براساس شاخص بازار دیجیتال Q4 Sensor Tower ، Tiktok ، از جمله Douyin در چین ، سال گذشته 6 میلیارد دلار خریدهای داخل برنامه را بیش از دو برابر هر رقیب کسب کرد.
این علامت گذاری شده است 36 ٪ افزایش از سال گذشته ، نشان دهنده تسلط رو به رشد مالی Tiktok در تجارت تلفن همراه است.
رشد بازار برنامه های تلفن همراه
درآمد خرید جهانی در برنامه در Q4 2024 به 39.4 میلیارد دلار رسید ، به بالا 13.5 ٪ سال بیش از سال کل 2024 درآمد به 150 میلیارد دلار (از 12.5 ٪ از سال 2023) رسید.
برنامه های غیر Gaming با درآمد سریعتر رشد کردند 28.2 ٪ به 19.2 میلیارد دلار. شکاف درآمد بین برنامه ها و بازی ها فقط به 1 میلیارد دلار کاهش یافته است که از 5 میلیارد دلار در سال قبل کاهش یافته است.
تحول تجارت Tiktok
تحقیقات اخیر IPSOS که توسط Tiktok انجام شده است ، نشان می دهد که چگونه این پلتفرم رفتار تجارت را تغییر می دهد.
مطالعه نزدیک به 4000 مصرف کننده آمریکایی نشان داد که 73 ٪ از خریداران Tiktok توصیه های شخصی این پلتفرم را ارزیابی می کنند ، در حالی که سه چهارم موافقت می کنند که این مکان برای کشف مارک ها و محصولات جدید است.
موتور Discovery خریدها را هدایت می کند
رویکرد Tiktok به Discovery به رانندگی در برنامه های درون برنامه کمک می کند.
دو مؤلفه اصلی کشف محصول در Tiktok عبارتند از:
- شخصی برای شما تغذیه می شود: 68 ٪ از خریداران Tiktok می گویند محتوای شخصی شده امکان کشف بیشتر محصول را فراهم می کند
- جستجوی مبتنی بر قصد: تقریباً 1 در 4 کاربر در مدت 30 ثانیه از باز کردن برنامه ، چیزی را جستجو می کنند
این سیستم کشف به فروش ترجمه می شود. 70 ٪ گزارش خریداران Tiktok پس از دیدن یک تبلیغ یا محتوای قابل خرید روی سیستم عامل ، خرید را گزارش می دهند.
عامل اصالت
موفقیت تجارت Tiktok با اعتماد ساخته شده است.
ipsos این را پیدا کرد 74 ٪ کاربران معتقدند که محتوای خالق Tiktok احساس معتبر می کند ، که بالاتر از سایر سیستم عامل ها است.
هارون جونز ، مایع IV VP از تجارت الکترونیکی و رسانه ، توضیح داد که چگونه این اصالت نتایج را به خود اختصاص داده است:
وی گفت: “یک خالق وابسته یک بررسی صادقانه ایجاد کرد که از بین رفت و در نتیجه یک افزایش فروش در Omnichannel و فروش کامل از طعم و مزه با بیش از 59k سفارش کل در فروشگاه Tiktok. از بین خریداران ، 88 ٪ مشتری جدیدی بودند. “
استراتژی های عملی برای بازاریابان
تحقیقات IPSOS سه استراتژی اصلی برای مارک ها را مشخص می کند:
- خریدهای فوری را با تجارت درون برنامه انجام دهید: از فروشگاه Tiktok برای فیلم های قابل خرید ، خرید زنده و مشارکت های وابسته استفاده کنید
- تجارت الکترونیکی را با تاکتیک های همیشه در حداکثر حداکثر کنید: تجربیات کامل و فونل بین تعامل Tiktok و خریدهای خارجی ایجاد کنید
- تجارت را در همه جا با استراتژی های ترکیبی هدایت کنید: سفرهای یکپارچه را در محیط های فیزیکی و آنلاین تسهیل کنید
زمینه سجلی
حساب های iOS برای 70 ٪ از درآمد درون برنامه (27.5 میلیارد دلار) ، در حالی که Google Play منجر به بارگیری با آنها می شود 73.6 ٪ سهم بازار علی رغم اینکه کمترین تعداد بارگیری (25.1b) خود را از Q1 2020 قرار داده است.
Tiktok Roi
یک مطالعه جدید توسط Dentsu نشان داد که Tiktok بهترین ROI کوتاه مدت در بازارهای نوردیک را به تبلیغ کنندگان می دهد.
این مطالعه نشان داد که Tiktok ROI 11.8 تولید کرده است. این بدان معناست که مارک ها تقریباً 12 برابر سرمایه گذاری اولیه خود در درآمد فروش را طی شش هفته از تبلیغات روی این سیستم عامل کسب کرده اند.
مارک هایی که به طور مداوم از Tiktok به عنوان یک کانال همیشه در حال استفاده از کمپین های گاه به گاه استفاده می کردند ، نتایج فروش بهتری و بازده بالاتری داشتند.
نگاه کردن
در سال 2025 ، Tiktok به دلیل استراتژی های خوب کسب درآمد ، معیارهای قابل توجه ROI و گسترش نقش در تجارت ، به یک بستر اساسی برای بازاریابان دیجیتال تبدیل می شود.