8 مثال ناوبری وب سایت (و بهترین روش ها در سال 2024)

به دنبال نمونه های ناوبری وب سایت هستید؟ مانند نقشه سفر، هر بخش از چیدمان یک وب سایت باید کاربران را از یک صفحه به صفحه دیگر هدایت کند.

بدون آموزش و ساختار مناسب، یک وب سایت می تواند گیج کننده به نظر برسد. کاربران ممکن است قبل از رسیدن به مقصد خود را ترک کنند و تجربه فوق العاده ای را از دست بدهند.

با مرور این نمونه های ناوبری وب سایت با ساختار مناسب، کاربران را در مسیر خود نگه دارید. همچنین می توانید از طریق این موضوعات یاد بگیرید که چگونه برای سایت خود ناوبری موثر ایجاد کنید:

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

cta44 img

ناوبری وب سایت چیست؟

ناوبری وب سایت به راهنمایی کاربران از طریق یک وب سایت با ویژگی هایی مانند:

  • چیدمان
  • طرح
  • گرافیک
  • نمادها
  • متن
  • منو
  • دکمه ها

این ویژگی ها به کاربران کمک می کند تا به صفحات، محصولات و خدمات مختلف دسترسی داشته باشند و در آنها حرکت کنند. به عنوان مثال، یک منوی پیمایش بالا دارای نمادها یا متنی است که محصولات و خدمات اصلی وب سایت را نشان می دهد.

با آیکون های قابل مشاهده، کاربران می توانند به یک صفحه خاص حرکت کنند و آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.

چرا ناوبری وب سایت مهم است؟

ناوبری وب سایت بسیار مهم است زیرا تجربه کاربر را ساده می کند. در نتیجه، بازدیدکنندگان سایت شما می توانند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند و از صفحات مرتبطی که نیازهای آنها را برآورده می کند بازدید کنند.

وقتی بازدیدکنندگان سایت شما یک تجربه خوشایند در سایت شما داشته باشند، میانگین زمان حضور شما در سایت را بهبود می بخشد و نرخ پرش را کاهش می دهد. بزرگترین مزیت یک تجربه کاربری ساده این است که به بازدیدکنندگان سایت نشان می دهد که شما یک برند مفید هستید و ممکن است زمانی که نیاز به خرید محصول یا خدمات شما دارند به شما مراجعه کنند.

8 نمونه از بهترین نمونه های ناوبری وب سایت برای الهام بخشیدن به طراحی شما

ما بهترین نمونه های ناوبری وب سایت را از مارک های برتر جمع آوری کردیم! بهترین شیوه هایی را که ساختار ناوبری آنها را موثر می کند، بیابید.

1. Terra Outdoor

ناوبری ترا در فضای باز

وب سایت Terra Outdoor از یک منوی ناوبری کشویی استفاده می کند که مرور لیست ها را برای کاربران آسان می کند.

موارد بر اساس گروه های محصول، مواد و مجموعه ها در نوار پیمایش مرتب شده اند. سپس با کلیک کاربر بر روی یک دسته، محصولات بر اساس زیر شاخه ها مرتب می شوند.

بازدیدکنندگان سایت می توانند از فیلترها استفاده کنند تا بتوانند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

2. پاتاگونیا

ناوبری سایت پاتاگونیا

طراحی وب پاتاگونیا سلسله مراتب بصری و قرار دادن ثابت را در اولویت قرار می دهد. دارای یک منوی همبرگر است که پیوندهایی را به بخش های مهم دیگری که بازدیدکنندگان سایت ممکن است مفید بدانند، مانند خدمات مشتری، حرفه، و صفحات مطبوعاتی ارائه می دهد.

در حالی که این برند محصولاتی برای چندین مخاطب دارد، مرور وب سایت بسیار آسان است زیرا محصولات به طور منطقی در هر بخش مخاطب مرتب شده اند.

3. نایک

ناوبری وب سایت نایک

نایک از یک پس‌زمینه تمیز، سفید و مینیمالیستی استفاده می‌کند که گرافیک محصول را در صفحه اصلی تقویت می‌کند.

منوی پیمایش کشویی به کاربران کمک می کند تا محصولات مورد علاقه خود را پیدا کنند. اگر می خواهند محصولات دیگری را از دسته دیگری خریداری کنند، می توانند برای مشاهده سایر محصولات از دسته های دیگر به منوی بزرگ مرکزی بالا بروند.

