UX صفحه پرداخت – نحوه ارائه یک تجربه کاربری خوب در صفحه پرداخت خود • Yoast

آخرین مرحله در فرآیند خرید آنلاین همیشه صفحه پرداخت است. صندوق فروشگاهی وب سایت شما این شامل تعدادی مرحله است که منجر به تکمیل خرید می شود. این غیر معمول نیست که افراد به دلیل تجربه کاربری بد، سبد خرید خود را در حین فرآیند پرداخت رها کنند. و شرم آور است وقتی این اتفاق می افتد. در این پست، مواردی را که می‌توانید بهبود بخشید، از UX سبد خرید گرفته تا صفحه تشکر، مورد بحث قرار خواهیم داد. ما به شما خواهیم گفت که چگونه بازدیدکنندگان خود را در حین تکمیل خرید خود تا حد امکان راحت کنید.

اگر می‌خواهید درباره تجربه کاربری (UX) و سایر مهارت‌های ضروری SEO اطلاعات بیشتری کسب کنید، باید آموزش سئوی همه جانبه ما را ببینید! این فقط به شما در مورد SEO نمی گوید: مطمئن می شود که می دانید چگونه این مهارت ها را در عمل واقعی به کار ببرید!

قبل از شروع، لطفاً توجه داشته باشید که UX صفحه تبدیل و پرداخت دست به دست هم می دهد. بهبود UX فرآیند پرداخت شما بر تبدیل نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، فرآیند پرداخت بیش از حد پیچیده 17 درصد از رها شدن سبد خرید را تشکیل می دهد. بنابراین باید به دنبال این باشید که مشتریان بالقوه خود را تا حد امکان راحت کنید در حالی که خریدهای خود را تکمیل می کنند. به دلیل UX صفحه پرداخت بد، خرید را از دست ندهید. با این اوصاف، بیایید عناصر مختلفی را در صفحه پرداخت شما که بر تجربه کاربر تأثیر می‌گذارند، بررسی کنیم.

طراحی، چیدمان و تایپوگرافی

بیایید قبل از ورود به محتوای واقعی صفحه، به سرعت در مورد ظاهر صفحه پرداخت خود صحبت کنیم. ما بدون توجه به محصولات یا خدماتی که می فروشید، طراحی تمیزی را برای صفحه پرداخت پیشنهاد می کنیم. صفحه پرداخت همه چیز در مورد تکمیل خرید است، و بنابراین همه چیز در این صفحه، از جمله طراحی صفحه باید آن را تسهیل کند. در این مرحله دیگر نیازی نیست که مشتریان خود را با تصاویر جذاب و عناصر تعاملی وب “واو” کنید. در عوض، سعی کنید روند پرداخت را برای آنها سریع و آسان کنید.

این می تواند به استفاده از طراحی صفحه ساده با فضای سفید زیاد برای برجسته کردن زمینه ها و اطلاعات مهم ترجمه شود. و انتخاب فونت باید در هر دو دستگاه دسکتاپ و تلفن همراه آسان باشد. صفحه پرداخت نایک را به عنوان مثال در نظر بگیرید، طراحی صفحه تمیز و ساده است، که به راحتی می توانید یک نمای کلی از فرآیند پرداخت را دریافت کنید.

صفحه پرداخت نایک تمیز و ساده است

نوار پیشرفت

یکی از مهمترین چیزهایی که باید بدانیم این است که UX صفحه پرداخت در واقع در مورد بهینه سازی تک تک مراحل (صفحه) در پرداخت است. روند. قبل از پرداختن به جزئیات، می‌خواهیم به بهترین دوست بازدیدکنندگان شما در فرآیند پرداخت اشاره کنیم: نوار پیشرفت. این باعث می شود که بازدیدکنندگان تا چه حد در این فرآیند هستند قابل مشاهده باشد. این در واقع منجر به گیمیفیکیشن می‌شود، که این احتمال را بیشتر می‌کند که کل فرآیند را به پایان برسانند.

در Yoast، ما یک پیچ انگیزشی کوچک برای بهبود UX صفحه پرداخت خود اضافه کردیم: یک خریدار بالقوه در مرحله 2 فرآیند شروع می‌کند. مرحله اول کلیک کردن روی دکمه خرید است که شخص قبلاً انجام داده است، درست است؟ این نیز سزاوار تایید است! شروع در مرحله 2 مانند شروع کردن به آنها است و به آنها انگیزه می دهد تا خرید را تکمیل کنند.

