اتوماسیون بازاریابی چیست؟
اتوماسیون بازاریابی فناوری است که بر کارهای تکراری بازاریابی نظارت و انجام می دهد. این می تواند به شما در ارسال خودکار ایمیل ، نمره و موارد دیگر کمک کند.
شما در لیست کارهای خود چیزهای زیادی دارید ، و کار در هنگام بازاریابی تجارت شما به پایان نمی رسد. بازاریابی لازم نیست که روز شما بر آن مسلط شود. با اتوماسیون بازاریابی ، می توانید کارهای روزمره بازاریابی را ساده کنید.
اگر مانند اکثر افراد هستید ، احتمالاً در مورد اتوماسیون بازاریابی سوالات زیادی دارید. به همین دلیل ما به سؤالاتی که بازاریابان و صاحبان مشاغل باید بپرسند پاسخ خواهیم داد پیش از سرمایه گذاری در یک راه حل. این سؤالات شامل:
خواندن را ادامه دهید تا به سؤالات اتوماسیون بازاریابی خود پاسخ دهید. سپس حتماً در مورد درآمد هفتگی ، خبرنامه ایمیل ما ، برای محتوای مفیدتر مانند این ، مشترک شوید!
اتوماسیون بازاریابی چیست؟
اتوماسیون بازاریابی فناوری است که بر کارهای تکراری بازاریابی نظارت و انجام می دهد. به عنوان مثال ، این می تواند به طور خودکار کاربران را به کمپین های بازاریابی ایمیل ، ارسال محتوا در رسانه های اجتماعی و پیگیری منجر آنلاین (از جمله موارد دیگر) اضافه کند.
چگونه تجارت من می تواند از اتوماسیون بازاریابی استفاده کند؟
تعریف فوق از اتوماسیون بازاریابی فقط پیش نمایش آنچه شرکت شما می تواند با نرم افزار اتوماسیون انجام دهد ارائه می دهد. هنگامی که استراتژی بازاریابی خود را خودکار می کنید ، نه تنها در وقت خود صرفه جویی می کنید ، بلکه بهره وری را نیز بهبود می بخشید که با آن کمپین های خود را بهینه می کنید.
در اینجا چندین نمونه از نحوه کسب و کار شما می تواند از اتوماسیون بازاریابی استفاده کند:
این که آیا شرکت شما در بخش تجارت به تجارت (B2B) یا تجارت به مصرف کننده (B2C) فعالیت می کند ، می توانید از اتوماسیون بازاریابی استفاده و بهره مند شوید. به همین دلیل 79 ٪ مشاغل از نوعی ابزار اتوماسیون استفاده می کنند.
چه زمانی باید از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی استفاده کنم؟
اکنون که می دانید اتوماسیون بازاریابی چیست و چگونه از آن استفاده کنید ، بیایید به آن شیرجه بزنیم کی شما باید از آن استفاده کنید
اتوماسیون مقدار باورنکردنی ارزش ارائه می دهد ، اما چه زمانی باید روی آن سرمایه گذاری کنید؟ اغلب ، شرکت هایی که معیارهای زیر را رعایت می کنند بیشترین مزایا را از آن می بینند:
اگر این معیارها را برآورده نکنید ، ممکن است بخواهید کار با یک آژانس بازاریابی دیجیتال را در نظر بگیرید. یک شرکت بازاریابی آنلاین می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کند و یک برنامه کلی بازاریابی را تهیه کند که به طور مداوم منجر به هدایت واجد شرایط شود.
در بعضی موارد ، این آژانس ها نرم افزار اتوماسیون خود را با خدمات خود ارائه می دهند. به عنوان مثال ، در WebFX ، ما به مشتریان خود دسترسی به Revenuecloudfx می دهیم.
اگر آماده همکاری با یک شرکت بازاریابی اینترنتی نیستید یا در یک بستر اتوماسیون بازاریابی سرمایه گذاری کنید ، می توانید تعدادی از ابزارهای مستقل را انتخاب کنید که می توانند کارهای بازاریابی را خودکار کنند.
