Uber از On-Prem خارج می شود و آینده را به GCP و Oracle Cloud می بندد | دانش مرکز داده

اوبر دیروز در دو اطلاعیه جداگانه اعلام کرد که اکثر مراکز داده اولیه خود را تعطیل کرده و آنها را به Oracle Cloud و Google Cloud Platform (GCP) منتقل می کند.

اگر اپراتورهای مرکز داده پای خود را با مهاجرت ابری کشیده اند، واضح است که تنها نیستند. شرکت‌های بزرگ مانند اوبر نیز در این حرکت از همتایان خود در بازار عقب می‌افتند. برخی این را به میراث ماندگار مدیر عامل سابق تراویس کالانیک نسبت می‌دهند که، طبق گزارش The Register، بر یک ساختار اولیه اصرار داشت.

دارا خسروشاهی، مدیرعامل کنونی اوبر می‌گوید که مهاجرت ابری یک سفر هفت ساله خواهد بود و اوبر در این بازه زمانی، اکثر بارهای کاری اولیه را به ابر منتقل خواهد کرد.

چیزی که در اینجا از اوبر جالب است، انتخاب CSP ها برای میزبانی حجم کاری آنهاست. GCP و Oracle از نظر سهم بازار در بخش رایانش ابری کمتر از Azure و AWS هستند.

سهم بازار عمومی ابری 2020 تا 2021.jpg

برای اپراتورهای مرکز داده، این خبر برخلاف روند اخیر بازگرداندن مرکز داده، ناشی از حساسیت قیمت است. در اینجا یک مطالعه موردی Data Center Knowledge منتشر شده در 18 ژانویه است که جزئیات 37 سیگنال بازگرداندن بارهای کاری از AWS به colo/MSP هیبریدی را نشان می دهد.

37signals در ماه اکتبر اعلامیه‌ای در مورد خروج از ابر منتشر کرد و هفته گذشته آن پست را با چند جزئیات بیشتر دنبال کرد. پست هفته گذشته فرناندو آلوارز، مهندس ارشد قابلیت اطمینان در 37signals، گفت که این شرکت با یک MSP کار می کند زیرا اجازه می دهد قراردادهای بلندمدت خود با AWS منقضی شود. MSP، Deft، خدمات colo دستکش سفید را علاوه بر ارائه خدمات مدیریت شده سنتی ارائه می دهد که 37signals معتقد است هزینه های محاسبه آن را کاهش می دهد.

به نظر می رسد این شرکت به دنبال حفظ مزایای ابر بدون مدیریت آن یا پرداخت حق بیمه برای آن است. قابل توجه است که Deft یک شریک AWS برای خدمات مدیریت شده است. با این حال، تعجب می‌کنیم که وقتی حجم کاری آنها به طور کامل جابجا شد، آیا صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای توجیه هزینه‌های انتقال کافی خواهد بود.

هزینه های ابری 37signals در سال 2022 به 3,201,564 دلار رسید. این همه در خدمات AWS برای دو محصول آن، Basecamp، که یک پلتفرم مدیریت پروژه است، و HEY، که یک پلت فرم پیام رسانی است، است. این شامل محصولات قدیمی نیز می شود.

آنچه ما اغلب تعجب می‌کنیم این است که آیا شرکت‌ها در هنگام بررسی بازگرداندن حجم کار، محاسبات مرکز داده را انجام داده‌اند. حرکت 37signals برای همکاری با یک شریک MSP/AWS می‌تواند گلوله جادویی باشد، اما این شرکت هنوز قیمتی را در مورد این تغییر ارائه نکرده است. چند مورد خطی که آنها متحمل خواهند شد عبارتند از:

  • سخت افزار
  • Rackspace
  • پهنای باند
  • قدرت
  • سرویس دستکش سفید

این رویکرد می‌تواند با MSP دستکش سفید ارزان‌تر باشد، زیرا 37signals 266797 دلار در ماه برای خدمات ابری هزینه می‌کند. این شرکت هیچ پیش بینی ای در مورد افزایش هزینه ها ارائه نمی دهد زیرا قراردادهای بلندمدت AWS منقضی می شود.

به نظر می رسد زمان بندی عامل مهمی در بازگشت و مهاجرت است.

برای اوبر، هفت سال مهاجرت ابری است. برای 37signals، این طرح یک بازگشت سه ساله است. هنگام تصمیم‌گیری به هر طریق، از جمله زمان و منابع مهندسی برای انجام این حرکت، برای دیدن تصویر کامل‌تری از تأثیر استراتژی بازگشت یا مهاجرت حیاتی است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور