5 بهترین روش برای بهبود نتایج » رتبه بندی ریاضی

بهینه سازی جستجوی صوتی به عنوان یکی از اجزای مهم استراتژی های سئو موثر ظاهر شده است.

افزایش دستگاه‌های فعال‌شده با صدا، مانند بلندگوهای هوشمند (مانند آمازون اکو، گوگل هوم)، تلفن‌های هوشمند و حتی فناوری‌های پوشیدنی، نحوه تعامل مخاطبان با موتورهای جستجو و بازیابی اطلاعات را به طور اساسی تغییر داده است.

این تغییر فقط یک روند گذرا نیست. نشان‌دهنده تغییر در رفتار مخاطبان و استفاده از فناوری است که کسب‌وکارها باید با آن سازگار شوند تا رقابتی باقی بمانند.

در این پست به نحوه بهینه سازی جستجوی صوتی می پردازیم. بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، بیایید شروع کنیم.

1 بهینه سازی جستجوی صوتی چیست؟

بهینه سازی جستجوی صوتی محتوای وب را برای بهبود دید و عملکرد آن در نتایج جستجوی صوتی بهبود می بخشد.

از آنجایی که دستگاه‌های فعال‌کننده صوتی به طور فزاینده‌ای رایج شده‌اند، بهینه‌سازی برای جستجوی صوتی به جنبه مهمی از استراتژی‌های SEO تبدیل شده است.

این بهینه‌سازی شامل تطبیق محتوا، ساختار وب‌سایت و عناصر فنی برای همسویی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد پرس‌و‌جوهای صوتی است، که اغلب بیشتر از جستجوهای متنی محاوره‌ای و مختص به زمینه هستند.

به عنوان مثال، تصور کنید خانواده ای برای یک گردش آخر هفته برنامه ریزی می کند. آنها از جستجوی صوتی برای پرسیدن استفاده می کنند، چه مکان سرگرم کننده ای برای بچه ها در نزدیکی من است؟ یک شهربازی محلی که برای جستجوی صوتی با محتوایی مانند بهینه شده است بهترین مکان برای تفریح ​​خانوادگی در نزدیکی [City] و لیست های محلی دقیق احتمالاً در نتایج ظاهر می شوند.

5 بهترین روش برای بهبود نتایج » رتبه بندی ریاضی

این بهینه سازی نه تنها به جذب بازدیدکنندگان بیشتر کمک می کند، بلکه با ارائه پاسخ های سریع و مرتبط، تجربه کاربر را نیز افزایش می دهد.

دستگاه‌های صوتی مانند تلفن‌های هوشمند، بلندگوهای هوشمند و دستیارهای مجازی رایج‌تر می‌شوند.

تحقیقات Statista نشان می دهد که انتظار می رود تعداد مخاطبانی که از دستیارهای صوتی دیجیتال استفاده می کنند افزایش یابد.

آمار برای صدا
ارائه تصویر: https://www.statista.com/statistics/973815/worldwide-digital-voice-assistant-in-use/

از آنجایی که مخاطبان بیشتری از جستجوی صوتی برای پاسخ‌های سریع و راحت استفاده می‌کنند، بهینه‌سازی برای این رسانه تضمین می‌کند که محتوای شما به این مخاطب در حال رشد برسد.

جستجوی صوتی راهی سریع و بدون هندز برای یافتن اطلاعات فراهم می کند. وب‌سایت‌هایی که برای جستجوی صوتی بهینه‌سازی شده‌اند، پاسخ‌های مختصر و مستقیم ارائه می‌کنند، تعامل و رضایت کاربر را بهبود می‌بخشند، منجر به نرخ نگهداری بالاتر و بازدیدکنندگان تکراری بیشتر می شود.

بسیاری از جستجوهای صوتی مربوط به مکان هستند، مانند رستوران های نزدیک من بهینه سازی برای سئوی محلی تضمین می کند که کسب و کار شما در این جستجوها ظاهر می شود، ترافیک محلی را افزایش می دهد و دید را افزایش می دهد.

جستجوی صوتی اغلب از قطعه‌های برجسته استفاده می‌کند – پاسخ‌های مختصر در بالای نتایج Google. ساختار محتوای خود را برای هدف قرار دادن این قطعه ها باعث افزایش دید می شود و سایت شما را به عنوان یک مرجع تثبیت می کند.

اجازه دهید اکنون در مورد استراتژی های بهینه سازی جستجوی صوتی بحث کنیم.

3.1 جستجوی کلمات کلیدی برای جستجوی صوتی

کلمات کلیدی جستجوی صوتی اغلب شبیه به زبان گفتاری بیشتر از پرس و جوهای تایپ شده هستند.

مخاطبان معمولاً سؤال می پرسند یا جستجوهای خود را با لحنی طبیعی تر و محاوره ای بیان می کنند.

به عنوان مثال، به جای تایپ کردن بهترین کافی شاپ نیویورک، جستجوی صوتی می تواند باشد بهترین کافی شاپ های نزدیک من کدامند؟

این تفاوت بر اهمیت هدف قرار دادن کلمات کلیدی دم بلند و عباراتی که با این سوالات مکالمه مطابقت دارند.