به عنوان مثال ، بافر می تواند در برنامه ریزی پست های رسانه های اجتماعی کمک کند ، در حالی که گرامر می تواند به یافتن و رفع خطاهای محتوا کمک کند. با ابزارهایی مانند اینها شروع کنید تا در وقت خود صرفه جویی کنید!
اتوماسیون بازاریابی بهترین روشها
ممکن است تعجب کنید که چه کاری می توانید انجام دهید تا بهترین نتیجه را از استراتژی اتوماسیون بازاریابی خود بدست آورید. چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای کمک به ابزارهای اتوماسیون خود برای شما موثرتر باشند و در اینجا چندین مورد از مهمترین موارد وجود دارد:
- تنظیمات را عجله نکنید: ابزارهای اتوماسیون بازاریابی می توانند برای راه اندازی وقت گیر باشند. ممکن است بخواهید از طریق آن عجله کنید ، اما برای به دست آوردن بهترین نتیجه ، به خودتان اجازه دهید مقدار زمان لازم را برای تنظیم درست همه چیز صرف کنید.
- تمرکز خود را روی مشتریان خود نگه دارید: وقتی در نظر می گیرید چه چیزی را خودکار کنید ، به چه چیزی فکر نکنید شما نیازها هستند به آنچه خودت فکر کن مشتری بیشتر از آن بهره مند می شوند به عنوان مثال ، اتوماسیون برای کمک به شما در ارسال مواد بازاریابی شخصی تر به مردم بسیار عالی است.
- چندین تیم را در نظر بگیرید: بیشتر اوقات ، ادغام ابزارهای اتوماسیون در فرآیندهای تجاری شما بیش از یک تیم را تحت تأثیر قرار می دهد. در مورد اتوماسیون بازاریابی ، اغلب بر تیم فروش نیز تأثیر می گذارد ، بنابراین هنگام استفاده از آن ابزارها ، ورودی آنها را دریافت کنید.
- نتایج اتوماسیون خود را پیگیری کنید: حتماً نتایج اتوماسیون بازاریابی خود را پیگیری کنید. کمپین های خودکار را با موارد دستی مقایسه کنید تا ببینید چه چیزی در موقعیت های خاص برای شما بهتر است ، و سپس استراتژی خود را بر اساس آنچه پیدا می کنید بهینه کنید.
چگونه می توان بهترین راه حل اتوماسیون بازاریابی را برای تجارت خود انتخاب کرد
هنگامی که فهمیدید بازاریابی خودکار چیست و آیا شرکت شما برای آن آماده است ، این نکات را برای یافتن بهترین سیستم عامل بررسی کنید:
- بودجه تعیین کردن
- بررسی ها را بخوانید
- به دنبال تجربه باشید
- نتایج را بررسی کنید
1. بودجه تعیین کنید
قبل از درخواست نسخه ی نمایشی ، قیمت گذاری یا هر چیز دیگری ، بودجه ای برای تجارت خود ایجاد کنید.
بارها و بارها ، شرکت ها بدون نقطه قیمت شیرجه می زنند و این باعث می شود یافتن راه حل مناسب چالش برانگیز باشد. تعیین بودجه از قبل به شما امکان می دهد تا روی ارائه دهندگان و نرم افزار در محدوده قیمت خود تمرکز کنید ، که باعث صرفه جویی در وقت شما می شود.
2. بررسی ها را بخوانید
حتی اگر یک نرم افزار اتوماسیون بازاریابی نسخه ی نمایشی یا آزمایشی رایگان را ارائه دهد ، می توانید ابتدا با بررسی بررسی ها ، وقت خود را صرفه جویی کنید. اگر بیشتر بررسی ها از مشکلات مربوط به خدمات به مشتری یا اشکالات یاد می کنند ، احتمالاً می توانید آن ابزار اتوماسیون بازاریابی را از لیست خود حذف کنید.