اگر نوار پیشرفت در صفحه پرداخت خود ندارید، ایده خوبی است که صفحه خود را به گونه ای طراحی کنید که برای مشتریان مشخص باشد که در فرآیند پرداخت کجا هستند. به عنوان مثال، نایک این رویکرد را در صفحه پرداخت خود دنبال می کند (همانطور که در مثال بالا مشاهده می شود).

یکی از جنبه های بسیار مهم UX صفحه پرداخت شما، نمای کلی سبد خرید است. صرف نظر از اینکه چه محصولی را می فروشید، هر نمای کلی سبد خرید باید حداقل دارای این عناصر باشد:

  • تصاویر محصول اینها به بازدیدکننده کمک می کند تا به یاد بیاورد که چه محصولاتی را به سبد خرید اضافه کرده است. خرید زمان می برد و این فقط یک یادآوری دوستانه است.
  • قیمت. قیمت هر مقاله، مبلغ هر مقاله، هرگونه تخفیف در صورت وجود و کل قیمتی که مشتریان باید بپردازند را به وضوح بیان کنید.
  • هزینه های حمل و نقل (و سایر هزینه های اضافی).. گزینه ها و هزینه های حمل و نقل را برای جلوگیری از غافلگیری به وضوح بیان کنید. پس از این مرحله در فرآیند پرداخت نباید هیچ هزینه اضافی داشته باشید، زیرا UX هر صفحه پرداخت را از بین می برد! در واقع، 16 درصد از رها شدن سبد خرید به این دلیل است که مردم قادر به دیدن کل هزینه سفارش از قبل نیستند.
  • علائم امنیتی به وضوح بیان کنید که همه چیز در یک محیط امن و ایمن انجام می شود، به عنوان مثال با یک گواهی SSL واضح و مواردی مانند مهر و موم سیمانتک. گواهینامه ها همچنین به امنیت اجتماعی کمک می کند.

همه این موارد در کنار هم یک UX صفحه پرداخت بهینه را ایجاد می کند: احساس اعتماد و راحتی که بازدید کننده را به تکمیل خرید دعوت می کند.

یک عنصر اختیاری که در این نمای کلی وجود دارد، فهرستی از روش‌های پرداخت موجود است. شما فقط می توانید لوگوهای برند آنها را در اینجا نمایش دهید تا به مشتریان اطلاع دهید. ما در واقع فکر می کنیم که گزینه های پرداخت باید حتی قبل از رفتن به نمای کلی سبد خرید روشن باشد. این بدان معناست که این اطلاعات را در صفحات محصول یا در فوتر وب سایت خود داشته باشید. این کار از ناامیدی‌هایی مانند نیاز به استفاده از دستگاه احراز هویت زمانی که هیچ دستگاهی در اطراف وجود ندارد، جلوگیری می‌کند.

کدهای کوپن

امروزه افراد بسیار بیشتری به صورت آنلاین با کدهای کوپن/تخفیف خرید و هدایایی می دهند، بنابراین نباید گزینه کد کوپن را در صفحه پرداخت خود فراموش کنید. بخش کد کوپن باید واضح باشد و به راحتی پیدا شود. یک قانون سختگیرانه واقعی وجود ندارد که در آن شما باید این گزینه را قرار دهید. اما اکثر شرکت ها با قرار دادن آن در نمای کلی پرداخت، آن را راحت می کنند. برخی از شرکت ها نیز این گزینه را هم در نمای کلی پرداخت و هم در نمای کلی سبد خرید نمایش می دهند.

در کنار آن، وقتی مشتری از کد کوپن استفاده می کند، باید برای شخص مشخص باشد که این کد واقعاً اعمال شده است. این امر همچنین باید در نمای کلی سبد خرید با نشان دادن تخفیفی که مشتریان دریافت می‌کنند منعکس شود.

