آموزش: پیاده‌سازی برچسب‌های متعارف «مشاهده همه» برای رفع مشکلات صفحه‌بندی

صفحه بندی چه در یک سایت تجارت الکترونیک یا یک انجمن استفاده شود، فرآیند تقسیم صفحات دسته به چندین مجموعه کوچکتر به منظور نمایش اطلاعات به شیوه ای سازماندهی شده است. در حالی که صفحه بندی یک تکنیک عالی و کارآمد است، مشکلات سئو اغلب می تواند در سیستم های مدیریت محتوا (CMS) ایجاد شود، به ویژه با متعارف سازی این صفحات صفحه بندی شده به صفحه اول مجموعه.

این مشکل توسط گوگل به عنوان رایج ترین مشکل ذکر شده است اشتباه شرعی در عمل دیده می شود. این می تواند منجر به از دست رفتن محتوای مهم شود که از موتور جستجو خارج می شود (یا هرگز ایندکس نمی شود).

بد به نظر می رسد اما جای نگرانی نیست! این آموزش برای کمک به مدیران وب سایت در کنترل این مسائل است. با برنامه RankSense و همچنین یک خزنده سایت، این مشکل به راحتی قابل حل است. پس از رفع مشکل، می توانید از برنامه RankSense برای ردیابی اثربخشی راه حل استفاده کنید.

فهرست مطالب:

  • چرا موضوع اهمیت دارد؟
  • “مشاهده همه” برچسب های متعارف
  • با استفاده از RankSense و یک خزنده برای رفع مشکل
  • بینش RankSense

چرا موضوع اهمیت دارد؟

سیستم های مدیریت محتوا اغلب برای سئو بهینه سازی نمی شوند. در نتیجه، بسیاری از آنها اغلب تمام صفحات صفحه بندی شده خود را به صفحه اول مجموعه متعارف می کنند. این می تواند منجر به مشکلات بزرگتر شود. در طول خزیدن در یک وب سایت، موتور جستجو به سیگنال های مختلف نگاه می کند تا تصمیم بگیرد که آیا صفحه باید ایندکس شود یا نه. این سیگنال ها شامل برچسب های متعارف در خود صفحات و همچنین لینک های داخلی استفاده شده در سایت می باشد.

اگر همه تگ های متعارف در صفحات صفحه بندی شده در سایت به صفحه اول مجموعه اشاره کنند و موتور جستجو تصمیم بگیرد که این تگ های متعارف را دنبال کند، در نهایت این صفحات صفحه بندی شده در صفحه اول خود “تا” می شوند. این بدان معناست که تمام محتوای این صفحات اساساً از بین رفته است زیرا آن محتوا از فهرست حذف شده است زیرا تگ های متعارف به موتور جستجو می گویند که صفحه اول حاوی همان اطلاعات است. علاوه بر این، اگر هیچ پیوند داخلی دیگری که به محصولات/پست‌های وبلاگ/غیره در این صفحات صفحه‌بندی‌شده اشاره می‌کند وجود نداشته باشد، ایندکس شدن این محتوا و نمایش آن در نتایج جستجو دشوار خواهد بود، زیرا هیچ پیوند داخلی به آن اشاره نخواهد کرد.

“مشاهده همه” برچسب های متعارف

این مشکل را می توان به سرعت با استفاده از یک برچسب متعارف “view-all” برطرف کرد. صفحه “مشاهده همه” به معنای نمایش تمام اطلاعات از هر صفحه صفحه بندی شده در یک صفحه است.

سپس می‌توانیم همه تگ‌های متعارف را در صفحات صفحه‌بندی شده که به صفحه اول مجموعه اشاره می‌کنند، با تگ‌های متعارفی که به صفحه «نمایش همه» اشاره می‌کنند، جایگزین کنیم. خزنده‌های جستجو اکنون می‌توانند یک صفحه را بخزند و به تمام محتوایی که باید برای این دسته فهرست شده است دسترسی داشته باشند.

با این حال، صفحه نمایش همه ممکن است برای هر سایتی مفید نباشد. به عنوان مثال، اگر یک سایت تجارت الکترونیک یک دسته بندی با 20 محصول داشته باشد، یک صفحه با 50 صفحه در کل، 1000 مورد در صفحه نمایش همه نمایش داده می شود. این ممکن است زمان بارگذاری را کاهش دهد، و در این مورد، تگ‌های متعارف خود مرجع ممکن است راه‌حل بهتری باشد. در مورد آن بیشتر بخوانید اینجا.

(توجه داشته باشید که بسیاری از سیستم‌های CMS شامل گزینه‌های View All page هستند. اگر گزینه View All برای CMS شما در دسترس نباشد، راه حل متعارف خود ارجاعی ممکن است بهتر باشد. به یاد داشته باشید که زمان بارگذاری صفحه مهم‌تر از مقدار محصولات است. نمایش داده شده در View-All اگر زمان بارگذاری صفحه View-All معقول نیست، این راه حل View All را اجرا نکنید.)

در اینجا بخش مهمی در مورد RankSense است: شما می توانید اثربخشی راه حل انتخابی خود را ردیابی کنید و تصمیم بگیرید که آیا بهترین گزینه برای سایت بوده است یا خیر.

با استفاده از RankSense و یک خزنده برای رفع مشکل

استفاده از خزنده وب سایت برای یافتن URL های صفحه بندی شده در سایت ایده خوبی است، زیرا بررسی دستی وب سایت برای هر URL می تواند یک فرآیند طولانی باشد. برای هدف این مقاله، ما استفاده خواهیم کرد قورباغه جیغ.

مرحله 1: خزیدن در وب سایت

آموزش: پیاده‌سازی برچسب‌های متعارف «مشاهده همه» برای رفع مشکلات صفحه‌بندی

در بالای Screaming Frog، URL صفحه اصلی خود را همانطور که با فلش اول نشان داده شده است وارد کنید. سپس روی «شروع» کلیک کنید.

مرحله 2: برچسب های متعارف صفحات را پیدا و تفسیر کنید

در نوار بالا، روی “Canonicals” کلیک کنید. پس از انتخاب “Canonicals”، به دنبال “Canonical Link Element 1” بگردید. این عنصر شامل URL است که تگ های canonicals در صفحه به آن اشاره می کنند.

مرحله 3: Canonicals را پیدا کنید که نیاز به به روز رسانی دارند

از این لیست، URL صفحات صفحه بندی شده را بررسی کنید و بررسی کنید که Canonical آنها به کجا اشاره می کنند. اگر آنها به صفحه اول دسته خود اشاره می کنند، می توانید آن URL ها را کپی کرده و در صفحه گسترده Google جایگذاری کنید.

مرحله 4: پیاده سازی تغییرات با استفاده از RankSense

قبلاً، باید همه URL‌هایی را که به این اصلاح نیاز دارند کپی کرده و در صفحه‌گسترده Google جای‌گذاری کرده باشید. RankSense قوانین را با استفاده از این صفحات گسترده پیاده سازی می کند. این الگو را بررسی کنید اینجا تا ببینید صفحه گسترده شما چگونه باید قالب بندی شود.

با URL هایی که می خواهید در ستون اول اصلاح کنید، باید URL های view-all خود را در ستون دوم قرار دهید. به این ترتیب، همه URL های صفحه بندی شده شما دارای یک تگ متعارف هستند که به صفحه نمایش همه معادل آنها اشاره می کند. با تکمیل برگه قوانین شما، اکنون زمان آن رسیده است که تغییرات را با استفاده از RankSense Insights برچسب گذاری و پیگیری کنید.

توجه داشته باشید که از آنجایی که دسته‌های صفحه‌بندی شده اغلب می‌توانند بزرگ یا کوچک شوند، بسته به دسته‌ای که محصولات جدید اضافه شده یا محصولات قدیمی حذف شده‌اند، این URL‌های صفحه‌بندی شده ممکن است قدیمی شوند.

خوشبختانه RankSense برای کمک به این کار از حروف عام پشتیبانی می کند. به جای اینکه مجبور باشید برای هر URL صفحه بندی شده یک قانون ایجاد کنید، می توانید یک قانون متناسب با ساختار URL صفحه صفحه بندی شده ایجاد کنید. به عنوان مثال، www.ranksense.com/categogry?page=* هر صفحه صفحه بندی شده برای دسته را پوشش می دهد. بیشتر بدانید کارت های وحشی اینجا.

بینش RankSense

یکی از ویژگی‌های کلیدی برنامه RankSense امکان برچسب‌گذاری و ردیابی عملکرد صفحات شما با استفاده از RankSense Insights است. این اطلاعات می تواند به شما در تعیین اینکه آیا تغییرات ایجاد شده مفید بوده یا خیر کمک کند.

برای شروع، به dash.ranksense.com بروید و وب سایتی را که RankSense در آن نصب کرده اید انتخاب کنید. سپس به «تنظیمات» بروید، جایی که یک برگه برای «قوانین سئو» وجود دارد.

در مرحله بعد، روی “+ File” کلیک کنید و URL صفحه گسترده خود را وارد کنید. در کنار آن تگ های مرتبط را مشاهده خواهید کرد. اینها برای ردیابی تغییرات بسیار مهم هستند. برای این مورد خاص، از تگ های زیر استفاده کنید:

  • مسئله – صفحات صفحه بندی شده ایندکس نشده اند
  • راه حل – Canonical های صحیح را اضافه کنید
  • تحت تأثیر – صفحات دسته

بر روی “وارد کردن” کلیک کنید و سپس در شعبه مورد نظر خود منتشر کنید (توصیه می شود ابتدا در مرحله انتشار منتشر شود).

اگر قبلاً قوانین سئو را از طریق RankSense منتشر نکرده اید، توصیه می کنیم این را بررسی کنید مقاله اول

پیگیری نتایج

پس از انتشار برگه خود، به برگه «Insights» در بالا بروید.

در اینجا، تنظیمات زیادی برای ایجاد یک گزارش سفارشی مخصوص قوانین مورد علاقه شما وجود دارد. در پایین سمت چپ، می توانید برچسب هایی را که می خواهید ردیابی کنید یا حتی کل صفحه گسترده را انتخاب کنید. در بالای نمودار، گزینه‌هایی برای تغییر موتور جستجوی داده‌ها و همچنین انتخاب یک دوره زمانی وجود دارد.

(URL ها به دلیل نگرانی های مربوط به حفظ حریم خصوصی محو شده اند)

آخرین باری که این URL ها خزیده شده اند را می توانید در بخش “آخرین صفحات خزیده شده” در برگه “داشبورد” مشاهده کنید. هنگامی که مشاهده کردید که موتور جستجوی دلخواه شما صفحاتی را که اصلاح کرده اید خزیده است، می توانید شروع به مطالعه اثرات تغییرات شما بر روی سایت کنید.

(توجه داشته باشید که برای این نتایج Insights، ما در واقع انتظار داریم که ترافیک همه صفحات صفحه بندی شده صفحه اول کاهش یابد در حالی که ترافیک نمایش همه صفحات باید تا حد زیادی افزایش یابد. این همچنین باید به محصولات / پست های وبلاگ / و غیره در این صفحه بندی شده کمک کند. صفحات عملکرد بهتری دارند، که در این گزارش ردیابی نخواهد شد.)

در حال بررسی…

  • تگ های متعارف مشاهده همه می توانند برای صفحات صفحه بندی شده کارآمدتر باشند زیرا به موتورهای جستجو اجازه می دهند تمام محتوایی را که هر دسته ارائه می دهد در یک صفحه مشاهده کنند.
  • یک خزنده وب سایت می تواند برای جمع آوری URL های صفحه بندی شده مورد نیاز برای اصلاح استفاده شود و زمان لازم برای اجرای تغییرات را کوتاه کند.
  • برنامه RankSense یک راه ساده برای پیاده سازی، برچسب گذاری و ردیابی تغییرات را امکان پذیر می کند.

Source link