اینترنت ثابت کرده است که یک کارخانه تولید محتوا، اطلاعات، تحقیقات، پستهای وبلاگ، نظرات، توصیهها و بیشتر از آنچه که ما تا به حال فکر میکردیم، اینترنت گسترده، در حال رشد است. فراداده روشی است که تمام این اطلاعات بازیابی می شود. چرا ابرداده مهم است؟ زیرا بدون آن، ما هیچ وضوحی نداشتیم، فقط هرج و مرج خواهیم داشت.
در این صفحه، به تمام سوالات شما در مورد ابرداده پاسخ خواهیم داد، از جمله:
برای یادگیری بیشتر به خواندن ادامه دهید! و اگر میخواهید در دانش بازاریابی بمانید، در خبرنامه درآمد هفتگی ما مشترک شوید!
ابرداده چیست؟
فراداده دادهای است که اطلاعاتی درباره سایر دادهها ارائه میکند. این به عنوان یک برچسب توصیف کننده عمل می کند که به سازماندهی و درک داده های اصلی که توصیف می کند کمک می کند. آن را به عنوان اطلاعاتی در مورد اطلاعات در نظر بگیرید.
مفهوم FAIR برای ابرداده
راه دیگر برای بررسی آنچه که ابرداده است، استفاده از دستورالعملهایی است که به عنوان FAIR شناخته میشوند تا اطمینان حاصل شود که ابردادههای آنها را درست دریافت میکنید. FAIR مخفف عبارت Findable, Accessible, Interoperable و Re-usable است. بیایید به دستورالعمل های FAIR کمی دقیق تر نگاه کنیم:
- قابل یافتن: ابرداده ها باید یافتن اطلاعات توسط انسان ها و ربات ها، خزنده ها و سایر ماشین ها را آسان تر کند. این باید به داده ها اجازه دهد تا با آسان کردن شناسایی آنها به شیوه ای واضح و سازگار قابل کشف باشند.
- قابل دسترس: بازیابی و دسترسی به همه داده ها در مواقع مورد نیاز، در محدوده محدودیت ها و مجوزهای داده شده، آسان باشد.
- قابلیت همکاری: ابرداده باید از ادغام داده ها با سایر مجموعه داده ها و سیستم ها پشتیبانی کند. صرف نظر از سیستم ها یا منابع مختلف.
- قابل استفاده مجدد: باید بتوانید از داده ها در زمینه های مختلف، توسط کاربران مختلف استفاده کنید.
هدف از ابرداده
بنابراین، می خواهید بدانید چرا ابرداده مهم است؟ در اینجا سه دلیل وجود دارد که چرا ابرداده برای تجارت شما ضروری است:
1. به شما در طبقه بندی اطلاعات کمک می کند
یکی از مزایای ابرداده این است که به طبقه بندی داده های شما کمک می کند. ابرداده به داده ها و اطلاعات شما معنی می دهد که به دسته بندی و سازماندهی اطلاعات کمک می کند.
طبقهبندی برای کمک به مردم و موتورهای جستجو برای درک اطلاعات ضروری است. این می تواند شامل اطلاعات ارزشمندی مانند:
- کلمات کلیدی
- عنوان
- نویسنده
- تاریخ انتشار
- مجوزهای دسترسی
- و بیشتر
داشتن این اطلاعات به طبقه بندی داده ها و ارائه اطلاعات مفید اضافی کمک می کند.
2. به بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) کمک می کند.
ابرداده برای کمک به رتبه بندی شما در موتورهای جستجو بسیار مهم است. اهمیت ابرداده در این است که اطلاعاتی در مورد محتوای صفحات شما در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا اطلاعات صفحه شما را پردازش کرده و زمینه را درک کنند.
با استفاده از ابرداده، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا ارتباط محتوای شما را تعیین کنند. از این داده ها برای تعیین رتبه بندی صفحات شما استفاده می کند و تصمیم می گیرد که آیا محتوای شما با نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مورد نظر شما مرتبط است یا خیر. متادیتا همچنین به گوگل کمک می کند تا صفحات شما را برای نتایج مناسب فهرست کند.
شما می خواهید از ابرداده استفاده کنید تا به محتوای خود در مقابل افراد مناسب ظاهر شود تا بتوانید ترافیک واجد شرایط را برای کسب و کار خود جذب کنید.
3. به موتورهای جستجو کمک می کند تا عناصر بصری را پردازش کنند
کلمات تنها چیزی نیستند که در صفحات وب سایت خود دارید. شما تصاویر و ویدیوهایی دارید که به کاربران کمک می کند تا با محتوای شما تعامل داشته باشند. با این حال، موتورهای جستجو به تنهایی قادر به خواندن این عناصر بصری نیستند.
اما با ابرداده می توانند.
یکی از مزایای ابرداده این است که به شما امکان می دهد زمینه را برای عکس ها و فیلم های خود فراهم کنید. می تواند به عنوان تصویر یا متن جایگزین نگاه کند. هر دو بخش اطلاعات، محتوای صفحه شما را در اختیار موتور جستجو قرار می دهند.
در نتیجه، میتوانید از این ابرداده برای کمک به زمینه صفحه خود استفاده کنید، بنابراین صفحه شما در نتایج جستجوی مرتبطتری نشان داده میشود.