آمازون انتخاب می کند که بخش کد کوپن را در مرحله مرور کلی پرداخت قرار دهد

خرید مهمان

بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین از مشتریان می‌خواهند تا قبل از تکمیل فرآیند پرداخت، یک حساب کاربری ایجاد کنند. ما درک می کنیم که حساب کاربری برای مشتری راحت تر است و بازدیدهای برگشتی و خریدهای آینده را آسان تر می کند. این امکان لیست آرزوها، سابقه فاکتورها و ذخیره بسیاری از سوالات پشتیبانی در مورد آن را فراهم می کند. و این برای شما به عنوان صاحبان فروشگاه اینترنتی مفید است زیرا می توانید یک پایگاه داده در مورد کاربران خود بسازید. با این حال، ایجاد آن حساب مانعی برای بسیاری از مشتریان بالقوه است و می تواند منجر به رها شدن سبد خرید شود.

این یک مرحله اضافی است و UX صفحه پرداخت شما را بهبود نمی بخشد. به جای آن، می توانید از مشتریان بخواهید ابتدا جزئیات حمل و نقل خود را پر کنند و سپس گزینه ایجاد حساب کاربری را در اختیار آنها قرار دهید. گزینه دوم این است که از مشتری بخواهید پس از فروش واقعی یک حساب کاربری برای خریدهای آینده ایجاد کند.

آدرس ارسال و فاکتور

نیاز به ایجاد حساب کاربری

می دانید که وقتی مشتری اطلاعات شخصی خود را به شما اعتماد کند، به احتمال زیاد از فروشگاه شما خرید خواهد کرد. اگر در این مرحله از آنها بخواهید یک حساب کاربری ایجاد کنند، بسیاری از مشتریان از این سوال ناراحت نخواهند شد. ترجیحاً این سؤال باید به صورت یک چک باکس باشد: آیا می خواهید یک حساب کاربری ایجاد کنید؟ لطفاً برخی از مزایای آن حساب را ذکر کنید. پس از کلیک کردن بر روی جعبه انتخاب، می توانید برای اطمینان، چند فیلد اضافی را برای یک رمز عبور و یک قسمت “تکرار رمز عبور” تا کنید. باز هم، آن را تا حد امکان ساده نگه دارید.

بسیاری از شرکت ها این اطلاعات را به عنوان اولین مرحله در فرآیند پرداخت خود می خواهند (درست پس از درخواست از شما برای ایجاد حساب کاربری یا استفاده از گزینه خرید مهمان).

یکی از مهمترین چیزهایی که هر متخصص UX یا تبدیل به شما می گوید: جزئیات زیادی را در فرم آنلاین نپرسید. شما نیازی به دانستن نام حیوان خانگی آنها ندارید، مگر اینکه غذای سگ را بفروشید و البته بخواهید برای سگ هدیه ای در روز تولدش بفرستید. نه، حتی آن موقع! ممکن است یک ابزار خوب در نوار کناری شما برای آن وجود داشته باشد، اما در طول فرآیند پرداخت، فقط آنچه را که لازم است بپرسید. معمولاً این بدان معناست که شما فقط باید درخواست کنید:

  • نام شرکت (در صورتی که به شرکت ها می فروشید)
  • نام خریدار
  • آدرس تحویل / فاکتور
  • آدرس ایمیل
  • شماره تلفن

در بسیاری از موارد، شما حتی نیازی به درخواست شماره تلفن ندارید. و یک چک باکس ساده باعث می‌شود که آنها نتوانند جزئیات یکسان را دو بار پر کنند: “آدرس حمل و نقل و فاکتور یکسان است”. بررسی. البته، تمام این جزئیات در یک محیط امن و ایمن وارد می‌شوند و شما از اعتبارسنجی درون خطی برای راهنمایی بازدیدکننده از طریق فرم استفاده می‌کنید.

نمای کلی پرداخت و پرداخت

همه گزینه های پرداخت باید به وضوح در اینجا ذکر شوند. و همانطور که قبلاً ذکر شد: از هزینه های غافلگیرکننده مانند هزینه های حمل و نقل اضافی یا سایر هزینه ها (یا مالیات در این مورد) جلوگیری کنید. در کنار آن، گزینه کد تخفیف را در این قسمت قرار دهید.

در این مرحله، بازدیدکنندگان به احتمال زیاد خرید خود را به پایان خواهند رساند. در این مرحله از فرآیند تسویه‌حساب، آن‌ها روش پرداخت دلخواه خود را انتخاب کرده و هزینه محصول(ها) را پرداخت می‌کنند. داشتن یک ‘ ایده خوبی استنمای کلی سفارشبعد از مرحله روش های پرداخت گام بردارید و دکمه «ثبت سفارش» خود را در آنجا قرار دهید. این به افراد این فرصت را می دهد تا قبل از اینکه واقعاً هزینه خرید را پرداخت کنند، برای آخرین بار سفارش خود را دوباره بررسی کنند.

