شناخت مرجع موضوع خبر | وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل | Google for Developers

سه شنبه 23 مه 2023

رویدادهای خبری عمده اغلب توسط مجموعه وسیعی از سایت های خبری پوشش داده می شوند. این می تواند برای کاربران Google که به دنبال انتشاراتی با تخصص خاص در یک موضوع هستند، چالشی ایجاد کند – مانند یک منبع مالی برای پرس و جو در مورد تأثیر یک گزارش اقتصادی یا یک انتشارات محلی که در مورد یک فاجعه در منطقه خود گزارش می دهد. چنین کارهای آگاهانه و مفیدی را می توان در میان پوشش های عمومی تر پیشی گرفت.

برای نشان دادن بهتر محتوای مرتبط، متخصص و آگاه در جستجوی Google و اخبار، Google سیستمی به نام مرجع موضوع را توسعه داد که به تعیین اینکه کدام منابع خبره در زمینه‌های موضوعی خاص، مانند سلامت، سیاست یا امور مالی، برای جستجوی اخباری افراد مفید هستند، کمک می‌کند.

موضوع چگونه کار می کند

سیستم مرجع موضوع به سیگنال‌های مختلفی نگاه می‌کند تا میزان تخصص یک نشریه در زمینه‌های خاص را درک کند. تعدادی از برجسته ترین سیگنال ها عبارتند از:

  • یک منبع برای یک موضوع یا مکان چقدر قابل توجه است: سیستم‌های ما انتشاراتی را که به‌نظر می‌رسد به‌خصوص مرتبط با موضوعات یا مکان‌ها هستند، درک می‌کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند بگویند که افرادی که به دنبال اخبار فوتبال دبیرستان نشویل هستند، اغلب برای پوشش محلی به نشریه ای مانند تنسی مراجعه می کنند.
  • نفوذ و گزارش اصلی: سیستم ما به نحوه استناد گزارش‌های اصلی (مثلاً ناشری که برای اولین بار داستانی را منتشر کرده است) توسط ناشران دیگر بررسی می‌کند تا بفهمد چگونه یک نشریه در یک موضوع تأثیرگذار و معتبر است. در سال 2022، برچسب Highly Cited را اضافه کردیم تا راه آسان‌تری برای شناسایی داستان‌هایی که اغلب توسط سایر سازمان‌های خبری به آنها نقل شده است را به مردم ارائه دهیم.
  • شهرت منبع: سیستم ما همچنین به تاریخچه منبع گزارش با کیفیت بالا یا توصیه‌های منابع خبره مانند انجمن‌های حرفه‌ای نگاه می‌کند. برای مثال، سابقه یک نشریه در انجام گزارش‌های اصلی یا جوایز روزنامه‌نگاری آن‌ها، شواهدی قوی از شهرت مثبت برای وب‌سایت‌های خبری است.

چگونه مرجع موضوع به جستجوی اخبار کمک می کند

مرجع موضوع سیگنال مهمی برای ارائه بهتر پرسش‌های خبری محلی بوده است – به خوانندگان در سراسر جهان محتوای محلی و منطقه‌ای مفیدتر در داستان‌های برتر و سایر ویژگی‌های خبری ارائه می‌دهد.

در اینجا یکی از راه‌هایی است که مرجع موضوع می‌تواند در جستجو به شما کمک کند: مثلاً در جایی که شما زندگی می‌کردید سیل رخ داده است. سیگنال مرجع موضوع به ما کمک می‌کند محتوایی را از نشریات آن منطقه که به طور منظم موضوعات شهر یا شهر شما را پوشش می‌دهند شناسایی کنیم و آنها را در بالای نتایج جستجوی شما قرار دهیم. اینها احتمالاً نشریات آشنا هستند که صداهای مورد اعتماد جامعه هستند، حتی اگر رسانه های ملی بزرگتر نیز سیل را پوشش دهند.

تاکید ما بر مرجعیت موضوع به این معنی است که ما همچنین می‌توانیم گزارش‌های اصلی را از تیم‌های خبری که از نزدیک با مکان و موضوع آشنا هستند ارائه دهیم. ناشران محلی بیشتر در رویدادهای خبری که در منطقه خود پوشش می دهند ظاهر می شوند. ناشران با تخصص خاص زمانی بیشتر ظاهر می شوند که محتوای آنها برای درک یک خبر در مورد یک موضوع یا زمینه خاص مفید باشد.

ناشرانی که به دنبال موفقیت با موضوع مرجع هستند، باید دقیقاً همان کاری را انجام دهند که انتشارات آنها معمولاً انجام می دهد: پوشش عالی در مورد زمینه ها و موضوعاتی که به خوبی می دانند ارائه دهند. چنین کارهایی به طور طبیعی باید با آنچه که سیستم مرجع موضوع ما اندازه گیری می کند و با راهنمایی های کلی ما در مورد ایجاد محتوای مفید و اول از همه، هماهنگ باشد.

ارسال شده توسط جن گرانیتو، مدیر محصول گروه، جستجو

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور