وب سایت شما چیزی بیش از یک تابلوی اعلانات است که مشتریان شما می توانند آن را مرور کنند – نحوه ساختار وب سایت شما اهمیت دارد. در واقع، 89 درصد از کاربران پس از تجربه کاربری بد (UX) با یک رقیب خرید می کنند.
برای محافظت از نرخ پرش خود و بهبود زمان جلسه، باید روی معماری وب سایت تمرکز کنید. معماری وب سایت شما سلسله مراتبی از صفحات و اطلاعات شماست. بدون ساختار، کاربران شما گم می شوند و در نهایت سایت شما را ترک می کنند.
ما موضوعات زیر را در مورد معماری وب سایت بررسی می کنیم:
- معماری وب سایت چیست؟
- چرا معماری وب سایت اهمیت دارد؟
- بهترین روش ها برای معماری وب سایت؟
برای یادگیری نحوه ساختاردهی معماری وب سایت خود به ادامه مطلب مراجعه کنید. یا زنگ بزن 888-601-5359 برای کاوش در معماری وب سایت با یک استراتژیست!
ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!
پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!
ایمیل خود را در زیر وارد کنید:
فرم اشتراک درون خطی – CTA 72
“*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد
(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

معماری وب سایت چیست؟
معماری وب سایت سلسله مراتبی از صفحات و اطلاعات شماست. این سازمان ارتباط نزدیکی با معماری اطلاعات (IA) دارد، اما این سلسله مراتب بهجای صفحات و پستهای کوچکتر، برای وبسایت کلی شما اعمال میشود.
معماری وب سایت چگونگی تناسب هر صفحه در وب سایت شما را در ساختار کلی پوشش می دهد. به عنوان مثال، بگویید تجهیزات مراقبت از چمن را می فروشید. ممکن است چندین صفحه محصول داشته باشید که به صفحات دسته والد متصل می شوند. در بالای صفحات دسته، صفحه اصلی را دارید.
ساده ترین راه برای ایجاد سلسله مراتب وب سایت از طریق پیوند داخلی و ناوبری است. اکثر شرکتها یک نوار ناوبری با ستونها یا گروهها برای نشان دادن نحوه ارتباط صفحات دارند:
پیمایش و سلسله مراتب شما نحوه ارتباط همه چیز را مشخص می کند تا کاربران و موتورهای جستجو بدانند کجا اطلاعات سایت شما را پیدا کنند.
چرا معماری وب سایت اهمیت دارد؟
معماری وب سایت به چند دلیل مختلف اهمیت دارد. شما می توانید موارد زیر را انجام دهید:
1. UX را بهبود بخشید
همانطور که در بالا ذکر کردیم، UX به دلایل زیادی مهم است – یکی از اصلیترین دلایل این است که مطمئن شوید افراد جهش نمیکنند. UX کلیدی است برای اطمینان از اینکه افراد به سایت شما می آیند، آنچه را که نیاز دارند دریافت می کنند و می خواهند برگردند یا با دیگران به اشتراک بگذارند.
با معماری وبسایت، به کاربران کمک میکنید تا در سایت شما حرکت کنند و تمام اطلاعات مهم را در اولویت قرار دهند، و تجربهشان را بر تبدیل کردن به آنها ترجیح میدهید. همچنین می توانید آنها را تشویق کنید که پس از تجربه مثبت به بازگشت ادامه دهند.
2. رتبه بندی جستجو را افزایش دهید
معماری وب سایت شما به شدت با رتبه بندی شما در ارتباط است. همانطور که پیوند داخلی و ساختار کلی خود را ایجاد می کنید، به وب سایت خود شانس بیشتری برای ظاهر شدن بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) می دهید.
برخی از راههای خاصی که میتوانید رتبهبندی را افزایش دهید، زمان ماندگاری طولانیتر و خزیدن و فهرستسازی بهتر وبسایت است. هرچه استفاده از سایت شما آسان تر باشد، افراد طولانی تری در آنجا باقی خواهند ماند. زمانهای طولانیتر اقامت به موتورهای جستجو میگویند که وبسایت شما ارزش کلیک کردن را دارد.
