فصل جدیدی در مشکلات ضد انحصار گوگل دیروز با طرح شکایت Yelp مبنی بر اینکه انحصار گوگل در جستجو به آن اجازه داده است به طور غیرقانونی بر بازارهای تبلیغات جستجوی محلی و جستجوی محلی تسلط پیدا کند، باز شد.
Yelp استدلال میکند که Google با تبلیغ محصول جستجوی محلی پایینتر خود نسبت به سایر ارائهدهندگان جستجوی محلی، خفه کردن رقابت و افزایش هزینهها برای رقبای خود، به مصرفکنندگان آسیب میرساند. Yelp ادعای خسارت به میزانی را دارد که باید محاسبه شود، این خسارت طبق قانون کلیتون 1914 سه برابر شود.
شکایت کامل اینجاست.
چرا ما اهمیت می دهیم. به نظر می رسد که گوگل در حال حاضر با یک ضرر بزرگ در پرونده ضد انحصار وزارت دادگستری که ادعا می کند انحصار غیرقانونی در جستجو و تبلیغات متنی را متحمل شده است، هدف ادعاهای بیشتر از سوی شرکت های فردی قرار گرفته است که می تواند آسیبی را نشان دهد.
قضاوت در مورد اینکه آیا موفقیت وزارت دادگستری باعث میشود باد در بادبانهای ادعاهایی مانند Yelp باشد را به وکلا واگذار میکنیم. اما گوگل مطمئناً ترجیح می دهد کارهای دیگری به جای دفاع از خود در دادگاه انجام دهد.
حفاری عمیق تر: چرا گوگل باخت: پرونده وزارت دادگستری در 11 اسلاید
“رفتار عمدی ضد رقابتی.” Yelp بیانیه زیر را صادر کرد:
دعوای حقوقی ضد انحصار Yelp علیه Google به این موضوع میپردازد که چگونه گوگل از انحصار غیرقانونی خود در جستجوی عمومی سوء استفاده میکند تا در رفتارهای ضدرقابتی شرکت کند، از جمله ترجیح دادن خود محصول محلی پایینتر خود، برای تسلط بر جستجوی محلی و بازارهای تبلیغات جستجوی محلی. برای سالها، گوگل از انحصار خود در جستجوی عمومی استفاده میکند تا به قیمت بهترین چیز برای مصرفکنندگان، نوآوری و رقابت منصفانه، سود خود را تکمیل کند. گوگل با درگیر شدن عمدی در رفتارهای انحصاری و ضدرقابتی، ترافیک و درآمد را از رقبا دور کرده، مقیاسپذیری را برای آنها سختتر کرده و هزینههای آنها را افزایش داده، در حالی که انتخاب مصرفکننده را تحقیر میکند، تا قدرت بازار خود را افزایش دهد.
حکم اخیر قاضی آمیت مهتا در پرونده ضد انحصار دولت علیه گوگل، به این معنی که گوگل به طور غیرقانونی انحصار خود را در جستجوی عمومی حفظ کرده است، نقطه عطفی در قانون ضد انحصار است و پایه محکمی برای پرونده Yelp علیه گوگل فراهم می کند. علاوه بر تسکین دستوری، Yelp به دنبال راه حلی است که تضمین می کند Google دیگر نمی تواند در جستجوی محلی ترجیح دهد. آسیب های ناشی از ترجیح خود گوگل منحصر به Yelp نیست و ما مشتاقانه منتظریم تا داستان خود را در دادگاه بازگو کنیم.آرون شور، مشاور عمومی Yelp