4. رافا

ناوبری وب سایت رافا

طرح‌بندی Rapha مجموعه‌های محصولات را به صورت استراتژیک ساختار می‌دهد و کاربران را در دسته‌های اصلی هدایت می‌کند. تصاویر بزرگ و جسورانه عناوین ابرپیوندی سفید واضح و مختصر را برجسته می‌کند و کاربران را به خرید هم‌اکنون و مرور فروش‌ها سوق می‌دهد.

طراحی آن یک عملکرد جستجوی قابل مشاهده و یک منوی ناوبری برجسته در سمت راست بالای صفحه نمایش را ارائه می دهد. اگر می‌خواهید به صفحه دسته‌بندی بازگردید، می‌توانید از پیمایش پودر سوخاری در بالا استفاده کنید.

5. مرسدس بنز

ناوبری سایت mercedes-benz

مرسدس بنز از یک منوی کشویی بصری برای کمک به کاربران برای کشف مدل های مختلف خودرو استفاده می کند. طراحی وب سایت دارای عملکرد جستجو است و برگه های منو با صفحه کلید و ماوس قابل دسترسی هستند. طراحی ظریف است و ویژگی های اصلی را برجسته می کند.

دارای منوی پاورقی دقیق با متن واضح و مختصر است.

6. آنچه گم شده است

ناوبری چه چیزی از دست رفته است

What Is Missing چندین نشانه بصری مانند جلوه های شناور را ارائه می دهد. کاربران می توانند بین برگه ها یا نمادها حرکت کنند و بزرگنمایی و بزرگنمایی کنند. پس زمینه مشکی متن سفید و گرافیک رنگارنگ را بهبود می بخشد.

منو کل صفحه را در بر می گیرد. گزینه های دسته بندی قابل مشاهده هستند و کاربران می توانند برای بازگشت به ابتدا روی منوی همبرگر کلیک کنند. وب سایت ریسپانسیو بوده و بارگذاری سریعی دارد.

7. پروژه زمان کارتیه

ناوبری زمان کارتیه

صفحه پروژه زمان کارتیه پاسخگو، مختصر و در دسترس است. کاربران می توانند با استفاده از منوی پیمایش بالا شناور، محصولات را جابجا کرده و به صفحه اصلی بازگردند. پس‌زمینه ویدیوی مینیمالیستی از متن، رنگ و حرکت کمی استفاده می‌کند.

دکمه enter کاربران را به چند فیلم کوتاه هدایت می کند که در آنجا می توانند فصل های ویدیو را با صفحه کلید خود انتخاب کرده و رد کنند.

8. فیل مست

پیمایش سایت فیل مست

این برند زیبایی به طور موثر از منوی ناوبری همبرگر برای راهنمایی کاربران در سفر خود در سایت استفاده می کند.

با کلیک بر روی منوی همبرگر، دسته‌های محصول نمایش داده می‌شود، در حالی که ماوس را روی یک دسته قرار دهید، تصاویر محصول را با جزئیاتی مانند رتبه‌بندی بررسی و نام محصول نشان می‌دهد. وقتی روی یک محصول کلیک می کنید به صفحه محصول هدایت می شوید.

شما می توانید از طریق منوی همبرگر در هر کجای سایت به منوی پیمایش اصلی دسترسی داشته باشید و بازگشت به صفحه دسته یا هر صفحه دیگری در سایت را آسان می کند.

5 بهترین شیوه منوی ناوبری وب سایت

آیا برای تقلید از نمونه های ناوبری وب سایت بالا الهام گرفته اید؟ در اینجا پنج روش برتر برای طراحی ناوبری سایت شما آورده شده است:

نماد هدف با تیراندازی با کمان که به هدف برخورد می کند.

بهترین شیوه های منوی ناوبری وب سایت

بیایید هر کدام را مرور کنیم:

1. توجه کاربر را جلب کنید

وقتی کاربران وارد وب سایت شما می شوند، هدفی در ذهن دارند. می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • اطلاعات مربوط به یک محصول یا خدمات را جستجو کنید
  • موارد و خدمات را مرور کنید
  • درباره شرکت خود بیاموزید
  • یک مورد را خریداری کنید
  • نظر بدهید
  • با شما تماس بگیرید

کمک به کاربران برای یافتن سریع آنچه نیاز دارند برای یک تجربه کاربری عالی ضروری است. جلب توجه آن‌ها به منوها و متن یکی از بهترین راه‌هایی است که به آن‌ها کمک می‌کند تا به سرعت و بدون زحمت به هدف خود برسند.

نمونه ای از ناوبری وب سایت که جلب توجه می کند

می توانید رنگ منوهای پیمایش را با پس زمینه متفاوت کنید تا قابل خواندن باشند. همچنین می توانید اجازه دهید که با ظاهر کلی سایت شما ترکیب شود و زمانی که کاربر به سمت بالا حرکت می کند یا روی قسمت بالای صفحه کلیک می کند ظاهر شود.