همچنین، همانطور که معماری خود را می سازید، موتورهای جستجو به راحتی می توانند وب سایت شما را خزیده و صفحات را به یکدیگر متصل کنند. همانطور که خزنده ها متوجه می شوند که صفحات شما چه چیزی را پوشش می دهند، موتورهای جستجو می توانند شروع به بالا بردن آنها در SERP برای جستجوهای مرتبط کنند.
3. اقتدار موضعی را تقویت کنید
شما می خواهید مردم بدانند که شما در رشته خود متخصص هستید. ساختن معماری وب سایت شما به تقویت قدرت شما و بهبود اعتماد با بازدیدکنندگان کمک می کند.
فرض کنید شما صاحب یک شرکت ساختمانی هستید. همانطور که معماری وب سایت خود را می سازید، ممکن است محتوایی را در مورد موضوعات ساخت و ساز ایجاد کنید تا وب سایت خود را کامل کنید و به مشتریان خود در یادگیری کمک کنید. این بخش طبیعی از فرآیند باعث افزایش شهرت شما و بهبود وب سایت شما می شود.
بهترین روش ها برای معماری وب سایت
اکنون که میدانید چرا معماری وب اهمیت دارد، زمان آن است که شروع به بهبود معماری خود کنید. در زیر هشت روش مختلف معماری وب سایت وجود دارد که به شما کمک می کند تا سایت خود را برای بهتر بهینه سازی کنید.
1. URL ها را ساده نگه دارید
URL های شما باید قابل ردیابی و خواندن آسان باشد. URL های پیچیده می توانند جذاب نباشند و برای موتورهای جستجو اسپم به نظر برسند. در اینجا مثالی از ساختار URL اصلی آورده شده است:
همانطور که صفحات کوچکتر را به صفحات اصلی آنها متصل می کنید، می توانید URL های خود را در لایه ها بسازید تا مسیری را که برای رسیدن به آن صفحه طی کرده اند به کاربران نشان دهید. در صورت امکان حتما کلمه کلیدی مورد نظر خود را در URL وارد کنید!
2. از ناوبری پودر سوخاری استفاده کنید
ناوبری Breadcrumb یک نوع ناوبری ثانویه است که موقعیت آنها را در یک وب سایت به کاربران می گوید. این سبک ناوبری اغلب مسیر صفحاتی را که کاربر ممکن است طی کند را نشان می دهد و بازگشت آن ها به صفحات قبلی را آسان تر می کند.
نمونه ای از پیمایش خرده نان می تواند نشان دادن یک دسته بزرگتر و سپس صفحه آیتم کوچکتر در زیر عنوان باشد:
3. یک نقشه سایت XML ایجاد کنید
نقشه سایت XML فایلی در وب سایت شما است که اساساً نقشه سایت شما را به خزنده های موتورهای جستجو نشان می دهد. به آنها میگوید کجا نگاه کنند و چگونه همه صفحات سایت شما به هم متصل میشوند.
میتوانید از نقشههای سایت XML برای ارسال وبسایت خود به Google و نمایش کارهایی که در آن انجام دادهاید استفاده کنید. این نقشهها فهرست کردن صفحات شما را برای موتورهای جستجو آسانتر میکنند، که سئو را افزایش میدهد و به اتصال نقاط موتورهای جستجو در پشت صحنه کمک میکند.
4. منوی ناوبری خود را برنامه ریزی کنید
منوی ناوبری شما ابزار مرکزی است که همه کاربران برای جابجایی در وب سایت شما از آن استفاده می کنند. نوار پیمایش شما باید ساده، مشخص و در تمام صفحات ثابت باشد.
