TikTok ماموریت مارک دار را راه اندازی می کند، راهی جدید برای Crowdsource Creative

در روزی که بیشتر خیابان مدیسون بر روی تلویزیون‌های جلو متمرکز بود، TikTok امروز صبح Branded Mission را راه‌اندازی کرد. این یک راه نوآورانه (و خرابکارانه) برای برندها است تا محتوای معتبر (و خلاقانه) را از جامعه TikTok جمع آوری کنند.

ماموریت برندسازی به سازندگان این امکان را می‌دهد که مستقیماً با برندها تعامل داشته باشند تا محتوای آنها را برای کمپین‌های بازاریابی ایجاد کنند (و کسب درآمد کنند).

این راه‌اندازی نشان می‌دهد که TikTok مایل است راه‌های جدیدی برای دستیابی به نسل Z و مخاطبان هزاره – با یا بدون آژانس تبلیغاتی (AOR) – به بازاریابان دیجیتال ارائه دهد و به طور همزمان سازندگان را قادر می‌سازد تا از خلاقیت خود در TikTok درآمدزایی کنند.

به نوبه خود، نیاز به مراجعه به یکی از هزاران آژانس و شرکتی را که برای ارائه خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ ظاهر شده اند را از بین می برد.

صحبت در مورد حذف واسطه! بنابراین، تأثیر احتمالی میانجیگری دیجیتال TikTok چیست؟

خب، همانطور که اغلب اتفاق می افتد، شیطان در جزئیات است.

جزئیات ماموریت برند TikTok

TikTok بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد. TikTok با پشت سر گذاشتن اینستاگرام و فیس بوک در سه ماه اول سال 2022 رتبه اول را برای بیشترین برنامه های دانلود شده در اختیار گرفت.

برای بازاریابان دیجیتال، Branded Mission به برندها این امکان را می‌دهد تا از سازندگان دعوت کنند تا در یک کمپین مشارکت کنند – در صورتی که بتوانند محتوایی ایجاد کنند که هم با برند و هم در جوامع آنها در TikTok طنین‌انداز باشد. به عنوان مثال، برندها می توانند:

  • جامعه را برای شرکت در کمپین های مارک دار درگیر کنید.
  • به سازندگان اجازه دهید مرتبط‌ترین داستان برند را به روشی معتبر بیان کنند.
  • اکوسیستم متنوعی از سازندگان را که محرک‌های اصلی فرهنگ در TikTok هستند، کشف کنید.

برای سازندگان، Branded Mission به اکوسیستم سازنده گسترده‌تر این فرصت را می‌دهد تا توسط بازاریابان دیجیتال برای ایجاد محتوای مارک‌دار انتخاب شوند. مثلا،

  • همه سازندگانی که حداقل 18 سال سن دارند و بیش از 1000 فالوور دارند، واجد شرایط شرکت در یک ماموریت برند خواهند بود و فرصت‌های بیشتری برای کسب درآمد در TikTok فراهم می‌کند.
  • سازندگانی که ویدیوهای آنها توسط این برند به عنوان تبلیغات انتخاب می شود، ترافیک بیشتری به دست خواهند آورد و همچنین از برنامه اشتراک درآمد تبلیغاتی TikTok که دو هفته پیش در IAB NewFronts اعلام شد، بهره مند خواهند شد.

حالا چرا مردم ویدیوهای TikTok را تماشا می کنند؟

اگرچه بسیاری از بازاریابان سنتی هنوز آن را به عنوان یک پلتفرم Gen Z برای چالش‌های رقص می‌دانند، TikTok می‌گوید مردم از طیف گسترده‌ای از جوامع متنوع و همچنین کشف مارک‌ها، محصولات و ایده‌های جدید الهام می‌گیرند.

سازندگانی که به نظر می رسد انگشت خود را روی نبض آخرین روندها گذاشته اند و به نظر می رسد نماینده نسل جدیدی از داستان نویسان هستند، مرزهای سرگرمی را می شکنند و فرهنگ را تعریف می کنند.

بنابراین، اگر داستان‌گویی در واقع چیزی است که جوامع را در TikTok گرد هم می‌آورد، این پتانسیل ایجاد فرصت ارزشمندی برای برندها و سازندگان برای ایجاد محتوای جذاب است. TikTok فکر می‌کند ماهیت مشارکتی این پلتفرم راهی کاملاً جدید برای برندها ایجاد کرده است تا با سازندگان ارتباط برقرار کنند و با جوامع مختلف در سراسر TikTok ارتباط برقرار کنند.

