فهرست مطالب
مقدمه ای برای Unavailable_After
کاربردهای عملی
پیاده سازی “Unavailable_After” با استفاده از ابزار SEO RankSense
از ابزار RankSense SEO برای تأیید تغییرات خود استفاده کنید
مقدمه ای برای Unavailable_After
به زبان ساده، تگهای unavailable_after سیگنالی را به موتورهای جستجو ارسال میکنند و به آنها اطلاع میدهند که محتویات یک صفحه نباید پس از یک تاریخ خاص خزیده شوند. بر خلاف تگهای «noindex» که دستورالعملها هستند، تگ «unavailable_after» یک اشاره است که از نظر فنی میتواند نادیده گرفته شود. با این حال، اگر از آن پیروی شود، این بدان معناست که یک خزنده وب مانند Googlebot بهطور مکرر صفحه را نمیخزد و به صفحات مهمتر اجازه میدهد تا اکثر بودجه خزیدن سایت را به خود اختصاص دهند. از آنجایی که خزنده هنوز هم می تواند گهگاه از صفحه بازدید کند، صفحه می تواند در فهرست باقی بماند.
مهم است که توجه داشته باشید که بعد از برچسب ها در دسترس نیست نباید برای صفحات همیشه سبز استفاده شود. صرفاً به این دلیل که محتوای یک صفحه تغییر نمی کند، به این معنی نیست که نباید به طور منظم خزیده شود. این تگ فقط باید برای صفحاتی استفاده شود که هستند دیگر مهم نیست و نباید در نتایج جستجو رتبه بندی شود.
در این آموزش، در مورد زمان استفاده از برچسبهای unavailable_after، نحوه پیادهسازی آنها با استفاده از برنامه RankSense Cloudflareو نحوه ردیابی کارایی برچسب ها با RankSense.
کاربردهای عملی
فرض کنید یک صفحه رویداد در وب سایت خود دارید که هر هفته به یک صفحه رویداد متفاوت پیوند می دهد. شاید شما لیست های شغلی را ارسال می کنید که فقط برای یک ماه در دسترس هستند. صفحاتی از این دست، که رویدادی با زمان محدود را به نمایش میگذارند، نمونههای عالی از صفحاتی هستند که نمیخواهید گوگل پس از یک تاریخ معین، مکررا آنها را بخزد.
در این موارد، پیادهسازی تگ unavailable_after راهحل عالی خواهد بود، زیرا صفحه به دفعات خزیده نمیشود و میتواند در فهرست هر کسی که اتفاقاً محتوای دقیق صفحه را جستجو میکند، باقی بماند. (توجه داشته باشید که این صفحات باید به بخش “بایگانی” وب سایت منتقل شوند تا در هیچ صفحه اصلی نباشند زیرا دیگر مهم نیستند.)
پیاده سازی “Unavailable_After” با استفاده از ابزار SEO RankSense
مرحله 1: نصب و برگه قوانین
اگر برنامه RankSense را نصب نکرده اید، می توانید این کار را با دنبال کردن مراحل موجود انجام دهید این مقاله. اگر با ایجاد “قوانین” سفارشی یا تغییرات سئو با استفاده از برنامه RankSense آشنایی ندارید، توصیه می کنم مطالعه کنید. این مقاله.
مرحله 2: برگه قوانین خود را پر کنید
برچسبهای Unavailable_after بر روی پیادهسازی میشوند برگه قانون “برچسب های متا ربات”.. در این برگه گوگل، ستونی برای نشانی اینترنتی، تگ روبات و نظرات خواهید دید.
در ستون “URL”، به سادگی URL صفحه ای را که می خواهید تگ unavailable_after را برای آن پیاده سازی کنید، قرار دهید. در ستون “ربات ها” تگ “unavailable_after” و تاریخ دقیقی را برای تگ مشخص می کنیم.
این ها روش هایی هستند که تاریخ را می توان قالب بندی کرد:
- سال-ماه-تاریخ
- سال/ماه/تاریخ
- ماه-تاریخ-سال
- ماه/تاریخ/سال
تعیین زمان دقیق و منطقه زمانی اختیاری است. اگر کاربر زمانی را مشخص کند اما نمی کند یک منطقه زمانی را فهرست کنید، این قانون به طور پیش فرض روی خواهد بود منطقه زمانی کاربر. اگر کاربر نمی کند زمانی را مشخص کنید یا یک منطقه زمانی، زمان پیش فرض استفاده خواهد شد.
در اینجا چند نمونه از روش های قالب بندی قانون برچسب unavailable_after آورده شده است:
پس از تکمیل برگه قوانین، در داشبورد RankSense به “تنظیمات> قوانین سئو” بروید و روی دکمه “+ File” کلیک کنید تا برگه قوانین خود را اضافه کنید. URL صفحه Google خود را جایگذاری کرده و اضافه کنید برچسب های مناسب
(توجه: ما به کاربران توصیه می کنیم انتشار تا صحنه سازی ابتدا مطمئن شوید که تغییرات به درستی اعمال شده اند)
از ابزار RankSense SEO برای تأیید تغییرات خود استفاده کنید
برای بررسی اینکه آیا تگهای unavailable_after همانطور که در نظر گرفته شده کار میکنند، کافی است برنامه RankSense Cloudflare را باز کنید و به پایین برگه «داشبورد» بروید تا بخش «آمار خزنده» را ببینید. آمار خزنده اطلاعاتی را در مورد هر URL که Google Bot یا موتور جستجوی ترجیحی شما اخیراً در صفحه شما خزیده است به شما ارائه می دهد.
در قسمت «آخرین صفحات خزیده شده»، میتوانید مسیر URL و «آخرین خزیدن» آن صفحه را ببینید. پس از گذشت تاریخی که تگ unavailable_after را برای آن تنظیم کردید، که با استفاده از ما قابل بررسی است برنامه افزودنی کروم RankSense، صفحه نباید به دفعات خزیده شود. این به شما اطلاع میدهد که برچسبها طبق برنامه کار میکنند.
حتی می توانید از ابزار جستجو برای فیلتر کردن URL های خاص استفاده کنید تا آخرین تاریخ خزیدن آنها را بررسی کنید. میتوانید این URLها را با انتخاب برچسبهایی که هنگام وارد کردن قوانین روی آنها اعمال کردهاید، فیلتر کنید. به این ترتیب، برای یافتن صفحات دارای برچسب unavailable_after، نیازی به مرور همه صفحات ندارید.
یاد گرفتیم که:
- برچسبهای Unavailable_after برای ارسال سیگنال به موتورهای جستجو استفاده میشوند تا بدانند کدام صفحات دیگر مهم نیستند و بنابراین نباید اغلب خزیده شوند.
- خزنده وب ممکن است همچنان گاهی از صفحه بازدید کند.
- صفحات رویداد با زمان محدود نمونههای عالی از صفحاتی هستند که وقتی دیگر مهم نیستند باید دارای برچسب unavailable_after باشند.
- میتوانید با پر کردن یک برگه قانون و وارد کردن آن از طریق برنامه RankSense Cloudflare، برچسبهای unavailable_after را روی صفحات اعمال کنید.
- با استفاده از بخش «آمار خزنده» در داشبورد RankSense میتوانید تأیید کنید که تغییرات شما کار میکنند.