تنظیمات ناوبری که انتخاب می کنید بسته به وب سایت شما تغییر می کند، اما در اینجا برخی از احتمالات وجود دارد:
- نوار کناری با تمام دستههای صفحه که بر اساس حروف الفبا فهرست شدهاند
- سرصفحه ای با دسته های چهار یا پنج صفحه ای که به صفحات دسته منتهی می شود
- هدر با منوی کشویی برای محصولات و خدمات
5. صفحات دسته بندی ایجاد کنید
صفحه دسته بندی به عنوان صفحه اصلی برای نوع خاصی از صفحه عمل می کند. این مرحله یک روش سازماندهی همه جانبه برای سازماندهی و ترکیب صفحات دیگر و برجسته کردن محصولات است:
با صفحات دسته بندی، می توانید هاب ها را برای محصولات، خدمات و موارد دیگر ایجاد کنید، در حالی که جستجویی را که کاربران باید انجام دهند محدود کنید.
6. لینک داخلی
پیوند داخلی فرآیند پیوند دادن به یک صفحه در سایت شما از یک صفحه مرتبط دیگر است. افزودن لینک های داخلی بخش مهمی از سئو است و همچنین به ساخت معماری وب سایت کمک می کند.
پیوند داخلی صفحات را به یکدیگر متصل میکند، مشتریان را از طریق خط لوله هدایت میکند و به خزندهها میگوید به کدام صفحه بعدی بروید. با پیوند داخلی، میتوانید استفاده از کلمات کلیدی را در سراسر صفحه افزایش دهید و به افراد کمک کنید محصولات، خدمات و پستهای مرتبط را پیدا کنند.
بخوانید: چگونه یک حسابرسی لینک داخلی انجام دهیم
7. به مسیریابی رقبا نگاه کنید
اگر نمی دانید چگونه سایت خود را سازماندهی کنید، به آنچه رقبای شما انجام می دهند نگاه کنید!
در حالی که نمی خواهید آنها را صفحه به صفحه کپی کنید، دیدن روندهای صنعت در میان رقبای خود برای الهام گرفتن می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، اگر همه از ناوبری نوار کناری استفاده می کنند، ممکن است بهتر باشد از آن قالب استفاده کنید.
8. از سازماندهی و خوشه های به سبک ستونی استفاده کنید
دستههای موضوعی گروههایی از صفحات پیرامون یک موضوع کلی هستند که به ایجاد اعتبار و توضیح موضوع کمک میکنند. صفحه ستونی صفحه ای است که به یک موضوع در خوشه اختصاص داده شده است.
به عنوان مثال، خوشه شما ممکن است دستورالعمل های سلامت گربه باشد. صفحات ستون شما میتواند توصیهها و دستورالعملهای واکسن گربه، بیماریهای گربه، مکملهای غذایی رایج گربهها و غیره باشد. همه این صفحات به پرداختن به موضوع سلامت گربه کمک میکنند و در عین حال به جزئیات بیشتری در صفحات جداگانه میپردازند.
سپس می توانید همه این صفحات را به هم پیوند دهید تا نشان دهید که چگونه با هم ارتباط دارند. این سازمان به شما کمک می کند تا وب سایت خود را بسازید و در عین حال در جریان موضوع باشید.
ما به شما کمک می کنیم تا یک وب سایت ایجاد کنید که برجسته می شود.
“WebFX در کمک به ما در توسعه یک وب سایت جدید نقش مهمی داشته است و به ما امکان می دهد در صنعت خود پیشرو باشیم.”
درباره خدمات طراحی وب سایت ما بیشتر بدانید

برای ساخت معماری وب سایت خود کمک می خواهید؟
اکنون که فهمیدید معماری وب سایت چگونه بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد، قدم بعدی شما شروع به تغییر سایت است. اگر تیم یا منابع داخلی ندارید، آژانس طراحی وب بهترین گزینه برای اطمینان از نتایج است.
WebFX بیش از 1600 وب سایت را برای مشتریان ما طراحی و راه اندازی کرده است – شما می توانید نفر بعدی باشید. خدمات طراحی وب ما را بررسی کنید تا ببینید این فرآیند چه برای طراحی مجدد و چه برای ساخت وب سایت های جدید چگونه به نظر می رسد.
سپس، یک قیمت آنلاین درخواست کنید تا ببینید خدمات ما چه کاری می تواند برای کسب و کار شما انجام دهد!