در جهان بازاریابی دیجیتال اوقات عجیب و غریب است.
برای ده ها سال ، ترافیک و فروش مانند کره بادام زمینی و ژله ، کاسیو و پپه ، پالاک و پانر با هم جمع شدند. اما ، در چند سال گذشته ، ما یک روند بسیار عجیب و غریب را دیده ایم که این دو بی حد و مرز شده اند. به عنوان مثال پس از مثال ، در حالی که درآمد افزایش می یابد ، ترافیک می تواند سقوط کند.
چرا این اتفاق می افتد؟ و آیا این پدیده ای است که ما باید به جای ترس از آن تکیه دهیم؟ تخته 5 دقیقه ای این هفته پاسخ هایی دارد:
متن:
هودی ، طرفداران Sparktoro. به نسخه دیگری از 5 دقیقه ای از تخته سفید خوش آمدید. این هفته ، یک موضوع بسیار مهم: ترافیک پایین ، درآمد بالا.
ترافیک ، درآمد بالا …؟ این معنی ندارد ، حداقل در قرن گذشته تاریخ اینترنت. هر زمان که ترافیک سقوط کند ، مشتریان از بین می روند. درآمد کاهش می یابد.
به جز اکنون ما چیز دیگری را می بینیم. این روندی است که فقط در سه یا چهار سال گذشته ظاهر شده است که بسیاری از افراد در بازاریابی دیجیتال ، مانند Brendan در اینجا ، شروع به صحبت کردن در مورد ، خدایا ، ترافیک 20 ٪ کاهش یافته است. بله اما درآمد 40 ٪ است.
بله اما من می خواهم شما ترافیک ما را برطرف کنید. چرا؟ یک دقیقه صبر کنید. آیا ما کاری انجام می دهیم که برای تجارت ما معنی ندارد؟ به هر حال ، برندان تنها کسی نیست. ویل رینولدز از Seer Interactive در مورد این موضوع نمایش خوبی در مورد این موضوع ارائه داد. یک پست وبلاگ ستاره ای در مورد آن نوشت: واگرایی بین ترافیک و درآمد.
خط قرمز پایین می رود. خط آبی بالا می رود. چگونه این اتفاق می افتد؟
و در اینجا مثال اخیر مورد علاقه من است. این از تیم Soulo از Ahrefs است که در مورد روند AA که در دنیای بازاریابی جستجو جستجو می شود ، صحبت می کند ، که به طور خاص به ترافیک وبلاگ HubSpot اشاره دارد. بنابراین به ترافیک وبلاگ HubSpot نگاهی بیندازید. من اینجا آن را بزرگ می کنم.

نمودار می توانید نمودار ، GOSH را ببینید ، یعنی میلیون ها بازدید ماهانه از دست رفته است زیرا تمام رتبه های ترافیک جستجوی Google آنها کاهش یافته است. بسیاری از این موارد به جای رفتن به سایت HubSpot ، به ابزارهای Canva و Microsoft و Adobe و AI و در واقع و همه این مکان های دیگر می روند.
پس حدس بزن چی؟
درآمد HubSpot در حال انجام فوق العاده است. در حال رشد عالی است. در حقیقت ، این نمودار رشد درآمد تقریباً معکوس این نمودار از ترافیک وبلاگ آنها است.
این یک نوع غیرقانونی است. و می بینید که راهنمایی Q4 آنها اکنون تجدید نظر شده است و سهام حتی بالاتر رفته است. پس اینجا چه خبر است؟ خوب ، من این گرافیک را که چند سال پیش درست کردم ، دارم و در مورد آن صحبت می کند ، کجا و چگونه خریداران تحت تأثیر خرید قرار می گیرند. درست است؟ چه چیزی را برای خرید انتخاب می کنیم؟ چه ، چگونه می توانیم آن تصمیمات خریدار را بگیریم؟
و در این حالت ، درست است ، در مورد کسی که یک محصول را در نظر می گیرد ، مشکلی را که ممکن است داشته باشید کشف می کنید. درست است؟ این اگر مصرف کننده هستید ، یک مشکل مصرف کننده است. اگر این یک چیز B2B باشد ، ممکن است مشکل A وجود داشته باشد ، مانند از دست دادن یک ابزار CRM ، مانند آنچه HubSpot با نرم افزار آنها ارائه می دهد.