در مرحله بعد، اطلاعات ضروری را برجسته کنید تا چشم نواز باشد. از دکمه‌های پررنگ و قابل کلیک برای نشانه‌ها استفاده کنید، مثلاً نظر خود را بگذارید یا اکنون خرید کنید.

2. طراحی طرح بندی خود را برای همه صفحه ها بهینه کنید

واقعیت جالب: 54 درصد از کل ترافیک وب سایت از تلفن های همراه تولید می شود.

با این حال، داشتن یک طراحی وب سایت واکنش گرا بسیار مهم است، به طوری که عناصر سایت شما – از جمله نوار ناوبری شما – به درستی در هر صفحه نمایش داده می شوند.

طراحی وب سایت واکنش گرا

بازدیدکنندگان سایت شما در هنگام دسترسی به وب سایت شما یک تجربه یکپارچه می خواهند. اگر آنها می خواهند محصولات شما را بررسی کنند، باید به راحتی در سایت شما حرکت کنند و از صفحه ای به صفحه دیگر بروید، حتی در صفحه های کوچک.

سرعت بارگذاری آهسته، متن قطع می‌شود و وضوح صفحه نمایش ناسازگار می‌تواند بر تجربه کاربر تأثیر بگذارد. تنظیم طرح‌بندی وب‌سایت خود برای رایانه‌های لوحی، رایانه‌ها و سایر پلتفرم‌ها، ناوبری وب‌سایت و قابلیت استفاده شما را افزایش می‌دهد. می توانید از این نمونه های طراحی UX Inspo دریافت کنید.

افراد ممکن است هنگام مرور وب سایت شما بر روی چندین برگه کلیک کنند. به عنوان مثال، کاربر روی یک دسته، یک زیر شاخه، یک محصول، اطلاعات محصول یا محصولات مرتبط کلیک می کند. در عرض چند دقیقه، آنها فراموش کرده اند که از کجا شروع کردند و به دنبال چه بودند.

ناوبری خرده نان

می‌توانید از تکنیک‌های ناوبری هوشمند برای کمک به کاربران برای بازگشت به جستجوی اولیه یا نقطه شروع خود استفاده کنید. ناوبری Breadcrumb به کاربران کمک می کند تا مکان خود را در وب سایت شما شناسایی کنند و به آنها کمک می کند تا به شروع کار بازگردند. همچنین می تواند مرور سایت شما را راحت و رضایت بخش کند.

4. در مورد آیتم های منو از رویکرد کمتر-بیشتر استفاده کنید

اگر تا به حال از منوی رستورانی پیچیده غذا سفارش داده باشید، می دانید که چقدر می تواند طاقت فرسا باشد. در مورد منوهای وب سایت هم همینطور است.

جستجوی آیتم‌های خاص در منوی ناوبری طولانی ممکن است بیش از حد تحریک‌کننده باشد. کاربران ممکن است ناامید شوند و از وب سایت شما خارج شوند.

نمونه ای از ناوبری حداقلی توسط lexus

یک رویکرد مینیمالیستی برای منوهای ناوبری را در نظر بگیرید. گزینه های منو را به صورت استراتژیک و پراکنده اضافه کنید تا به کاربران کمک کنید فوراً آنچه را که به دنبال آن هستند تشخیص دهند.

برای مثال، به‌جای افزودن تمام گزینه‌های خدمات خود در یک منو، منوهای دسته‌بندی جداگانه‌ای را در پیمایش بالای خود با گزینه‌های کمتری در زیر هر عنوان ایجاد کنید.

5. بر طراحی داده محور تمرکز کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود ناوبری وب‌سایت برای مخاطبان، استفاده از داده‌های فعالیت کاربر برای بهبود طراحی و طرح‌بندی وب‌سایت است.

با ابزارهایی مانند Google Analytics و Heat Maps، می توانید الگوهای مرور و سفرهای کاربر را ردیابی و شناسایی کنید. نقشه‌های حرارتی به شما کمک می‌کنند صفحات و برگه‌هایی را که کاربران ابتدا و مکرر در آن‌ها پیمایش می‌کنند، شناسایی کنید.

از داده های ردیابی برای بهینه سازی طراحی صفحه وب خود استفاده کنید و آن را برای کاربران در دسترس تر و راحت تر کنید. به عنوان مثال، اگر صفحه درباره شما بیشترین توجه را به خود جلب می کند، می توانید برگه درباره ما را به بالای منو یا اولین گزینه در پیمایش بالای خود منتقل کنید و آن را قابل مشاهده تر و به راحتی در دسترس قرار دهید.