می‌توانید از ابزارهایی مانند AnswerThePublic یا عملکرد تکمیل خودکار Google استفاده کنید که به ارائه بینش در مورد سؤالات رایج مخاطبان کمک می‌کند.

جستجوی گوگل برای یافتن کلمات کلیدی برای بهینه سازی جستجوی صوتی

کلمات کلیدی دم بلندی را که اهداف خاص کاربر را به تصویر می کشند، شناسایی و اولویت بندی کنید. این عبارات اغلب کمتر رقابتی هستند و احتمالاً دقیقاً با سؤالاتی که مخاطبان در دستگاه خود صحبت می کنند مطابقت دارند.

جستجوهای صوتی اغلب شامل هدف محلی یا به دنبال پاسخ فوری هستند. اگر کسب و کار شما مشتریان محلی را هدف قرار می دهد، شامل کلمات کلیدی خاص مکان است. برای مثال، بهترین رستوران ایتالیایی در نزدیکی من چیست، یا کجا می توانم یک لوله کش پیدا کنم [City]?

برای تحقیق موثر کلمات کلیدی برای جستجوی صوتی، به آموزش اختصاصی ما در مورد تحقیق کلمات کلیدی مراجعه کنید.

3.2 محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید

ایجاد محتوای باکیفیت برای بهینه سازی جستجوی صوتی در سئو شامل ایجاد محتوایی است که نه تنها آموزنده و جذاب است، بلکه ساختاری برای پاسخگویی به خواسته های منحصر به فرد جستجوهای صوتی فعال می کند.

همانطور که قبلا ذکر شد، پرس و جوهای جستجوی صوتی اغلب به عنوان سوالات زبان طبیعی بیان می شوند. شما محتوا باید این لحن مکالمه را منعکس کند برای هماهنگی با نحوه تعامل کلامی مخاطبان با دستگاه‌های فعال‌شده با صدا.

جستجوهای صوتی اغلب به دنبال پاسخ یا راه حل های سریع هستند. محتوای خود را ساختار دهید برای ارائه پاسخ های واضح و مستقیم به سوالات رایج مرتبط با صنعت یا جایگاه شما.

به عنوان مثال، اگر شما یک وبلاگ سفر دارید، عنوان مقاله شما 10 کاری که باید در پاریس انجام دهید باید نکات کاربردی را در قالبی ارائه کند که دستیاران صوتی بتوانند به راحتی آن را تجزیه و به مخاطب ارائه کنند.

بعد، پیاده سازی نشانه گذاری طرحواره برای کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر محتوا و زمینه صفحات شما. این می‌تواند احتمال نمایش محتوای شما را در ریچ اسنیپت‌ها یا جعبه‌های پاسخ، که معمولاً در پاسخ‌های جستجوی صوتی استفاده می‌شوند، افزایش دهد.

Rank Math پیکربندی و پیاده سازی نشانه گذاری Schema را در سایت شما آسان می کند.

نشانه‌گذاری برای پرسش‌های متداول، بررسی‌ها، رویدادها و سایر اطلاعات مرتبط را برای افزایش دید و تعامل لحاظ کنید.

به راحتی نشانه گذاری طرحواره را به محتوای خود اضافه کنید!

در حالی که پرس و جوهای جستجوی صوتی اغلب مختصر هستند، می توانند جزئی و خاص نیز باشند. ایجاد محتوای طولانی که به طور کامل یک موضوع را پوشش می دهد، می تواند شانس مطابقت محتوای شما با جستارهای صوتی پیچیده را افزایش دهد.

به عنوان مثال، یک راهنمای عمیق با عنوان راهنمای کامل مبتدیان برای بازاریابی دیجیتال می تواند جستجوهای صوتی را که به دنبال اطلاعات جامع در مورد موضوع هستند جذب کند.

بسیاری از جستجوهای صوتی مبتنی بر مکان هستند، مانند بهترین رستوران های نزدیک من کدامند؟ یا یک دندانپزشک پیدا کنید [City]. اگر کسب و کار شما به مخاطبان محلی خدمت می کند، مطمئن شوید که محتوای شما حاوی کلمات کلیدی مرتبط و اطلاعات مربوط به منطقه جغرافیایی شما است.

می توانید از Content AI برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا برای بهبود دید وب سایت خود در نتایج جستجوی صوتی استفاده کنید.

3.3 سئوی فنی سایت خود را بهبود بخشید

بهبود سئوی فنی سایت شما برای بهینه سازی آن برای جستجوی صوتی ضروری است، که به شدت بر ارائه پاسخ های سریع و مرتبط به سوالات مخاطبان متکی است.

شما باید از خود اطمینان حاصل کنید وب سایت سازگار با موبایل و واکنش گرا است. از آنجایی که بسیاری از جستجوهای صوتی در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، طراحی واکنش گرا تضمین می کند که سایت شما به درستی نمایش داده می شود و به سرعت در اندازه های مختلف صفحه نمایش و دستگاه ها بارگیری می شود.

در مرحله بعد، روی بهبود سرعت صفحه تمرکز کنید.

