دارد:

مدیر عامل Yelp:

باید اضافه کنم که وقتی در مورد X پست گذاشتم، پاسخ به نفع Yelp از طرف بازاریابان جستجو و سئوکاران نبود. برای مشاهده پاسخ ها روی آن پست X کلیک کنید.

Yelp حتی این میکروسایت را برای این دادخواست ساخته است.

بحث انجمن در X.



Source link