Google یک سند توسعه دهنده جدید و توضیحات ویدیویی در مورد نحوه استفاده از داده های Google Analytics و داده های کنسول جستجوی Google را با هم اضافه کرد. یکی از بزرگترین سردرگمی هایی که من می بینم این است که افراد سعی می کنند داده ها را بین این دو ابزار تحلیلی مقایسه کنند – آنها چیزهای مختلف را به روش های مختلف اندازه گیری می کنند.
گوگل توضیح داد که “استفاده از Google Analytics و Console Search در کنار هم می تواند به شما در درک چگونگی کشف و تجربه افراد وب سایت شما کمک کند ، که می توانید هنگام کار در سئو سایت خود تصمیمات آگاهانه تری بگیرید.”
سند جدید را می توان در اینجا یافت و شروع می شود:
استفاده از کنسول جستجو و Google Analytics در کنار هم می تواند تصویری جامع تر از نحوه کشف و تجربه مخاطبان وب سایت شما ارائه دهد ، که می تواند به شما در تصمیم گیری های آگاهانه تر در هنگام کار در سئو سایت خود کمک کند. این راهنما نحوه استفاده از استودیو Looker را برای نظارت بر معیارهای کنسول جستجو و Google Analytics ، تجسم داده ها با هم و عیب یابی اختلاف داده ها بین ابزارها توضیح می دهد.
سپس تفاوت های بین Google Analytics و Google Search Console را تجزیه می کند:
- کنسول جستجو: داده هایی را در مورد نحوه عملکرد وب سایت شما در نتایج جستجوی Google ارائه می دهد ، مانند چند بار وب سایت شما در نتایج جستجو (برداشت ها) ، چند بار مردم برای بازدید از سایت شما از جستجو (کلیک) کلیک می کنند ، که شرایط جستجو افراد را به وب سایت خود (نمایش داده شد) و موارد دیگر بیاورید. این تمرکز بر فعالیت هایی است که قبل از ورود شخصی به وب سایت شما از Google Search رخ داده است.
- Google Analytics: داده هایی را در مورد تعامل بازدید کنندگان با وب سایت شما ارائه می دهد ، مانند صفحه هایی که بازدید می کنند ، چه مدت می مانند و چه اقداماتی انجام می دهند. این همچنین داده هایی را در مورد مخاطبان خود به شما نشان می دهد که می تواند به شما در اندازه گیری اثربخشی کانال های ترافیکی خود ، مانند ایمیل ، مراجعه به وب سایت های دیگر یا سیستم عامل های اجتماعی ، جستجوی پولی و جستجوی ارگانیک کمک کند.
سپس او این بخش ها را دارد:
- مقایسه داده ها در Google Analytics و کنسول جستجو
- ترافیک جستجوی ارگانیک Google خود را در استودیوی Looker نظارت کنید
- عمیق تر در Google Analytics و کنسول جستجو تحقیق کنید
- درک اختلاف داده ها بین Google Analytics و Console جستجو
- منابع استفاده از کنسول جستجو و Google Analytics با هم
دانیل وایزبرگ و گیلاس Prommawin همچنین یک فیلم کوتاه را توضیح دادند که همه این موارد را توضیح می دهد:
https://www.youtube.com/watch؟v=viww9d-brtq
در اینجا یکی از نمودارهای Doc است:
دانیل روی X نوشت ، “من بسیار خوشحالم که این منابع را به صورت زنده می بینم! این یک پروژه جالب برای بازگشت به GA و بازی با آن بود. شما برای درک اختلافات و ایجاد GA و GSC توصیه های خوبی پیدا خواهید کرد برای شما.
بحث و گفتگوی انجمن در X.