نحوه ردیابی دید جستجوی هوش مصنوعی (و چرا باید)

طولی نکشید که هوش مصنوعی مولد (AI) به زندگی روزمره ما نفوذ کرد.

من شخصا از ربات‌های چت هوش مصنوعی برای پیش‌نویس برنامه‌های سفر استفاده کرده‌ام. Google AI Overview هنگام جستجوی اطلاعات نکات کلیدی وب سایت های مختلف را خلاصه می کند – از بهترین روش پخت استیک گرفته تا نحوه تمیز کردن تشک.

چشم انداز جستجو در حال تکامل به این معنی است که بازاریابان با چالش ها و فرصت های جدیدی روبرو هستند. آیا نام تجاری شما در جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی قابل مشاهده است؟ آیا وب سایت شما برای نمایش در نتایج جستجوی هوش مصنوعی بهینه شده است؟

برای دریافت پاسخ و یادگیری در مورد این موضوعات به خواندن ادامه دهید:

چرا مهم است که رتبه بندی جستجوی هوش مصنوعی خود را ردیابی کنید

امروزه، ردیابی نمایان بودن جستجوی هوش مصنوعی برای اطمینان از اینکه مخاطبان هدف شما از کسب و کار شما آگاه می شوند، چه از چت ربات های هوش مصنوعی استفاده کنند و چه از Google AI Overviews یا Bing CoPilot دریافت کنند، مهم تر از همیشه است.

متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) پیش بینی می کنند که مرورهای هوش مصنوعی گوگل تا 60 درصد ترافیک ارگانیک را کاهش می دهد. این بدان معناست که کسب‌وکارها باید استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود را تطبیق داده و متنوع کنند.

با این حال، این بدان معنا نیست که جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی برای کسب و کار شما سودی ندارد. بررسی‌های اجمالی هوش مصنوعی و پاسخ‌های ربات چت هوش مصنوعی ممکن است نام تجاری شما را ذکر کنند و پیوندهایی به صفحات شما ارائه دهند، بنابراین دسترسی و برداشت شما را بهبود می‌بخشند. کاربران حتی ممکن است روی لینک ها کلیک کرده و از سایت شما بازدید کنند!

به همین دلیل است که به نظارت بر قابلیت مشاهده جستجوی هوش مصنوعی شما کمک می کند. این مانند اسکن جنگل نتایج جستجو است – می خواهید بدانید که آیا نام تجاری شما برای جستجوهای مرتبط متمایز است یا خیر.

توجه داشته باشید که نتایج جستجوی هوش مصنوعی همچنان در حال تکامل هستند. علاوه بر این، درخواست یا جستجوی یک کاربر ممکن است به مجموعه پاسخ‌های متفاوتی از کاربر دیگر منجر شود و ما را به موضوع بعدی هدایت کند.

چالش‌های ردیابی قابلیت مشاهده جستجوی هوش مصنوعی چیست؟

ممکن است متوجه شوید که ردیابی نام تجاری خود در جستجوهای هوش مصنوعی به سادگی نظارت بر رتبه بندی شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به دلایل زیر نیست:

نحوه ردیابی دید جستجوی هوش مصنوعی (و چرا باید)

چالش های ردیابی رتبه بندی جستجوی هوش مصنوعی

بیایید به هر دلیل بپردازیم:

1. پلتفرم های مختلف نتایج متفاوتی را نشان می دهند

اگر می خواهید ببینید که آیا مروری بر هوش مصنوعی گوگل یا چت ربات های هوش مصنوعی مولد نام تجاری شما را ذکر می کند، خود را برای بررسی پلتفرم های مختلف آماده کنید. این به این دلیل است که حتی با همان اعلان نتایج مختلفی را مشاهده خواهید کرد.

