Slug SEO چیست؟ (+ نحوه بهینه سازی آن)

تعریف Slug SEO: اسلاگ بهینه سازی موتور جستجو (SEO) (همچنین به عنوان URL Slug یا پیوند ثابت نیز شناخته می شود) یک کلمه کلیدی در URL است که یک صفحه وب خاص را مشخص می کند. این متنی است که نام دامنه را دنبال می کند و اطلاعات موجود در صفحه را خلاصه می کند. این نشانی اینترنتی را برای بازدیدکنندگان برای به خاطر سپردن و اشتراک گذاری آسان می کند و در عین حال به موتورهای جستجو در درک محتوای صفحه کمک می کند.

اگر متوجه شده اید که URL های خاص طولانی و پیچیده هستند در حالی که سایر آدرس ها کوتاه و ساده هستند، به دلیل شلوغی SEO است. یک URL خوب ساخته شده ممکن است دید صفحه را در نتایج جستجو و احتمال اینکه افراد روی آن کلیک کنند افزایش دهد.

با این وجود، انتخاب کلمات کلیدی و عباراتی که به درستی محتوای وب سایت را نشان می دهند و احتمالاً در جستجوی کاربران مورد استفاده قرار می گیرند، تجزیه و تحلیل قابل توجهی را می طلبد. خبر خوب این است که روش هایی برای ایجاد پیوندهای دائمی برای افزایش رتبه وب سایت شما وجود دارد. این موضوعات را با دقت بیشتری بررسی خواهیم کرد:

بیا شروع کنیم!

آیا به دنبال ابزار حسابرسی سئوی همه در یک هستید؟ شما آن را پیدا کرده اید.

جستجوگر سئو داده هایی را در مورد معیارهای کلیدی به شما ارائه می دهد:

  • امتیاز سئو کامل
  • درجه محتوا
  • تجزیه و تحلیل سرعت سایت
  • و بیشتر.
Slug SEO چیست؟  (+ نحوه بهینه سازی آن)

Seo Slug چیست؟

Slug SEO یک جزء URL است که یک صفحه یا پست وب سایت خاص را مشخص می کند. این بخشی از URL است که پس از نام دامنه و دایرکتوری های فرعی قرار می گیرد. این یک نمای کلی مختصر از اطلاعات صفحه برای افراد و موتورهای جستجو برای درک محتوای آن ارائه می دهد.

چگونه یک URL Slug برای سئو مهم است؟

یک URL Slug برای SEO ضروری است زیرا به موتورهای جستجو اجازه می دهد موضوع صفحه شما را درک کنند. شما می توانید با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در URL Slug به موتورهای جستجو بگویید که وب سایت شما برای بازدیدکنندگانی که برای آن موضوع خاص جستجو می کنند مناسب است. این رویکرد می تواند رتبه سایت شما را بهبود بخشد و بازدیدکنندگان ارگانیک را افزایش دهد.

به عنوان مثال، اگر مقاله وبلاگ شما درباره «دستور پخت اسموتی سالم» است، نشانی اینترنتی شما ممکن است «yourwebsite.com/healthy-smoothie-recipes» باشد. این پیوند ثابت به موتورهای جستجو می‌گوید که چه اطلاعاتی در صفحه شما وجود دارد و بازدیدکنندگان وب‌سایت را به دنبال آن موضوع جذب می‌کند. Slug URL برای موتورهای جستجو ساده‌تر است تا زمانی که خط فاصله کلمات را از هم جدا می‌کنند، اسکن و درک کنند.

همچنین، یک URL واضح و مختصر می تواند نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما را افزایش دهد. کاربران تمایل بیشتری به اعتماد به یک وب سایت دارند و زمانی که URL را می بینند که واقعاً با اطلاعات مورد نظر آنها مطابقت دارد، در انتخاب خود برای کلیک کردن روی آن اطمینان دارند. این روش ممکن است منجر به تعامل بیشتر و شانس بیشتری برای تبدیل شود.

دستورالعمل های گوگل برای پیوند دائمی عالی

دستورالعمل‌های گوگل می‌گویند که یک سئو خوب مختصر، قابل درک است و حاوی کلمات کلیدی مرتبط است. باید به طور دقیق اطلاعات صفحه ای را که به آن پیوند می دهد منعکس کند. گوگل به جای خط تیره یا فاصله، خط فاصله را برای تقسیم کلمات در URL توصیه می کند.

این توصیه به این دلیل است که موتورهای جستجو فاصله ها و زیرخط را به عنوان جداکننده کلمات تشخیص نمی دهند، اما خط فاصله را تشخیص می دهند. پیروی از این دستورالعمل ها می تواند دید و رتبه وب سایت شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بهبود بخشد.

بیاموزید که چگونه ترافیک را بیش از حد افزایش دادیم 40%، و تبدیل به بیش از 100% برای یک مشتری تجارت الکترونیک

مطالعه موردی را بخوانید

نحوه بهینه سازی یک اسلاگ SEO

همانطور که قبلاً گفتیم، اصلاح سئوی شما برای بالا بردن ترافیک وب سایت و رتبه بندی موتورهای جستجو ضروری است. با پیروی از راهنمایی‌های ما، می‌توانید یک اسلاگ مختصر و مرتبط ایجاد کنید که شامل کلمه کلیدی اصلی شما می‌شود، بدون اینکه هرزنامه یا مملو از عبارات دیگر باشد.

در اینجا نحوه بهینه سازی یک اسلاگ SEO در شش مرحله ساده آورده شده است:

  1. آن را با محتوای صفحه مرتبط نگه دارید
  2. فقط از حروف کوچک استفاده کنید
  3. خط فاصله را برای جدا کردن کلمات داخل راب اضافه کنید
  4. برای 3-5 کلمه شلیک کنید
  5. کلیدواژه یا عبارت اصلی خود را وارد کنید، اما از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید
  6. هر کلمه توقفی مانند «و»، «the» یا «از» را حذف کنید

مرحله 1: آن را با محتوای صفحه مرتبط نگه دارید

اطمینان از مرتبط بودن سئو سایت شما با محتوای وب سایت شما اولین و مهم ترین مرحله در فرآیند بهینه سازی است. URL شما باید به طور مناسب موضوع صفحات شما را منعکس کند تا درک مطلب صفحه برای خوانندگان و موتورهای جستجو ساده تر شود.

برای هر صفحه در وب سایت خود به جای موارد کلی و مبهم، از اسلاگ های خاص و منحصر به فرد استفاده کنید. سعی کنید اطلاعات دقیقی در مورد محتوای صفحه – موضوع، مکان یا نام محصول اضافه کنید.

به عنوان مثال، «مسیرهای پیاده‌روی اقیانوس آرام- شمال غربی» برای صفحه‌ای در مسیرهای پیاده‌روی در شمال غربی اقیانوس آرام نسبت به «فعالیت‌های در فضای باز» یا «پیاده‌روی در طبیعت» بهتر است. این اسلگ خاص و خاطره انگیز به موتورهای جستجو در درک محتوای صفحه کمک می کند و احتمال نمایش آن در نتایج جستجوی مرتبط را افزایش می دهد.

شما شانس خود را برای رتبه بالاتر در SERP برای کلمات کلیدی هدف خود با مرتبط نگه داشتن Slug خود افزایش خواهید داد.

مرحله 2: فقط از حروف کوچک استفاده کنید

در مرحله بعد، مطمئن شوید که URL Slug فقط دارای حروف کوچک است. کوچک کردن تمام حروف URL، خوانایی را افزایش می دهد و به خاطر سپردن و اشتراک گذاری آن را برای مصرف کنندگان ساده تر می کند. موتورهای جستجو حروف کوچک را در URL ها ترجیح می دهند تا ساختار وب سایت و کلمات کلیدی را که قصد رتبه بندی آنها را دارد بهتر درک کنند.

به عنوان مثال، اگر «بهترین کافی‌شاپ‌ها در شهر نیویورک» کلمه کلیدی مورد نظر شما باشد، یک راب مناسب ممکن است «بهترین کافی‌شاپ‌ها-نیویورک-سیتی» به جای «بهترین کافی‌شاپ‌ها-نیویورک-سیتی» باشد. ” URL با استفاده از حروف کوچک برای کاربر و موتور جستجو مناسب تر می شود.

همچنین، از آنجایی که سرورها و مرورگرهای مختلف ممکن است حروف بزرگ و کوچک را متفاوت بخوانند، استفاده از حروف کوچک می تواند اطمینان حاصل کند که همه چیز هنگام پیوند دادن به صفحه شما واضح است.

مرحله 3: خط فاصله را برای جدا کردن کلمات درون اسلاگ اضافه کنید

یکی دیگر از گام‌های مهم در افزایش دیده شدن وب‌سایت شما در موتورهای جستجو، استفاده از خط تیره برای جدا کردن عبارات در URL Slug است. خط تیره خوانایی و درک مطلب را برای موتورهای جستجو بهبود می بخشد و احتمال اینکه وب سایت شما در نتایج جستجو بالاتر ظاهر شود را افزایش می دهد.

به عنوان مثال، “my-wesome-blog-post” بهتر از “mywebsite.com/MyAwesomeBlogPost” به عنوان حلزون SEO شما است. این پیوند ثابت خوانایی URL را هم برای افراد و هم برای موتورهای جستجو بهبود می بخشد. استفاده از خط تیره برای جدا کردن کلمات در URL باعث به یاد ماندن و اشتراک گذاری آن می شود.

با تفکیک واضح اصطلاحات و تسهیل درک کاربر، استفاده از خط تیره خوانایی و قابلیت استفاده URL شما را بهبود می بخشد. علاوه بر این، استفاده از خط تیره به جای زیرخط یا کاراکترهای دیگر هنگام وارد کردن یا کپی کردن URL به کاهش سردرگمی و اشتباهات احتمالی کمک می کند.