پس از فروش

اکنون که معامله بسته شده است، باید بازدیدکننده را به درب مغازه خود راهنمایی کنید، از خریدش تشکر کنید و به او بگویید که هر وقت خواستید برگردد. هیچ چیز جدیدی در اینجا وجود ندارد، زیرا این دقیقاً همان کاری است که ما انجام می دهیم آفلاین.

از اعتماد او به شرکت شما تشکر کنید. به او بگویید که هر کاری انجام می دهید تا مطمئن شوید که محصولات را در اسرع وقت دریافت می کند و با احتیاط حمل و نقل را انجام خواهید داد. این فقط متن کلی در آن صفحه تشکر است. کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید در اینجا انجام دهید:

  • ایجاد حساب کاربری اگر وب‌سایت شما همان گزینه حساب را دارد که قبلاً ذکر کردیم، می‌توانید این گزینه را به مشتری پیشنهاد دهید که برای بازدیدهای بعدی یک حساب ایجاد کند (دوباره). توضیح دهید که چرا این کار مفید است.
  • مشترک شدن در یک خبرنامه از مشتری بخواهید که در خبرنامه شما مشترک شود، تا بتواند در مورد تبلیغاتی که در راه است و محصولات جدیدی که ممکن است برای او تهیه کنید، به روز بماند. اگر خریدار مشتاق وب سایت و/یا محصولات شما باشد، مشترک خواهد شد.
  • تخفیف برای خرید بعدی همه تخفیف ها را دوست دارند و این غیرقابل انکار است. راه های متعددی برای نزدیک شدن به این موضوع وجود دارد. هر بار آن را ارائه دهید (“5٪ در خرید بعدی خود”)، یا آن را با گزینه خبرنامه ترکیب کنید (“اشتراک و یک کد تخفیف 10 دلاری دریافت کنید”). چند روز قبل از انقضای کوپن ایمیلی ارسال کنید تا تخفیف را به مردم یادآوری کنید. این احتمال وجود دارد که آنها خرید کنند، فقط به این دلیل که نمی خواهند این تخفیف را هدر دهند.
  • در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. مشتریان (خوشحال) شما بازاریابان شما هستند. از آنها بخواهید خرید خود یا یک تبلیغ کلی را برای فروشگاه آنلاین شما به اشتراک بگذارند. آنها خرید را انجام دادند، احتمالاً وب سایت شما را دوست دارند و به احتمال زیاد آنها مایل به تبلیغ سایت / محصولات شما هستند.
  • ردیابی و ردیابی. شاید این باید در بالای این لیست باشد. اگر خرید برای مبلغ معقولی بوده است، یا محصول چیزی است که مشتری می‌خواهد در اسرع وقت، ردیابی و ردیابی به او اجازه می‌دهد هر زمان که بخواهد ببیند محصول کجاست (مثلاً «در حال تولید»، در انبار، «تحویل» در راه خانه شما.»

این ردیابی و ردیابی معمولاً توسط یک برنامه یا آنلاین انجام می شود. اما شما واقعاً باید به ارسال به‌روزرسانی‌ها در هر ایمیل و همچنین در مورد تاریخ‌های تحویل، تأخیرها و مواردی از این دست فکر کنید. پیتزای دومینو حتی از طریق اعلان‌های فشاری به شما می‌گوید که پیتزای شما در فر است. اپل یک هفته قبل از تحویل آیفون جدید شما ایمیلی ارسال می کند. این ایمیلی نیست که آن را اسپم در نظر بگیرید، درست است؟ با خیال راحت مشتریان خود را در خرید/تحویل آنها به روز نگه دارید.

همانطور که در بالای این مقاله ذکر شد، این یک راهنمای تبدیل برای فرآیند پرداخت شما نیست. با UX صفحه پرداخت شما سروکار دارد. ما فکر می کنیم UX صفحه پرداخت نباید در فروشگاه اینترنتی تفاوت زیادی داشته باشد. و UX صفحه پرداخت نباید خریداران بالقوه را از تکمیل خرید منصرف کند!

بیشتر بخوانید: رها شدن سبد خرید »