من “بک لینک های سمی” را رد کردم: این چیزی است که اتفاق افتاد

در 26 ژوئیه 2024، من تمام بک لینک های «سمی» و «بالقوه سمی» را از یک ابزار سئو معروف به سه پست وبلاگ خود صادر کردم. در مجموع 129 URL وجود داشت که من در کنسول جستجوی گوگل آن را رد کردم.

من “بک لینک های سمی” را رد کردم: این چیزی است که اتفاق افتاد

پس از انکار، ترافیک (طبق گزارش GSC) 7.1٪ کاهش یافت:

پس از رد کردن، ترافیک 7.1 درصد کاهش یافتپس از رد کردن، ترافیک 7.1 درصد کاهش یافت

Sidenote.

گوگل در 15 آگوست شروع به انتشار یک به‌روزرسانی اصلی کرد، به همین دلیل است که آزمایش را به 20 روز کاهش دادم. برنامه من این بود که آن را برای یک ماه کامل ادامه دهم، اما فکر می‌کنم به هر حال فقط سه هفته زمان کافی برای دیدن نتایج است.

به گفته GSC، قبل از انکار، ترافیک این پست‌ها در حال افزایش بود کمی به سمت بالا:

بعد از انکار؟ کمی رو به پایین:

با این حال، برآوردهای ترافیک ارگانیک Ahrefs داستان کمی متفاوت را بیان می کند. دید اندکی رو به کاهش است قبل از انکار…

… و بعد از انکار کردن:

از پاتریک استاکس پرسیدم که چگونه این را تفسیر می کند. در اینجا چیزی است که او گفت:

من شخصاً در اینجا به داده های Ahrefs نگاه می کنم. میانگین حجم جستجو در Ahrefs نشان می‌دهد که آیا بر رتبه‌بندی و دید تأثیر گذاشته است، اگرچه ممکن است داده‌های ما نسبت به GSC کندتر به‌روزرسانی شوند. GSC می تواند فصلی، شانس و غیره داشته باشد، بنابراین به اندازه یک معیار سازگار نیست.

پاتریک استوکسپاتریک استوکس

منطقی است. در این مورد، به نظر می رسد انکار تأثیر چندانی بر رتبه‌بندی/قابل مشاهده بودن کلی نداشت. اما بیایید نگاهی دقیق تر به داده ها بیندازیم…

صفحات آزمایشی

داده های بالا برای هر سه صفحه ترکیبی است، بنابراین بیایید نگاهی به آنچه برای هر صفحه به صورت جداگانه رخ داده است بیندازیم.

این صفحه بود راهنمای قیمت گذاری SEO ما

برای دوره 20 روزه قبل از انکار، این پست 574 بازدید ارگانیک داشته است. این میزان با 12 درصد کاهش به 505 بازدید در 20 روز بعد (زمانی که انکار وجود داشت) کاهش یافت.

پس از رد کردن، ترافیک 12 درصد کاهش یافتپس از رد کردن، ترافیک 12 درصد کاهش یافت

قبل از رد کردن، ترافیک ارگانیک به این پست یکسان بود:

روند ترافیک ارگانیک GSC قبل از انکار پست قیمت گذاری SEO ماروند ترافیک ارگانیک GSC قبل از انکار پست قیمت گذاری SEO ما

پس از رد کردن، همچنان صاف است:

روند ترافیک ارگانیک GSC پس از انکار پست قیمت گذاری SEO ماروند ترافیک ارگانیک GSC پس از انکار پست قیمت گذاری SEO ما

داده های Ahrefs داستان کمی متفاوت را بیان می کند…

قبل از انکار، ترافیک ارگانیک تخمینی روند رو به رشدی داشت کمی رو به پایین:

روند ترافیک ارگانیک Ahrefs قبل از انکار پست قیمت گذاری SEO ماروند ترافیک ارگانیک Ahrefs قبل از انکار پست قیمت گذاری SEO ما

پس از رد کردن، صاف می شود:

روند ترافیک ارگانیک Ahrefs پس از انکار پست قیمت گذاری SEO ماروند ترافیک ارگانیک Ahrefs پس از انکار پست قیمت گذاری SEO ما

داستان بلند کوتاه؟ منتفی شد ممکن است تاثیر مثبت کوچکی داشته اند، اما من معتقدم که احتمال اینکه یک روند نزولی طولانی در نهایت در حال کاهش باشد بیشتر است.

روند ترافیک 6 ماهه Ahrefs برای پست قیمت گذاری SEO ماروند ترافیک 6 ماهه Ahrefs برای پست قیمت گذاری SEO ما

این صفحه بود لیست ما از بهترین جستجوهای YouTube.

برای دوره 20 روزه قبل از انکار، این پست 291 بازدید ارگانیک داشته است. این میزان با 8.25 درصد کاهش به 267 بازدید در 20 روز بعد (زمانی که انکار وجود داشت) کاهش یافت.

پس از انکار، ترافیک 8.25 درصد کاهش یافتپس از انکار، ترافیک 8.25 درصد کاهش یافت

قبل از رد کردن، ترافیک ارگانیک به پست روند صعودی داشت:

روند ترافیک ارگانیک GSC قبل از رد لیست جستجوهای برتر YouTube ماروند ترافیک ارگانیک GSC قبل از رد لیست جستجوهای برتر YouTube ما

پس از رد کردن، روند رو به پایین است:

روند ترافیک ارگانیک GSC پس از رد لیست جستجوهای برتر YouTube ماروند ترافیک ارگانیک GSC پس از رد لیست جستجوهای برتر YouTube ما

داده های Ahrefs همان داستان را بیان می کند…

قبل از رد کردن، ترافیک ارگانیک تخمینی روند صعودی داشت:

روند ترافیک ارگانیک Ahref قبل از انکار لیست جستجوهای برتر YouTube ماروند ترافیک ارگانیک Ahref قبل از انکار لیست جستجوهای برتر YouTube ما

پس از رد کردن، روند رو به پایین است:

روند ترافیک ارگانیک Ahrefs پس از انکار لیست جستجوهای برتر YouTube ماروند ترافیک ارگانیک Ahrefs پس از انکار لیست جستجوهای برتر YouTube ما

نتایج کاملاً واضح به نظر می رسد: انکار احتمالاً تأثیر منفی داشته است– به خصوص با کاهش شدید ترافیک تخمینی در حدود ده روز بعد.

کاهش ترافیک پس از رد کردنکاهش ترافیک پس از رد کردن

این صفحه بود لیست ما از بهترین جستجوهای Bing.

برای دوره 20 روزه قبل از لغو، این پست 156 بازدید ارگانیک داشت. این میزان با 12.82 درصد رشد به 176 بازدید در 20 روز بعد (زمانی که انکار وجود داشت) رسید.

ترافیک پس از انکار 12.85 درصد رشد کردترافیک پس از انکار 12.85 درصد رشد کرد

قبل از رد کردن، ترافیک ارگانیک به این پست روند صعودی داشت:

روند ترافیک ارگانیک GSC قبل از انکار لیست جستجوهای برتر Bingروند ترافیک ارگانیک GSC قبل از انکار لیست جستجوهای برتر Bing

پس از رد کردن، همچنان روند صعودی دارد:

روند ترافیک ارگانیک GSC پس از رد لیست جستجوهای برتر Bingروند ترافیک ارگانیک GSC پس از رد لیست جستجوهای برتر Bing

Ahrefs در اینجا داستان کمی متفاوت را بیان می کند…

قبل از انکار، ترافیک تخمینی روندی بسیار اندک داشت (واقعاً ناچیز است!) به سمت پایین:

روند ترافیک ارگانیک Ahrefs قبل از انکار لیست ما از جستجوهای برتر Bingروند ترافیک ارگانیک Ahrefs قبل از انکار لیست ما از جستجوهای برتر Bing

پس از رد کردن، همان داستان است:

روند ترافیک ارگانیک Ahrefs پس از رد لیست جستجوهای برتر Bing ماروند ترافیک ارگانیک Ahrefs پس از رد لیست جستجوهای برتر Bing ما

بنابراین، به نظر می رسید که انکار در اینجا تأثیر کمی داشته باشد یا اصلاً تأثیر نداشته باشد

همه اینها به چه معناست؟

تفسیر من از این نتایج این است که انکار “بک لینک های سمی” اساساً هیچ کاری انجام نداد. به نظر می رسید که یک صفحه کمی دردناک است، شاید اندکی به دیگری کمک کند و هیچ تأثیری بر دیگری نداشته باشد.

به طور خلاصه، انکار کورکورانه “بک لینک های سمی” گزارش شده توسط ابزارهای سئو بعید است که تاثیر مثبت زیادی داشته باشد – حداقل طبق داده های ما.

آیا این یک سورپرایز است؟ نه واقعا. گوگل بوده است گفتن این تقریبا برای همیشه:

جان مولر در Redditجان مولر در Reddit

گفته می‌شود، در حالی که محتمل‌ترین نتیجه انکار اساساً هیچ است، قطعاً هنوز هم خطرناک است. انکار “بک لینک های سمی” می تواند ترافیک شما را مختل کند، همانطور که این پاسخ به جان در Reddit نشان می دهد:

پاسخ به جان مولر در Redditپاسخ به جان مولر در Reddit

آیا این بدان معنی است که انکار کردن است همیشه یک ایده بد؟ خیر. اگر در حال حاضر یک جریمه دستی برای پیوندهای غیرطبیعی یا تعداد بسیار زیادی از پیوندهای دستکاری شده (مثلاً پیوندهای پولی) دارید، پس باید مطلقاً آن را رد کنید.

گوگل این را توصیه می کند…

شما باید بک لینک ها را رد کنید تنها در صورتی که:

شما تعداد قابل توجهی لینک هرزنامه، مصنوعی یا با کیفیت پایین دارید که به سایت شما اشاره می کند،

و

پیوندها باعث ایجاد یک عمل دستی در سایت شما شده اند یا احتمالاً باعث یک عمل دستی می شوند.

و ماری هاینز نیز همینطور:

دو حالت وجود دارد که در آن ما به مشتریان خود یک ممیزی پیوند کامل و پس از آن را رد می کنیم:

  • این سایت دارای یک اقدام دستی برای پیوندهای غیر طبیعی در GSC است.
  • این سایت دارای تعداد بسیار زیادی پیوند است که ما احساس می کنیم تیم وب هرزنامه آنها را “دستکاری” می داند.
ماری هاینزماری هاینز

اگر این شما نیستید، پس رد کردن “بک لینک های سمی” – به خصوص آنهایی که توسط ابزارهای سئو گزارش شده است – احتمالا بهترین ایده یا استفاده از زمان شما نیست. همانطور که ماری هاینز گفت، به هر حال بعید است که آنها واقعا سمی باشند:

من متوجه شدم که پیوندهای واقعاً سمی … آنهایی که می توانند از نظر الگوریتمی به سایت شما آسیب بزنند، به ندرت توسط یک ابزار SEO بازگردانده می شوند.

ماری هاینزماری هاینز

با این اوصاف، بسیاری از سئوکاران با این توصیه موافق نیستند و متقاعد شده اند که انکار “بک لینک های سمی” کمک می کند. اگر شما هستید و نتایج خوبی از انکار می بینید، فوق العاده است! نذار مانعت بشم 🙂

برای بقیه، این احتمالا بهترین ایده نیست…

این اولین باری نیست که ما این موضوع را مطالعه می کنیم. همکارم پاتریک رد کرد همه پیوندهایی به همین سه پست در سال 2021 – و ترافیک از صخره سقوط کرد:

تاثیر رد کردن همه بک لینک های مطالعه قبلی ماتاثیر رد کردن همه بک لینک های مطالعه قبلی ما

ما در اینجا به طور خاص بک لینک های «سمی» را رد نکردیم، اما پیوندها به وضوح به رتبه بندی صفحات کمک می کنند. اگر یک ابزار SEO به اشتباه برخی از این پیوندهای مفید را به عنوان “سمی” برچسب گذاری کند و شما آنها را رد کنید، می تواند به ترافیک شما آسیب برساند.

توصیه من؟ وقت خود را صرف بهبود سئوی خود کنید، نه اینکه “بک لینک های سمی” را که ممکن است واقعا به شما کمک کنند را رد کنید!

سوالاتی دارید؟ مخالف؟ من را در لینکدین پینگ کنید (یا X اگر اصرار دارید!)


Source link