برای ارزشمندتر کردن TikTok برای کاربرانش و جشن گرفتن روز Pi (3.14)، از انتشار فید جدیدی به موضوعات STEM – علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات خبر داد.
هنگامی که وارد حساب TikTok خود می شوید، در کنار فیدهای Following و For You در دسترس ظاهر می شود.
TikTok STEM Feed Vs. هشتگ های STEM
کاربران می توانند با استفاده از #STEM و هشتگ های مرتبط، میلیاردها ویدیو مرتبط با STEM را در TikTok پیدا کنند. اما مانند هر هشتگ، #STEM و نتایج هشتگ مرتبط شامل هر ویدیویی است که یک هشتگ STEM به توضیحات اضافه کرده باشد. سازندگان TikTok میتوانند یک هشتگ مرتبط با STEM را در هر ویدیویی بگنجانند، صرف نظر از اینکه محتوا واقعاً درباره موضوعات STEM است یا از نظر واقعی درست است.
از سوی دیگر، فید STEM جدید توسط شرکای TikTok، Common Sense Networks و Poynter بررسی خواهد شد.
Common Sense Networks محتوا را ارزیابی می کند تا مطمئن شود که برای نوجوانان مناسب است و برای رشد اجتماعی، عاطفی یا شناختی آنها مضر نیست. پوینتر محتوای STEM را از نظر صحت واقعی ارزیابی می کند و اطمینان حاصل می کند که آنچه کاربران می آموزند به آنها در ادامه مطالعات STEM کمک می کند.

فید STEM جدید فقط حاوی ویدیوهایی است که هر دو بررسی را با موفقیت پشت سر بگذارند و استفاده از اطلاعات برای اهداف آموزشی را برای دانش آموزان ایمن می کند.
فید STEM جدید قرار است در ماه مارس در ایالات متحده عرضه شود.
چرا TikTok یک فید STEM راه اندازی می کند؟
ویژگی جدید فید STEM پس از گمانه زنی ها مبنی بر اینکه TikTok از الگوریتم خود برای هدایت تبلیغات و اطلاعات ناهماهنگ به مخاطبان خاص استفاده می کند، ایجاد می شود و قانونگذاران را به پیش نویسی لایحه ای به نام قانون RESTRICT سوق می دهد. این به آنها اجازه می دهد تا فناوری برخی کشورها را بررسی کنند تا مطمئن شوند که امنیت ملی را تهدید نمی کند.
گزارشهای متعدد همچنین به تفاوتهای بین محتوای نمایش داده شده به مخاطبان TikTok در ایالات متحده و مخاطبان Douyin (نسخه چینی TikTok) اشاره میکنند.
ویدئوهایی که در Douyin برای مخاطبان نوجوان تبلیغ میشوند، بیشتر بر محتوای آموزشی و میهنپرستانه، از جمله آزمایشهای علمی و بازدید از موزههای مجازی تمرکز دارند. Douyin ویدیوهای حاوی شوخی، خرافات، و مکانهای سرگرمی را برای مخاطبان نوجوان خود حذف نمیکند.
تاثیر بالقوه این نوع هدف گذاری در دراز مدت چه می تواند باشد؟
لگو از 3000 نوجوان پیشنوجوان در ایالات متحده، بریتانیا و چین نظرسنجی کرد و از آنها پرسید وقتی بزرگ شدند میخواهند چه شغلی را دنبال کنند. یک سوم از پاسخ دهندگان آرزو داشتند که وبلاگ نویس/یوتیوب باشند.
نیمی از پاسخ دهندگان در چین آرزو داشتند فضانورد شوند.
محتوای متمرکز بر STEM برای مخاطبان جوانتر در ایالات متحده میتواند به تغییر روند کمک کند و نوجوانان بیشتری را تشویق کند تا به جای اینکه بخواهند تأثیرگذار رسانههای اجتماعی باشند، روی مطالعات خود تمرکز کنند. این مهم است، با توجه به اینکه تنها 20٪ از تولیدکنندگان محتوا دستمزد قابل زندگی دریافت می کنند.
Douyin همچنین حداکثر 40 دقیقه در روز را برای مخاطبان جوان تر اعمال می کند تا از اعتیاد کاربران به رسانه های اجتماعی جلوگیری کند. ویژگی های محدودیت زمانی برای کاربران TikTok وجود دارد، اما آنها اختیاری هستند.
مانند هر شبکه اجتماعی دیگری، والدین در ایالات متحده باید برای برقراری ارتباط با نوجوانان خود در مورد محتوایی که مشاهده می کنند، وقت بگذارند. TikTok راهنمایی برای سرپرستان ارائه می دهد تا درباره روش هایی که می توانند فعالیت نوجوانان خود را در TikTok مدیریت کنند بیشتر بیاموزند تا مطمئن شوند که تأثیر منفی بر زندگی آنها نخواهد داشت.
تصویر ویژه: diy13/Shutterstock