و بنابراین ، می دانید ، اگر می خواهید بفهمید که چرا ترافیک می تواند پایین بیاید و درآمد می تواند بالا برود ، من معتقدم جواب درست در اینجا نهفته است.
این درست در اینجا در این سه مرحله قرار دارد ، در کشف مشکل ، آگاهی از برند و بخش های آموزشی بیشتر از جایی که نفوذ اتفاق می افتد زیرا آنچه اتفاق می افتد و شما می توانید این را ببینید ، بسیار ، بسیار خوب ، در منابع تأثیرگذاری که هستند. رسیدن به افرادی که به دنبال بهترین CRM هستند. درست است؟ این مخاطبی است که به جستجوی این کلمه کلیدی خاص می پردازد یا ما می توانیم به مخاطبی که از وب سایت HubSpot بازدید می کنند ، نگاه کنیم. و می بینید که آنچه اتفاق می افتد در شبکه های اجتماعی به اینجا نگاه می کند … و من می خواهم ببینم ، بله ، بیشتر و بیشتر توجه و آگاهی وجود دارد که به مکانهایی مانند ، شما می دانید ، LinkedIn و Github و WhatsApp و Medium. اوه ، بله اینها ترافیک مستقیم ارسال نمی کنند. درست است؟
این چیزی نیست که اتفاق می افتد. وقتی به ابزارهای جستجو و AI نگاه می کنیم. chatgpt بیشتر استفاده می شود. Openai ، Claude ، گیج کننده. بینگ و گوگل ، خیلی بیشتر از حد معمول نیست.
و بنابراین مکانهایی که می توانند در این مدل ترافیک را به HubSpot ارسال کنند ، کمتر در سفر خریدار و مکانهایی هستند که دیگر دوست ندارند ترافیک مانند LinkedIn را مانند یک Reddit ، مانند یک چتپ ، مانند یک سرگیجه ، ارجاع دهند.
آنها بازدید مستقیم ارسال نمی کنند. آنچه آنها انجام می دهند این است تأثیر مردم برای خرید ، برای انتخاب یک برند. و سپس افرادی که واقعاً می خواهند بخرند مستقیماً به Hubspot می روند. بنابراین وقتی به شماره HubSpot نگاه می کنید و می بینید که ، می دانید ، قیمت سهام در حال افزایش است ، فروش بالا می رود ، درآمد به پایان رسیده است ، تعداد خریداران به پایان رسیده است ، دیگر نیازی به ارتباط با ترافیک نیست زیرا ما دیگر در آن نیستیم دنیایی که برای تأثیرگذاری بر مخاطبان و مشتریان خود نیاز به ترافیک دارید.
ما در دنیای اینترنت با کلیک صفر زندگی می کنیم. سیستم عامل ها در تلاشند تا شما را روی سکو نگه دارند. پست Brendan در اینجا در LinkedIn بسیار خوب عمل کرد زیرا هیچ پیوندی ندارد. و می توانید این را برای خودتان امتحان کنید.
شما می توانید آن را در داده های ما مشاهده کنید. ما اساساً با پست هایی که حاوی هیچ پیوندی در مقابل مواردی هستند که حاوی URL هستند ، 10 برابر دریافت می کنیم. این در مورد موضوعات صادق است. در توییتر صادق است. در LinkedIn درست است. این در مورد Reddit صادق است. YouTube بدیهی است که ترافیک بسیار کمی در خارج از کشور ارسال می کند. Chatgpt بدیهی است که ترافیک خروجی بسیار کمی را ارسال می کند.
Google در حال پاسخگویی بیشتر و بیشتر در مرورگر است. بنابراین نگاه کنید ، اگر من بهترین ابزار CRM را جستجو کنم اوه من.
آنجاست درست است؟ اگر این چکش را روی ناخن قرار ندهد ، نمی دانم چه می کند. بهترین ابزار CRM به نیازهای خاص شما بستگی دارد ، اما برخی از مدعیان برتر شامل HubSpot هستند.
می بینید؟ چرا چرا ترافیک می فرستیم؟ چرا نگران ترافیک وقتی می توانید آن را برای خود نگه دارید ، کاری که همه این سیستم عامل ها انجام می دهند؟ و شاید شاید ما به عنوان بازاریابان باید فکر کنیم مانند ویل ، از نظر ترافیک ، درآمد ، فکر می کند.