مخاطبان جستجوی صوتی انتظار پاسخ فوری دارند، بنابراین داشتن یک بارگذاری سریع وب سایت ضروری است. تصاویر را بهینه کنید، از کش مرورگر استفاده کنید و فایل های CSS و جاوا اسکریپت را به حداقل برسانید تا زمان بارگذاری را کاهش دهید.

برای افزایش سرعت وب سایت خود می توانید از افزونه WP Rocket استفاده کنید.

علاوه بر این، محتوای خود را برای قطعه های برجسته ساختار دهید. دستیارهای صوتی اغلب پاسخ ها را از قطعه های برجسته برای پاسخ به سؤالات مخاطب می گیرند.

محتوای خود را برای قطعه ویژه بهینه کنید

برای بهینه سازی برای این کار، محتوای خود را به شیوه ای واضح و مختصر، با استفاده از هدرها و نقاط گلوله برای برجسته کردن اطلاعات کلیدی، قالب بندی کنید. این احتمال انتخاب محتوای شما به عنوان نتیجه جستجوی صوتی را افزایش می دهد.

برای بهینه سازی جستجوی صوتی به آموزش اختصاصی ما در مورد SEO فنی مراجعه کنید.

3.4 سئوی محلی را در اولویت قرار دهید

اولویت بندی سئوی محلی برای بهینه سازی جستجوی صوتی ضروری است، زیرا بخش قابل توجهی از پرس و جوهای صوتی مربوط به مکان خاص هستند.

طبق مطالعه BrightLocal، 58٪ از مصرف کنندگان از جستجوی صوتی برای یافتن اطلاعات کسب و کار محلی استفاده می کنند.

در اینجا لیست های کسب و کار در نتایج جستجوی محلی به نظر می رسد.

لیست های کسب و کار

مهم است که شما کسب و کار اطمینان حاصل می کند که نمایه Google برای کسب و کار من (GMB) کامل است و به روز این شامل ساعات کاری دقیق، مکان، اطلاعات تماس و نظرات مشتریان است.

یک نمایه GMB که به خوبی حفظ شده باشد، شانس ظاهر شدن در نتایج جستجوی صوتی برای جستجوهای محلی را افزایش می دهد.

اگر کسب و کار شما در چندین مکان فعالیت می کند، برای هر مکان صفحات فرود جداگانه ایجاد کنید. هر صفحه باید شامل کلمات کلیدی محلی باشد و اطلاعات خاص مربوط به آن مکان را ارائه دهد.

برای بهینه سازی درخواست های صوتی محلی، به آموزش اختصاصی ما در نمایه کسب و کار Google مراجعه کنید.

3.5 بر عملکرد خود نظارت کنید

اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل عملکرد جستجوی صوتی برای درک اثربخشی تلاش‌های بهینه‌سازی و شناسایی زمینه‌های بهبود مهم است.

معیارهای کلیدی برای ردیابی شامل ترافیک جستجوی صوتی و نرخ تبدیل از جستجوی صوتی است. نظارت بر ترافیک جستجوی صوتی به شما کمک می کند تا متوجه شوید که چه تعداد بازدید کننده سایت شما را از طریق پرس و جوهای صوتی و روند رفتار آنها پیدا می کنند.

گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجوی گوگل اطلاعات جامعی در مورد منابع ترافیک، رفتار کاربر و جستارهای جستجو ارائه می دهند که مخاطبان را به سایت شما می آورد.

از Google Analytics برای بهینه سازی سئو استفاده کنید

بهبود مستمر کلید حفظ بهینه سازی جستجوی صوتی موثر است. به‌روزرسانی و اصلاح منظم محتوا تضمین می‌کند که مرتبط باقی می‌ماند و به سؤالات صوتی رایج پاسخ می‌دهد.

این شامل بررسی داده های تحلیلی برای شناسایی محتوای با عملکرد بالا و مناطقی است که نیاز به بهبود دارند.

به روز ماندن با روندهای جستجوی صوتی و تغییرات الگوریتم نیز مهم است، زیرا این فناوری ها دائما در حال تکامل هستند.

4 نتیجه

بهینه سازی برای جستجوی صوتی فقط یک بررسی آینده نیست، بلکه یک ضرورت فعلی در استراتژی های بازاریابی است.

جستجوی صوتی در دهه گذشته به سرعت رشد کرده است، و مهم است که تأثیر جستجوهای صوتی را تشخیص دهیم.

بهینه سازی جستجوی صوتی صرفاً به دنبال پیشرو بودن نیست. این در مورد ملاقات با مخاطبان در جایی است که آنها هستند و محتوایی را ارائه می دهد که در دسترس، مرتبط و به راحتی در روال روزانه آنها ادغام شود.

با اجرای استراتژی های ذکر شده در بالا، می توانید جایگاه سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید و به طور موثر دید خود را در نتایج جستجوی صوتی افزایش دهید.

در نهایت، بهینه سازی جستجوی صوتی یک سناریوی برد-برد را برای افزایش تعامل کاربر و رشد کسب و کار نوید می دهد.

اگر این پست را دوست دارید، به ما اطلاع دهید توییت کردن @rankmathseo.


Source link