را ایجاد کنیم

را ایجاد کنیم
ایده ها ارز جدید قرن 21 است. ایده ها می توانند از پول ارزش بیشتری داشته باشند.
به عنوان مثال ، داستان معروف مارک زاکربرگ که پیشنهاد 1 میلیارد دلاری یاهو را رد کرده است. او 250 میلیون دلار درآمد کسب کرده بود ، اما ظرف ده دقیقه آن را رد کرد. همانطور که پیتر تیل گفت: ایده ها برای مارک ارزش بیشتری داشتند تا پول.
با این حال همیشه این سوال وجود دارد که چگونه ایده های خوب خلق کنیم ، آنها را بفروشیم و بالاترین ارزش را برای آنها مذاکره کنیم . اریک استرومبرگ (رئیس Google Play) Startup Idea Matrix را تشکیل داده است که ، همانطور که او ادعا می کند ، “بازارهای مختلف مصرف و همچنین تاکتیک هایی را که یک شرکت می تواند برای آوردن یک محصول منحصر به فرد به بازار بکار برد” ترسیم می کند.
برای مشاهده کامل ماتریس B2C این پیوند را دنبال کنید
برای مشاهده کامل ماتریس B2B این پیوند را دنبال کنید
هر کسی می تواند آن را جستجو کند و از او الهام بگیرد و از همه مهمتر ایده هایی برای راه اندازی نیست فقط در اینترنت بلکه در تجارت آفلاین نیز وجود دارد.
ایده ها در ستون های جدول آورده شده اند و بازارهای مصرف در ردیف ها با مثالهای معروف در این بین نشان داده می شوند .
نویسنده ماتریس n به نظر می رسد که صبور بودن در یافتن ایده ، بازار یا فرصت تجاری شما بسیار محتاطانه است.
همانطور که می بینید ، در واقعیت امروزه ، ایده های ساده اساس موفقیت بسیاری از شرکت ها است. به عنوان مثال ، اینستاگرام سرویس عکس فقط برای تلفن های هوشمند ایجاد کرده است. امروزه هر ماه 1 میلیارد نفر از اینستاگرام استفاده می کنند.
بنیانگذار تصمیم می گیرد برای انتقال با ایجاد یک وب سرویس و مجموعه نرم افزاری برای ساختن و ذخیره یادداشت ها ، فعالیت خود را به صورت آنلاین انجام دهید. فقط در مدت 5 سال ، 65 میلیون کاربر Evernote وجود داشته است. یا گسترده ترین روش – رایگان ساختن محصول پولی – به Udacity ، Coursera و EdX کمک کرده است تا با ارائه دوره های آنلاین رایگان برای همه انقلابی در آموزش و پرورش ایجاد کنند. این لیست کامل نیست! و هر کسی می تواند از این شرکت ها نشانه گرفته و سلولهای خالی را پر کند! “این را کمتر به عنوان یک نقشه و بیشتر به عنوان یک نقطه شروع برای خلاقیت در نظر بگیرید.” – اریک استرومبرگ
در ابتدای مقاله ، مثالی آوردیم که نشان می دهد برخی ایده ها از پول ارزش بیشتری دارند. حدس بزن چرا؟ خوب ، همه عاشق داستان خوب ژنده پوش هستند! یک ایده درخشان و در عین حال ساده در پس هر داستان وجود دارد! نیاز به اثبات دارید؟
همان دانشجو بودن زاکربرگ ایده” داغ یا ناخوشایند “را ارائه داد ”نوع وب سایتی به نام Facemash. این اولین قدم در سفر او به فیس بوک معروف بود. زاکربرگ اکنون بیش از 35 میلیارد دلار ارزش دارد.
دانش آموزان بسیار مبتکر هستند! درست مثل فیس بوک ، گوگل نیز در طول سال های دانشگاه ایجاد شده است. لری پیج و سرگئی برین ایده یک موتور جستجوگر منحصر به فرد را ارائه دادند. اکنون گوگل بیش از 66 میلیارد دلار فروش داشته و با توسعه سایر مشاغل به رشد خود ادامه می دهد. اکنون ارزش پیج و برین تقریباً 30 میلیارد دلار است.