مرحله 4: برای 3-5 کلمه عکس بگیرید

گام بعدی این است که اطمینان حاصل کنید که SEO شما کوتاه است – در حالت ایده آل، بیش از 3-5 کلمه نباشد. URL های کوتاهتر در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند و اشتراک گذاری و به خاطر سپردن آنها ساده تر است.

کلمات کلیدی اصلی را در نظر بگیرید که به بهترین شکل اطلاعات موجود در وب سایت شما را در هنگام ساخت URL خود نشان می دهند و سعی کنید تا حد امکان به طور خلاصه و معنی دار آنها را ترکیب کنید.

بلند در مقابل شلنگ سئو کوتاه

URL خود را عاری از کلمات پرکننده و اطلاعات اضافی که آن را بهبود نمی بخشد نگه دارید. با مختصر و دقیق نگه داشتن آن، احتمال اینکه مصرف کنندگان مطالب شما را به خاطر بسپارند و به اشتراک بگذارند و در نتایج جستجو بالاتر ظاهر شوید را افزایش خواهید داد.

مرحله 5: کلیدواژه یا عبارت اصلی خود را وارد کنید، اما از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید

از کلیدواژه یا عبارت اصلی خود استفاده کنید، اما از بهم ریختن متن خود اجتناب کنید. حتی اگر بسیار مهم است، از کلیدواژه یا عبارت اصلی خود به مقدار کم در URL استفاده کنید. پر کردن محتوای خود با کلمات کلیدی ممکن است رتبه شما را در موتورهای جستجو کاهش دهد و هرزنامه به نظر برسد.

به عنوان مثال، استفاده از «کوکی‌های چیپسی شکلاتی» در عنوان، توضیحات متا و در سرتاسر پست برای سئو بسیار مهم است، اگر یک وبلاگ‌نویس مواد غذایی هستید که در مورد دستور پخت کوکی‌ها می‌نویسید.

روی ترکیب طبیعی کلمه کلیدی یا عبارت اصلی خود در سراسر محتوای صفحه خود تمرکز کنید. همچنین، برای بهبود بیشتر سئو URL خود، درج کلمات کلیدی یا عبارات تکمیلی مرتبط با محتوای خود را در نظر بگیرید. این روش می تواند شانس شما را برای ظاهر شدن برای عبارات جستجوی مرتبط افزایش دهد و بازدیدکنندگان وب سایت شما را افزایش دهد.

مرحله 6: کلمات توقف مانند “و”، “the” یا “از” را حذف کنید

کلمات توقفی مانند «و»، «the» یا «از» را حذف کنید. موتورهای جستجو معمولاً هنگام فهرست بندی محتوا، کلمات توقف را نادیده می گیرند. آنها ممکن است برای ساختار جمله و خوانایی لازم باشند، اما می توانند سئوی شما را مسدود کنند و پیدا کردن کلمات کلیدی اصلی را برای موتورهای جستجو دشوارتر کنند.

کلمات توقف در مقابل کلمات بدون توقف پیوند ثابت

این URL اکنون کوتاه‌تر است و حاوی کلمات کلیدی مهمی مانند «دستور پخت‌های خوشمزه» و «خانواده» است که احتمال نمایش آن در نتایج جستجوی مرتبط را افزایش می‌دهد.

با حذف کلمات توقف، می توانید URL خود را شفاف تر، متمرکز و ساده تر کنید تا موتورهای جستجو اسکن و تفسیر کنند. در نهایت، این رویکرد می تواند در معرض دید وب سایت شما و رتبه موتورهای جستجو افزایش یابد.

اینها هستند نتایج سئو واقعی برای یک کلاینت WebFX هدایت می شود.

شما بعدی هستید.

درباره خدمات سئو بیشتر بدانید

260%

افزایش درآمد ارگانیک

198%

افزایش معاملات ارگانیک

150%

افزایش ترافیک ارگانیک

3872%

افزایش جلسات از طریق سئو

با WebFX بیشترین بهره را از Slugs SEO خود ببرید

WebFX یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل است که بهینه سازی سئو سایت شما را انجام می دهد. تیم ماهر ما 1.6 میلیون ساعت تخصص در توسعه تکنیک های SEO کارآمد دارد که به رتبه بهتر وب سایت شما در SERP کمک می کند.

ما از یک روش مبتنی بر داده برای شناسایی کلیدواژه ها و عبارات مهم برای شرکت شما و گنجاندن آنها در محتوا و ابرداده وب سایت استفاده می کنیم. با تخصص ما، می‌توانید نمایاندن وب‌سایت خود را بهبود بخشید، ترافیک ارگانیک بیشتری دریافت کنید و در نهایت تبدیل و درآمد را افزایش دهید.

آنلاین با ما تماس بگیرید یا تماس بگیرید 888-601-5359 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه خدمات سئو ما می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد.