TikTok ویژگی Creator-Crediting را راه اندازی کرد

TikTok در حال اضافه کردن ویژگی جدیدی است که به کاربران امکان می دهد به سازندگان ویدیو و مبتکران گرایش اعتبار دهند.

با اجازه دادن به کاربران برای برچسب گذاری، ذکر و اعتبار یک ویدیو در پست ها، مردم را تشویق می کند تا منابع الهام خود را اعتبار کنند.

در حال حاضر، وقتی کاربران TikTok می‌خواهند ویدیوی دیگری را اعتبار دهند، فقط می‌توانند آن سازنده را در زیرنویس‌ها یا نظرات تصدیق کنند. این ویژگی جدید به آن‌ها اجازه می‌دهد ویدیوهای خاصی را اعتبار دهند.

Kudzi Chikumbu، مدیر انجمن سازندگان TikTok در یک پست وبلاگ گفت:

«این ویژگی‌ها گام مهمی در تعهد مداوم ما به سرمایه‌گذاری در منابع و تجربیات محصولی است که از فرهنگ اعتبار پشتیبانی می‌کند، که برای اطمینان از اینکه TikTok خانه‌ای برای بیان خلاق باقی می‌ماند، مرکزی است.»

کاربران می توانند پس از ارسال یا ویرایش یک ویدیو از طریق صفحه ویدیو به این ویژگی دسترسی داشته باشند.

در صفحه ویدیو، آنها این گزینه را خواهند داشت که ویدیوهایی را که دوست داشته اند، مورد علاقه خود قرار داده اند، پست کرده اند یا از صداهای مشابه استفاده کرده اند، برچسب گذاری کنند.

علاوه بر این، TikTok اعلان‌های کاربر مانند پنجره‌های بازشو را اضافه می‌کند که اهمیت اعتباردهی را توضیح می‌دهد و کاربر را تشویق می‌کند تا از سازندگان اصلی استناد کند.

TikTok ویژگی Creator-Crediting را راه اندازی کرداعتبار تصویر: اسکرین شات از newsroom.tiktok.com/en-us/crediting-tools، می 2022.

این ویژگی تقریبا یک سال پس از واکنش شدید Black Creators ارائه می شود

مدتی است که TikTok با اتهاماتی از سوی کاربرانی مواجه شده است که احساس می‌کنند محتوای اصلی آن‌ها بدون اعطای اعتبار مناسب ربوده شده است.

آوریل گذشته جیمی فالون و ادیسون ری، یکی از پرفالوورترین شخصیت‌های این سایت رسانه‌های اجتماعی، پس از اجرای یک سری رقص‌های پرطرفدار از این سایت در «The Tonight Show»، بدون قدردانی از سازندگان، خشم کاربران سیاه‌پوست را برانگیخت. در پاسخ، فالون عذرخواهی کرد و پنج سازنده TikTok را برای اجرای رقص خود به نمایش دعوت کرد.

با این حال، این ادعاها مبنی بر اینکه سازندگان محتوای سفید در حال سرقت رقص‌ها و میم‌ها از سازندگان سیاه‌پوست هستند را کاهش نداد و ژوئن گذشته بسیاری از تولیدکنندگان محتوای آفریقایی-آمریکایی با استفاده از هشتگ «BlackTikTokStrike» این پلتفرم را تحریم کردند. این هشتگ در چندین پلتفرم رسانه های اجتماعی مورد استفاده قرار گرفت و میلیون ها بازدید دریافت کرد.

چیکومبو در این پست گفت: «مشاهده شکل‌گیری فرهنگ اعتبار در سراسر چشم‌انداز دیجیتال و حمایت از سازندگانی که کمتر به آنها معرفی شده‌اند، مهم است.»


منبع: اتاق خبر TikTok

تصویر ویژه: اسکرین شات از newsroom.tiktok.com/en-us/crediting-tools، می 2022.