میلیاردر شوند. جف بزوس قبل از اینکه بفهمد می خواهد کتابفروشی آنلاین خود را راه اندازی کند ، در یک شرکت وال استریت کار می کرد. اکنون آمازون هر آنچه فکرش را بکنید می فروشد. با بیش از 88 میلیارد دلار فروش سالانه ، حدود 200 میلیارد دلار ارزش دارد. اکنون ارزش Bezos بیش از 150 میلیارد دلار است.
چک لیست: ایده راه اندازی خود را برای اعتبار
آیا به چیز دیگری برای الهام گرفتن نیاز دارید؟ خوب ، یک کتاب عالی “استراتژی اقیانوس آبی” از W. Chan Kim و Renée Mauborgne وجود دارد. حتماً باید آن را بخوانید ، سرمایه بزرگی برای خودتان خواهد بود. رویکردی که در این کتاب شرح داده شده بسیار ساده است: برای خلق چیزی جدید تنها کاری که باید انجام دهید این است که فقط دو حوزه یا دو ایده کاری را با هم مخلوط کنید. می توانید این کار را بی وقفه انجام دهید.
بنابراین با استفاده از این رویکرد در ماتریس ایده ها می توانید گزینه ها اما فراموش نکنید که ایده ها را قبل از راه اندازی اعتبار سنجی کنید!
دومین رویکرد ساده این کتاب استفاده از راه حل موجود و بهبود آن است. مطمئناً شما وارد دنیای رقابت و یک رقابت دائمی برای پیروزی خواهید شد ، اما اگر واقعاً در کارهایی که انجام می دهید مهارت دارید و در مقابل رقبای خود خوب می دوید – پیش بروید!
و نکته آخر این استراتژی: با به چالش کشیدن دیدگاه سنتی در مورد اینکه چه کسی می تواند و باید مشتری هدف باشد ، یک برند اغلب روشهای جدیدی را برای ارائه ارزش مطلوب به مشتری پیدا می کند. به عنوان مثال ، در نظر بگیرید که چگونه دستگاه های کپی کانن با هدف قرار دادن کاربران و نه خریداران شرکت ها ، صنعت کوچک دستگاه کپی رومیزی را ایجاد کردند.
ما می توانیم لیست شرکت های مشهوری را که موفقیت بزرگی داشته اند با یک ایده ساده ادامه دهیم. . علاوه بر این ، با استفاده از این ماتریس ها هرکسی می تواند ایده خود را توسعه دهد و سلولهای خالی موجود در این جداول را پر کند! علاوه بر این ، آنها ممکن است به شما در تجزیه و تحلیل سود حاصل از ایده های خاص و بیشترین تقاضاهای طاقت فرسا برای ایده های خوشمزه کمک کند.
ایده پردازی ایده های جدید تجاری را می توانید به تنهایی یا به صورت گروهی انجام دهید. هدف ایجاد هرچه بیشتر ایده ها است ، که می تواند برای زنده ماندن و انطباق آنها با اهداف زندگی شما به طور مفصل تجزیه و تحلیل شود.
در اینجا 6 تکنیک برای کمک به شما در ایجاد ایده های جدید برای راه اندازی ایده های جدید آورده شده است.
1. انگیزه خود را تعریف کنید
بگذارید بگوییم می خواهید یک تجارت مبتنی بر سرگرمی ایجاد کنید. یا شیوه زندگی را تنظیم کنید که به موقعیت جغرافیایی شما بستگی دارد. یا اشتغال پاره وقت خود را با درآمد زیاد و پایدار تمام عیار کنید. در مرحله بعد ، به این س answerال پاسخ دهید: چه مشاغلی به شما کمک می کند تا به این هدف شخصی برسید؟ یک جدول ایجاد کنید و در ستون اول اهداف و ایده های کسب و کار منجر به دستیابی آنها را در ستون دوم بنویسید. بر این اساس می توانید ماتریس ایده خود را بسازید.
2. تصور کنید که وقت و هزینه نامحدود دارید
معمولاً ما افکار جسورانه را کنار می گذاریم زیرا حواسمان به کمبود منابع و شرایط فعلی زندگی است. مغز تمایل طبیعی دارد که به سرعت عقاید تجاری را قضاوت و کنار بگذارد و آنها را احمقانه و غیرقابل دفاع تشخیص دهد. در حین انجام ایده های شروع فکری ، سعی کنید بدون محدودیت خیال پردازی کنید و گشوده شوید و تمام ایده های بالقوه را برآورده کنید ، گویی همه چیز را به وفور دارید. جسورانه و بزرگ فکر کنید: اگر می توانستید هر مشاغلی را بسازید ، چه کاری خواهد بود؟
تمام ایده ها را در ماتریس راه اندازی خود بنویسید ، مهم نیست که چقدر دیوانه یا شبح به نظر می رسند. راز این است که مجنون ترین افکار می تواند به ایده های واقع بینانه دیگری منجر شود.
3. وقت خود را به جای مشتری خود بگذرانید
تصمیم گیری در مورد راه اندازی یک شرکت نوپا فقط براساس نظر صاحبان مشاغل اشتباه است. درک دیدگاه مشتریان بالقوه مهم است و فقط ایده هایی برای استارت آپ ها که نیازها و درد مخاطبان مورد نظر را در نظر بگیرند ، پاسخی پیدا می کنند. برای درک بهتر از دنیای مشتری خود ، می توانید یک نظرسنجی انجام دهید یا تحقیق عمیقی انجام دهید ، که به آزمایش فرضیه های شما کمک می کند. همچنین ، شما باید تمام نقاط تعامل مشتری با محصول / خدمات خود مانند بازاریابی ، فروش ، خرید ، پشتیبانی فنی را ردیابی کنید. با مشاهده این مخاطب از طریق مخاطب هدف خود ، می توانید ایده های زیادی برای بهبود تجربه مشتری ایجاد کنید.
درک یک استارتاپ در زمینه استفاده از آن از همه مهم است. طرفین یک مورد خاص با استفاده از آن یک دید ساده و خطی از این فرآیند به شما ارائه می دهد.
4. ایجاد ماتریس ایده تجاری: بازار هدف خود را توصیف کنید
طوفان فکری در مورد مشخصات بازارهای هدف ، منجر به ایده های جالبی در مورد ویژگی های محصول آینده می شود. ما به شما توصیه می کنیم ابری از انجمن ها ایجاد کنید که رفتار و ویژگی های مصرف کننده شما را توصیف می کند. این به شما کمک می کند ببینید چگونه می توانید شروع کار خود را بهبود ببخشید.
5. مقدار از کیفیت مهمتر است
به یاد داشته باشید که طوفان مغزی فقط زمینه ای برای ایده پردازی است. این فرایند تفکر خلاق برای ارزیابی اعتبار ایده ها نیست. وظیفه مجری برنامه مدیریت مشارکت کنندگان در طوفان فکری برای به اشتراک گذاشتن تمام افکارشان است.
6. هیچ انتقادی ، از جمله سازنده و حرفه ای
در طوفان مغزی ، مهم است که بتوانید زمینه ، دیدگاه حرفه ای و ترس خود را “خاموش” کنید. اینها همه عوامل محدود کننده در این مرحله هستند. ساختار گام به گام و سفت و سخت طوفان مغزی همچنین می تواند تفکر را محدود کند. برعکس ، خلاقیت های زیادی می تواند در دستان شما باشد.
از این ابزارها برای ساخت ماتریس ایده راه اندازی خود استفاده کنید
از ابزاری که باعث افزایش خلاقیت شما می شوند غافل نشوید. برای کمک به شما در گرفتن ایده های خود و ارزیابی آنها بر اساس معیارهای مختلف به موارد زیر نیاز دارید:
البته ، پس از طوفان مغزی ، کار اصلی آغاز می شود: حسابرسی صنعت ، برقراری ارتباط با مشتری ، مطالعه تاریخچه آن و درک نقاط ضعف برای تأیید یک ایده.
همچنین در اینجا منتشر شده است.