آنچه از راه اندازی یک برند خبری هایپرمحلی آموختیم

در اوایل سال 2020، یک تیم کوچک در Grupo AM – شرکت خبری پیشرو در منطقه BajÃo در مکزیک – شروع به ساخت یک محصول جدید خبری هایپرمحلی کردند. با CodigoPostal.com هدف آنها ارائه اخبار مستقل محلی قابل اعتماد از منابع مختلف در یک مکان بود.

برای انجام این کار، سیستم مدیریت محتوای CodigoPostal.com (CMS) قرار بود با محصولات خارج از قفسه متفاوت باشد، زیرا در اطراف موقعیت جغرافیایی (کدهای پستی) به عنوان راهی برای سازماندهی اطلاعات متمرکز شده بود. این امکان ایجاد آنچه را که CoPos نامیدیم، را فراهم کرد، زیربخش‌هایی از وب‌سایت اصلی خبری که به جوامع خاصی در مراکز بزرگ شهری خدمت می‌کرد.

CoPos، که دریافت‌کننده چالش نوآوری آمریکای لاتین ابتکار Google News 2019 بود، نه تنها حاوی محتوای اصلی، بلکه مقالات انبوه‌شده از منابع خبری سنتی – از جمله مارک‌های Grupo AM – همراه با اطلاعات مفید محلی بود. به عنوان داده های مربوط به کووید، آب و هوا، فهرست های کسب و کار و رویدادها.

نقطه اوج این مرحله اولیه از تلاش های پروژه در سال 2021 بود که تیم ما هر هفته 140 قطعه اصلی و چندین خبرنامه روزانه را منتشر کرد. این امر مستلزم جمع‌آوری بیش از 600 مقاله خبری محلی با استفاده از مرتب‌سازی هوش مصنوعی (AI) به کمک انسان (یعنی تطبیق محتوا با کد پستی با استفاده از یادگیری ماشینی و تجربه کاربر مبتنی بر کشیدن انگشت) و ایجاد بیش از 200 مقاله تولید شده توسط ماشین در سه موضوع مختلف بود. CMS همچنین خبرنامه های ایمیل خودکار را بر اساس کدهای پستی کاربران ارائه می کرد.

با فکر کردن به سفر CodigoPostal.com، تعجب آور است که امروز چقدر متفاوت به نظر می رسد در مقایسه با زمانی که ما شروع کردیم. توسعه این پروژه در یک راه‌اندازی کاملاً از راه دور هم به‌طور شگفت‌آوری قابل مدیریت بود و هم تمرکز و برقراری ارتباط در زمانی که همه از خانه کار می‌کردند بسیار سخت بود. ما توانستیم کارهای بزرگی را در مدت زمان بسیار کمی انجام دهیم (و در میانه یک بیماری همه گیر جهانی)، بازتابی از کار و فداکاری تیم اصلی خود متشکل از پنج توسعه دهنده، تعداد انگشت شماری از روزنامه نگاران تمام وقت و یک دسته ای از کارآموزان