چه نوع متادیتا وجود دارد؟
اکنون که می دانید چرا ابرداده مهم است، وقت آن است که به بررسی انواع متادیتاهایی که می توانید استفاده کنید می پردازیم. ابرداده فقط در یک نوع وجود ندارد – چندین گزینه وجود دارد.
در اینجا چند نوع ابرداده وجود دارد که ممکن است مشاهده کنید:
- فراداده توصیفی: همانطور که از نام آن پیداست، این نوع داده صفحه یا عنصر را توصیف می کند. به توصیف کننده هایی مانند عناوین، نام ها و کلمات کلیدی فکر کنید. این توصیفگرها به ارائه زمینه کمک می کنند.
- داده های ساختاری: با داده های ساختاری، اطلاعاتی در مورد ترکیب محتوا در یک صفحه دریافت می کنید. به عنوان مثال، اگر یک عکس در وب سایت خود دارید، ابعاد تصویر به عنوان داده های ساختاری واجد شرایط است.
- داده های اداری: داده های اداری بر ارائه اطلاعات در مورد نتایج و محدودیت های محتوا متمرکز است. اگر محدودیتهایی در صفحات دارید، این ابرداده اطلاعاتی را در مورد افرادی که میتوانند به آن دسترسی داشته باشند ارائه میکند.
چه متادیتا برای موتورهای جستجو ضروری است؟
هنگامی که صحبت از استفاده از ابرداده در بازاریابی می شود، مکان اصلی آن موتورهای جستجو هستند. موتورهای جستجو مانند گوگل از ابرداده برای کمک به تعیین ارتباط محتوای شما استفاده می کنند. در اینجا چند ابرداده وجود دارد که می خواهید بهینه سازی کنید:
- برچسب های عنوان: تگ عنوان شما توصیف کننده ای است که در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود. این تگ اطلاعاتی در مورد صفحات شما به مخاطبان و موتورهای جستجو ارائه می دهد. شما می خواهید این برچسب را برای ارائه اطلاعات مفید از طریق متن توصیفی و کلمات کلیدی بهینه کنید.
- توضیحات متا: توضیحات متا شما خلاصه ای از اطلاعات صفحه شما را به مخاطبان ارائه می دهد. شما می خواهید کلمات کلیدی را در این توضیحات ادغام کنید تا به موتورهای جستجو کمک کنید تا زمینه صفحه شما را شناسایی کنند.
- تگ های جایگزین: تگ های alt شما توضیحاتی در مورد تصاویر شما در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. شما می خواهید جزئیات واضحی ارائه دهید و از کلمات کلیدی مورد نظر خود برای کمک به موتورهای جستجو با زمینه تصاویر خود استفاده کنید.
- کلمات کلیدی: کلمات کلیدی به رتبه بندی صفحات شما در نتایج جستجوی مرتبط کمک می کنند. شما می خواهید صفحات خود را برای کلمات کلیدی بهینه کنید تا به موتورهای جستجو کمک کنید تا زمینه صفحات شما را درک کنند.
بهترین روش ها برای استفاده حداکثری از ابرداده خود
اکنون که چرایی اهمیت فراداده را توضیح دادیم، بیایید به بهترین شیوه ها نگاه کنیم. در اینجا ما به شما می گوییم که چگونه داده ها، محتوا، تصاویر، ویدیوها و غیره خود را به راحتی توسط کاربران و موتورهای جستجو پیدا کنید؟ این بهترین شیوه ها را دنبال کنید!
- از طرحواره ابرداده استاندارد شده استفاده کنید: شما می توانید و باید با محتوای خود تا حد امکان خلاق و منحصر به فرد باشید. اما نه با ابرداده شما. برای اینکه فراداده قابل تشخیص باشد، باید سازگار باشد و از استانداردهای تعیین شده مانند Dublin Core، MARC یا schema.org استفاده کند.
- متادیتا را کامل کنید: شامل تمام فیلدهای فراداده مرتبط، از جمله عناوین، توضیحات، تاریخ ایجاد و کلمات کلیدی.
- توصیفی باشد: از عبارات دقیق و توصیفی استفاده کنید تا محتوای خود را به وضوح تعریف کنید و به آن زمینه بدهید. برای مثال، به جای گفتن «سند»، بهتر است بگویید «مقاله پژوهشی» یا «پروژه».
- آن را برای ماشین ها در دسترس قرار دهید: از فرمت هایی مانند XML یا RDF برای رمزگذاری ابرداده های خود به گونه ای استفاده کنید که توسط رایانه ها قابل تفسیر باشد.
برای بهینه سازی ابرداده و سئو به کمک نیاز دارید؟
ابرداده یک جزء حیاتی برای کمک به موتورهای جستجو برای درک زمینه صفحات شما است. اگر نمی دانید چگونه ابرداده یا سایر جنبه های سئوی خود را بهینه کنید، WebFX می تواند به شما کمک کند. ما تیمی متشکل از 500 کارشناس داریم که آماده کمک به شما برای راه اندازی کمپین سئوی شما هستند.
تیم کارشناسان ما می دانند که چگونه کمپین های سئو را راه اندازی کنند که به رشد آنلاین شما کمک می کند. در پنج سال گذشته، ما بیش از 10 میلیارد دلار درآمد و بیش از 24 میلیون نفر در سرنخ کسب کرده ایم.
آیا آماده اید تا با کمپین سئوی خود درآمد کسب کنید؟ با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا همین امروز با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با یک استراتژیست در مورد خدمات سئوی ما!