به عنوان مثال، فرض کنید شما در هریسبورگ، PA، مشغول نظافت منزل هستید و می خواهید نمایان بودن جستجوی هوش مصنوعی خود را بررسی کنید. ممکن است متوجه شوید که پاسخ ChatGPT ممکن است با پاسخ Bing CoPilot برای “بهترین ارائه دهنده خدمات نظافت منزل در هریسبورگ، PA” متفاوت باشد، همانطور که در اینجا نشان داده شده است:

بهترین نتایج پاک کننده از chatgpt

پاسخ ChatGPT لیستی از پاک کننده های خانه را ارائه می دهد و نکته ای برای بررسی نظرات آنها ارائه می دهد. از سوی دیگر، Bing CoPilot لیست متفاوتی را ارائه می دهد و پاسخگویی به سؤالات بعدی کاربر را ارائه می دهد:

بهترین جستجوی پاک کننده با استفاده از Copilot

2. پاسخ های هوش مصنوعی شخصی سازی شده است

مدل‌های هوش مصنوعی ممکن است بر اساس مکان، تاریخچه جستجو و سایر عوامل نتایج متفاوتی ارائه دهند. در نتیجه، ممکن است دید خود را در نتایج تولید شده توسط هوش مصنوعی دست کم بگیرید یا دست کم بگیرید.

3. الگوریتم های نتایج جستجوی هوش مصنوعی در حال تکامل هستند

جاستین درام، تحلیلگر بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) در TeamAI و Nutshell می‌گوید: «نتایج موتورهای جستجوی هوش مصنوعی دائماً در حال تغییر هستند.

هنگامی که Google AI Overviews برای اولین بار در اوایل سال 2024 منتشر شد، کاربران باید به حساب Google خود وارد می شدند تا آنها را در SERP ها ببینند. امروزه به جستجوگران حتی زمانی که وارد سیستم نشده‌اند، مروری بر هوش مصنوعی ارائه می‌شود.

ChatGPT زمانی که در سال 2022 راه اندازی شد به اینترنت متصل نبود و فقط با داده های سال 2021 و بالاتر آموزش داده شد. از آن زمان خیلی چیزها تغییر کرده است.

OpenAI اخیراً جستجوی ChatGPT را اعلام کرده است که به اینترنت متصل است و به کاربران امکان می دهد در صورت تمایل به آخرین اطلاعات از منابع وب، آن را انتخاب کنند. کاربران می توانند از طریق مرورگر وب یا از طریق دسکتاپ و برنامه های موبایل به آن دسترسی داشته باشند.

الگوریتم های نتایج جستجوی هوش مصنوعی مطابق با نیازهای کاربران به تکامل خود ادامه خواهند داد.

بینش کارشناسان از لوگوی webfx

جاستین درام

جاستین درام
تحلیلگر CRO در TeamAI و Nutshell

کسب‌وکارها باید از آخرین پیشرفت‌های (AI) به‌روز باشند تا مطمئن شوند که محتوای خود را برای بهترین نتایج ممکن بهینه می‌کنند.»

نحوه نظارت بر قابلیت مشاهده جستجوی هوش مصنوعی

با استفاده از روش‌ها و ابزارهای مختلف می‌توانید قابلیت مشاهده جستجوی هوش مصنوعی خود را ردیابی کنید:

  1. جستجوی دستی
  2. کنسول جستجوی گوگل
  3. سمروش
  4. اهرفس

بیایید هر کدام را مرور کنیم:

چگونه: از یک ربات چت هوش مصنوعی یا موتور جستجو با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود استفاده کنید.

جستجوی دستی با کمک خلبان

استفاده از این ابزارها روشی ساده (اما نه علمی دقیق) برای یافتن اینکه آیا کسب و کار شما در خلاصه ها یا پاسخ های جستجوی هوش مصنوعی ظاهر می شود یا خیر است.

مانند مخاطبان هدف خود جستجو کنید و سؤال بپرسید. از کلیدواژه‌های بلند مدت و پیام‌هایی استفاده کنید که ممکن است مشتری شما برای حل مشکلات خود و یافتن راه‌حل‌های شما از آن استفاده کند. توجه داشته باشید که مرورهای هوش مصنوعی معمولاً برای جستجوهای اطلاعاتی نشان داده می شوند.