3. به دنبال تجربه باشید
تجربه یکی دیگر از روشهای مفید برای ارائه دهندگان دامپزشکی است. به عنوان مثال شرکتی که در این زمینه وجود دارد ، بیشتر با برخی از مشکلات روبرو می شود. به عنوان مثال ، پشتیبانی مشتری ممکن است بعداً برای کمک به درخواست ها پاسخ دهد. به روزرسانی ها همچنین ممکن است با اشکالات بیشتری همراه باشد که می تواند برای شما مشکلاتی ایجاد کند.
برای بهترین نتیجه ، شرکتی را با تجربه انتخاب کنید. وقتی یک ارائه دهنده باتجربه را انتخاب می کنید ، آنها زندگی شما را آسان تر می کنند. به عنوان مثال می توانید اعتماد کنید که آنها سریع به درخواست های کمک شما پاسخ می دهند. حتی اگر آنها به روزرسانی را با یک اشکال راه اندازی کنند ، می توانید روی آنها حساب کنید تا به سرعت آن را برطرف کنید.
4. نتایج را بررسی کنید
اتوماسیون بیشتر از صرفه جویی در وقت است. این همچنین در مورد بهبود بازاریابی شماست. به همین دلیل ارزشمند است که مطالعات موردی ارائه دهنده اتوماسیون بازاریابی را بررسی کنید. به آنچه مشتریان با آن شرکت انجام داده اند نگاه کنید. این بینش در مورد چگونگی این ارائه دهنده می تواند به کسب و کار شما در بازاریابی بهتر ROI کمک کند.
به عنوان مثال ، در WebFX ، ما به مشتریان خود کمک کرده ایم که موارد زیر را کسب کنند (فقط در چند سال گذشته):
- 10 میلیارد دلار درآمد
- 24 میلیون رهبری واجد شرایط
- 7.14 میلیون تماس تلفنی
اگر کنجکاو هستید که ببینید مشتری های ما چه چیز دیگری به دست آورده اند ، مطالعات موردی ما را بررسی کنید!
سؤالات متداول اتوماسیون بازاریابی
در اینجا پاسخ چند سؤال دیگر که ممکن است در مورد اتوماسیون بازاریابی داشته باشید آورده شده است:
آیا اتوماسیون بازاریابی برای استفاده آسان است؟
این به ابزار بستگی دارد! برخی از سیستم عامل های اتوماسیون بازاریابی فوق العاده ساده و بصری هستند ، در حالی که برخی دیگر بسیار پیچیده هستند. به عنوان مثال ، Salesforce – یک بستر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) – چنان پیچیده است که بسیاری از مشاغل باید متخصصان را استخدام کنند تا آن را برای آنها مدیریت کنند! خوشبختانه ، این یک مورد شدید است – بیشتر ابزارها استفاده از آن تقریباً سخت نیستند.
اتوماسیون بازاریابی چگونه بر سفر مشتری تأثیر می گذارد؟
همه اینها به نحوه استفاده از آن بستگی دارد ، اما در صورت استفاده موثر ، یک پلت فرم اتوماسیون بازاریابی می تواند خط لوله فروش شما را به طور عمده سرعت بخشد و به تبدیل سریعتر منجر شود. دلیل این امر این است که به شما امکان می دهد در مدت زمان کمتری به افراد بیشتری با مواد بازاریابی بیشتری برسید.
چرا اتوماسیون بازاریابی شکست می خورد؟
هنگامی که اتوماسیون نتیجه نمی گیرد ، اغلب به این دلیل است که با یک استراتژی بازاریابی خوب جفت نمی شود. اتوماسیون بازاریابی یک گره جادویی برای درمان تمام مبارزات بازاریابی شما نیست. شما هنوز هم باید برای ایجاد کمپین های مؤثر و جلب مخاطبان بزرگ ، وقت و تلاش خود را سرمایه گذاری کنید.
اشتباه نکنید که فکر می کنید اتوماسیون می تواند کار شما را برای شما انجام دهد. قبل از شروع استفاده از یک پلت فرم اتوماسیون بازاریابی ، با ساختن مواد بازاریابی با کیفیت بالا و هدف قرار دادن مخاطبان مناسب ، حتماً به آن کار کنید.