5 نوع مختلف ناوبری وب سایت

در اینجا انواع متداول طراحی ناوبری وب سایت آورده شده است:

نماد وب سایت

انواع ناوبری وب سایت

بیایید در مورد هر یک بحث کنیم:

1. هدر نوار ناوبری افقی

مثال ناوبری هدر

نوار پیمایش افقی یکی از رایج ترین نمونه های نوار ناوبری است. صفحات وب سایت یا دسته بندی ها را به صورت افقی در هدر بالا نمایش می دهد. نام صفحه در کنار هر یک ظاهر می شود، که اغلب شامل عناوینی مانند زیر است:

  • درباره ما
  • ثبت نام
  • با ما تماس بگیرید

نوار پیمایش افقی صفحات اصلی یا محبوب وب سایت را برجسته می کند و به کاربران کمک می کند تا آنها را سریع تشخیص دهند.

2. نوار کناری عمودی

یک منوی پیمایش نوار کناری عمودی اغلب در سمت چپ صفحه وب قرار دارد. آنها به وب سایت ها فضای بیشتری می دهند تا گزینه های محتوای خود را به صورت عمودی فهرست کنند.

در حالی که ناوبری نوار کناری عمودی می تواند برای سایت های مختلف کار کند، برای وب سایت هایی با تعداد لینک های ناوبری بالا مناسب است. انواع دیگر طراحی می توانند برای وب سایت هایی با لینک های کمتر ایده آل باشند.

مثال ناوبری کشویی

منوی پیمایش کشویی از بالای صفحه گسترش می یابد و اطلاعات وب سایت و گزینه های محصول و خدمات را نمایش می دهد. کاربران می‌توانند روی منوهای پیمایش کشویی قرار بگیرند و آیتم‌ها را در یک صفحه وب‌سایت یا دسته‌بندی خاص به‌طور کامل مشاهده کنند. منوهای ناوبری کشویی برای وب سایت هایی با صفحات متعدد و ستون های محتوا عالی هستند.

4. منوی همبرگر

نمونه منوی همبرگر

منوی همبرگر محتوای صفحه را به صورت عمودی در دستگاه تلفن همراه و به صورت افقی در رایانه فهرست می کند.

هنگامی که کاربر روی نماد سه خطی همبرگر، اغلب در بالای صفحه کلیک می کند، یک منوی کشویی فهرستی از محتوا را نمایش می دهد. سرفصل‌های محتوا می‌توانند دارای فلش‌هایی باشند که به زیر شاخه‌ها منتهی می‌شوند.

منوهای ناوبری همبرگر برای فشرده سازی محتوا و صرفه جویی در فضا عالی هستند.

مثال ناوبری فوتر

منوی پیمایش پاورقی یک مثال معمولی از منوی پیمایش است. این منوی پایین یک وب سایت است. منوی پیمایش پاورقی اغلب انتخاب گسترده تری از گزینه های محتوا را ارائه می دهد. این یک راه عالی برای کاربران برای یافتن و پیمایش صفحات مختلف بدون پیمایش به بالا است.

ما به شما کمک می کنیم تا یک وب سایت ایجاد کنید که برجسته می شود.

“WebFX در کمک به ما در توسعه یک وب سایت جدید نقش مهمی داشته است و به ما امکان می دهد در صنعت خود پیشرو باشیم.”

درباره خدمات طراحی وب سایت ما بیشتر بدانید فلش سمت راست

cta54 img

برای طراحی ناوبری وب سایت خود آماده اید؟

ناوبری عالی وب سایت کلید بهبود تجربه کاربر است. اگر به دنبال خدمات طراحی وب سایت برای بهبود نرخ تبدیل و به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه هستید، ما می توانیم به شما کمک کنیم.

WebFX یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل است. ما اهمیت ایجاد یک وب سایت که به نفع کاربران و کسب و کار شما باشد را درک می کنیم.

ما از بازاریابی دیجیتال مبتنی بر داده برای طراحی و بهینه‌سازی ناوبری وب‌سایت شما استفاده می‌کنیم تا نتایج را به دست آوریم و سود نهایی شما را افزایش دهیم. طراحان ما در زمینه خود متخصص هستند و دانش گسترده ای در ایجاد طراحی و چیدمان وب سایت واکنش گرا، در دسترس و کاربرپسند دارند.

با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا با ما تماس بگیرید 888-601-5359 تا یاد بگیرید چگونه می توانیم به شما در ایجاد یک وب سایت برنده کمک کنیم.

Source link