ببینیم درست می گویند یا نه

به همین دلیل است که TikTok ماموریت مارک تجاری را راه اندازی کرده است. این یک حمله جانبی به آژانس‌های تبلیغاتی است که بر این باورند تلویزیون متصل (CTV) به محلی تبدیل شده است که مردم بتوانند از محتوای مورد علاقه‌شان لذت ببرند. طبق گفته نیلسن، بیش از 50 درصد از زمان تماشای پخش جریانی تبلیغاتی در YouTube CTV برای افراد 18 سال به بالا اتفاق می‌افتد.

TikTok گزینه CTV ندارد، بنابراین آنها همکاری های الهام بخش برند و سازنده را دوچندان کرده اند. برای اینکه ایده ای در مورد نحوه قرارگیری ماموریت مارک تجاری آنها داشته باشید، نمای کلی را که در Vimeo آپلود کرده اند تماشا کنید.

طبق گفته TikTok:

«Branded Mission» اولین راه‌حل تبلیغاتی صنعت است که به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا محتوای معتبر را از سازندگان در TikTok جمع‌آوری کنند، ویدیوهای با عملکرد برتر را به تبلیغات تبدیل کنند، و وابستگی برند را با برداشت‌های رسانه‌ای بهبود بخشند.

به عبارت دیگر، این یک راه جدید برای برندها و سازندگان برای همکاری در ایجاد محتوای برند است.

اکنون، این سرویس جدید خواستگاری این پتانسیل را دارد که به برندها کمک کند تا سازندگان نوظهور را در سراسر TikTok کشف کنند – اگر این همان کاری است که آنها به انجام آن علاقه دارند. برخی از برندها آب را آزمایش خواهند کرد – و برخی دیگر منتظر خواهند بود تا ببینند چه اتفاقی می افتد. بنابراین، پیش‌بینی اینکه آیا ماموریت مارک دار به همان سرعتی که خود TikTok انجام داده است یا خیر، دشوار است.

کشف قدرت و خلاقیت خلق مشترک

تا این هفته، برندهایی که بیشترین موفقیت را در TikTok داشته اند، آنهایی بوده اند که قبل از تعامل با سازندگان خاص، برای تماشا و گوش دادن به انجمن TikTok وقت گذاشته اند.

Branded Mission این پتانسیل را دارد که برندهای بیشتری را به جوامع در TikTok نزدیک کند، اگر – و فقط اگر – آنها مایل باشند سازندگانی را که قبلاً آنها را بررسی نکرده اند برای مشارکت در یک کمپین توانمند کنند.

من انتظار دارم که مارک های رقیب محتمل ترین آنها باشند که با این مشخصات مطابقت داشته باشند. و من انتظار دارم که اکثر رهبران بازار و برندهای خاص منتظر بمانند و ببینند که در آینده چه اتفاقی می افتد. من همچنین انتظار دارم که یک پدیده مشابه در سمت خالق فرآیند خواستگاری اتفاق بیفتد.

محتمل‌ترین سازندگانی که می‌خواهند صفحه ماموریت برند یک برند رقیب را بررسی کنند تا ببینند آیا این فرصتی برای کسب درآمد از ویدیوی بعدی آنها است، نانو اینفلوئنسرها (1000 تا 10000 فالوور) یا میکرو اینفلوئنسر (10000 تا 100000 فالوور) خواهند بود. و من انتظار دارم که اکثر اینفلوئنسرهای کلان (100000 تا 1 میلیون فالوور) و اینفلوئنسرهای مگا یا افراد مشهور (بیش از 1 میلیون فالوور) منتظر بمانند و ببینند در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

این ممکن است روزهای اولیه Branded Mission را مانند رقص مدرسه راهنمایی ناخوشایند کند. اما، ممکن است نتایج شگفت انگیزی نیز به همراه داشته باشد. چه کسی می داند، همه چیز می تواند به سرعت گلوله برف بگیرد.

Branded Mission در حال حاضر در مرحله آزمایش بتا است و فقط برای برندها و بازاریابان در ده ها بازار در سراسر جهان در دسترس است. اما، TikTok انتظار دارد که از اواخر سال 2022، Branded Mission در بازارهای اضافی در دسترس قرار گیرد.

TikTok ماموریت مارک دار را راه اندازی می کند، راهی جدید برای Crowdsource Creative


تصویر ویژه: VidEst/Shutterstock