آیا اتوماسیون بازاریابی از هوش مصنوعی استفاده می کند؟
پاسخ کوتاه این است: گاهی اوقات. همه نوع اتوماسیون بازاریابی به هوش مصنوعی متکی نیستند ، زیرا همه آنها به چیزی پیشرفته احتیاج ندارند. برخی از ابزارها فقط برای اتوماسیون برخی از کارها به چند قطعه کد ساده نیاز دارند.
گفته می شود ، قطعاً بسیاری از ابزارهای اتوماسیون در آنجا وجود دارند که از هوش مصنوعی استفاده می کنند ، به خصوص از سال 2022 وقتی ابزارهایی مانند چتگپ در صحنه آمدند.
اتوماسیون بازاریابی چگونه کار می کند؟
ابزارهای اتوماسیون بازاریابی به شما امکان می دهد به جای انجام دستی این کارها ، از نرم افزار دیجیتال برای انجام برخی کارهای بازاریابی به طور خودکار استفاده کنید.
به طور معمول ، نحوه کار این است که شما تنظیماتی را ایجاد خواهید کرد که دقیقاً آنچه را که می خواهید در پاسخ به یک محرک خاص یا در زمان های خاص انجام دهند ، به نرم افزار می گویند. سپس شما فقط اجازه می دهید آن را اجرا کند ، و این کارهای مورد نظر را بر اساس تنظیماتی که ایجاد کرده اید انجام می دهد.
چرا از اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنیم؟
چند مورد که اتوماسیون بازاریابی به شما امکان می دهد انجام دهید:
- صرفه جویی در وقت
- وظایف تکراری بازاریابی را از بین ببرید
- همگام سازی تمام داده های بازاریابی
- روندهای بازاریابی عملی را کشف کنید
- منجر به ارزش بالاتری می شود
- بستن فروش بیشتر
در اصل ، سرمایه گذاری در آن می تواند به تجارت شما کمک کند از بازاریابی ROI بهتری کسب کنیدبشر دادن ابزار به شرکت خود برای بهبود ROI بازاریابی خود به تجارت شما کمک می کند وت شما شما اعتبار خود را برای صرفه جویی در وقت تیم خود دریافت می کنید و در عین حال ROI بازاریابی شرکت را نیز افزایش می دهد.
آیا اتوماسیون بازاریابی بخشی از CRM است؟
هر CRM شامل ویژگی های اتوماسیون بازاریابی نیست. با این حال ، بسیاری از آنها این کار را می کنند. CRM خوب می تواند به شما در خودکار کردن کارهایی مانند انتقال داده ها ، تجزیه و تحلیل و بازاریابی ایمیل کمک کند. اگر می خواهید CRM شما قابلیت اتوماسیون را شامل شود ، حتماً هنگام خرید در این زمینه مراقب آن باشید.
منابع اتوماسیون بازاریابی اضافی
پیش نمایش آنچه اتوماسیون بازاریابی می تواند برای تجارت شما انجام دهد
اکنون می دانید که پاسخ این سؤال “اتوماسیون بازاریابی چیست”. کنجکاو برای دیدن چگونه اتوماسیون می تواند به تلاشهای بازاریابی شما کمک کند؟ سپس می خواهید RevenueCloudfx را امتحان کنید.
این نرم افزار اختصاصی از WebFX دارای قدرت یادگیری AI و ماشین IBM Watson است که به تجارت شما کمک می کند خودکار کردنبا اندازهوت پیشرفت کردن بازاریابی آن
در حال حاضر از یک راه حل اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنید ، اما آیا به دنبال دریافت ارزش بیشتر از آن هستید؟ مشکلی نیست WebFX خدمات اتوماسیون بازاریابی را برای کمک به کسب و کار شما از نرم افزار اتوماسیون شما ، اعم از HubSpot ، Marketo یا یک پلت فرم قابل اعتماد دیگر ارائه می دهد.
با تماس با ما یا تماس با ما در مورد بهبود اتوماسیون بازاریابی بیشتر بدانید 888-601-5359!