تلاش شما در جستجوی کلمات کلیدی در این مرحله مفید خواهد بود. ابزارهایی مانند KeywordsFX می توانند کلمات کلیدی مرتبط را برای شروع کار تولید کنند!

2. کنسول جستجوی گوگل

چگونه: “گزارش عملکرد برای نتایج جستجو” را بررسی کنید

تا زمان نگارش این مقاله، کنسول جستجوی گوگل گزارش مروری بر هوش مصنوعی ندارد. در عوض، این ابزار رایگان سئو تعداد لینک‌هایی را که در مرورهای هوش مصنوعی ظاهر می‌شوند، ارائه می‌کند.

به «گزارش عملکرد برای نتایج جستجو» بروید، جایی که نمایش پیوندها در کل گنجانده شده است.

3. سمروش

چگونه: از ردیابی موقعیت برای بررسی نمای کلی هوش مصنوعی خود استفاده کنید.

ابزارهای SEO مانند Semrush می توانند به شما در ردیابی نمایان بودن جستجوی هوش مصنوعی کمک کنند. در اینجا نحوه استفاده از ردیابی موقعیت آمده است:

  1. کلیک کنید ردیابی موقعیت.
  2. وب سایت خود و کلمات کلیدی را که می خواهید ردیابی کنید وارد کنید.
  3. رفتن به نمای کلی.
  4. را کلیک کنید ویژگی SERPs کشویی را انتخاب کنید مروری بر هوش مصنوعی.

نمای کلی semrush ai

برای یک نکته: همچنین می توانید از طریق این ابزار عملکرد رقبای خود را در AI Overview بررسی کنید.

4. احرف

چگونه: از ویژگی Site Explorer استفاده کنید.

Ahrefs ابزار دیگری است که می توانید برای ردیابی رتبه هوش مصنوعی استفاده کنید. این ابزار به شما امکان می دهد بفهمید کدام یک از صفحات شما در مرورهای هوش مصنوعی و برای کدام کلمات کلیدی قابل مشاهده است.

از طریق این مراحل می توانید این کار را انجام دهید:

  1. برو به Ahrefs’ کاوشگر سایت.
  2. وب سایت خود را وارد کنید
  3. زیر جستجوی ارگانیک، کلیک کنید کلمات کلیدی ارگانیک.
  4. را کلیک کنید ویژگی های SERP دکمه کشویی
  5. انتخاب کنید نمای کلی هوش مصنوعی، و کلیک کنید درخواست کنید.
  6. کلیک کنید نمایش نتایج.

مروری بر ahrefs ai

به کارشناسان اجازه دهید رتبه‌بندی جستجوی هوش مصنوعی شما را ردیابی کنند – و به شما کمک کنند به مشتریان بالقوه بیشتری برسید

چشم انداز جستجو در حال تحول است و رفتارهای جستجوی افراد نیز در حال تغییر است.

برخی از کاربران برای پاسخ به چت ربات های هوش مصنوعی مولد روی می آورند. در همین حال، موتورهای جستجو محتوای وب را برای ارائه خدمات به کاربران ارائه می دهند.

ردیابی نمایان بودن جستجوی هوش مصنوعی برای اطمینان از اینکه مشتریان بالقوه شما بدون توجه به رفتار جستجوی خود، برند شما را کشف می کنند، بسیار مهم است. شراکت با آژانسی مانند WebFX که در آخرین اخبار هوش مصنوعی و SEO به روز می شود، می تواند به شما کمک کند از رقبای خود جلوتر بمانید.

وقتی با WebFX، یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل که بیش از 25 سال فعالیت دارد، تیم می‌کنید، تیم بازاریابی گسترده‌ای دارید که جدیدترین الگوریتم‌های جستجو و هوش مصنوعی را می‌دانند. می توانید مطمئن باشید که استراتژی های شما می تواند به مخاطبان شما برسد و منجر به رشد نهایی شود.

با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با یک استراتژیست در مورد خدمات بهینه سازی جستجوی هوش مصنوعی ما!

Source link