نقش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در بازاریابی رسانه های اجتماعی

یکی از سریع ترین روندهای رو به رشد در بازاریابی رسانه های اجتماعی، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا مخاطبان خود را بهتر درک کنند و محتوای جذاب‌تری ایجاد کنند و ارتباط با افراد در سطح عمیق‌تری را آسان‌تر کنند.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی یا هوش مصنوعی، چشم انداز تولید محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی را با ابزارهایی مانند ChatGPT متحول می کند. این ابزارها بازی را تغییر داده اند و نه تنها ایده های محتوایی ارائه می دهند، بلکه می توانند پست های کاملی را ایجاد کنند که سبک منحصر به فرد یک شرکت را به تصویر بکشد. با ورود ChatGPT4o و نسخه های سفارشی GPT، نقش هوش مصنوعی گسترش یافته است. اکنون، می تواند صدای یک شرکت را توسعه دهد، و بسیاری از فرآیند تولید محتوا را مدیریت کند و توانایی خود را در سازگاری و خلاقیت نشان دهد.

مزایای ایجاد GPTS برای رسانه های اجتماعی

استفاده از ChatGPT 4 برای تولید GPT باعث تغییر شکل ایجاد محتوا می شود و کارایی و خلاقیت را به ارتفاعات جدیدی ارتقا می دهد. این ابزار پیشرفته یک تغییر دهنده بازی است که ترکیبی یکپارچه از وضوح و ثبات در صدای یک برند را تضمین می کند.

ChatGPT 4 با ساده‌سازی فرآیند ایجاد، بهره‌وری کپی‌نویسی را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود محتوا سریع‌تر و مؤثرتر توسعه یابد. همچنین برای ارائه ایده های جدید، بررسی گرامر و تازه و جالب نگه داشتن مطالب مفید است. این ابزار نه تنها به برند شما کمک می کند که بهتر به نظر برسد. به لطف خلاقیت و انعطاف پذیری خود، نحوه بیان داستان ها به صورت آنلاین را تغییر می دهد.

نحوه ایجاد GPT های سفارشی برای رسانه های اجتماعی

ایجاد GPTهای سفارشی با ChatGPT 4 شامل چند مرحله است که اطمینان حاصل می کند که مدل هوش مصنوعی شما متناسب با نیازهای تولید محتوای خاص شما و صدای شرکت طراحی شده است. در اینجا یک راهنمای برای کمک به شما برای شروع وجود دارد:

آماده سازی

با یک سند دستورالعمل دقیق شروع کنید. آنچه که GPT باید به آن دست یابد، اهداف و برنامه های مورد نظر آن را مشخص کنید. این می تواند از تولید پست های وبلاگ تا تولید محتوای رسانه های اجتماعی را شامل شود.

هنگام تهیه GPT، باید تا حد امکان به آن اطلاعات بدهید. شما قرار است به آن بگویید که برای چه شرکتی کار می کند، نقش آن در شرکت چیست و سعی دارد چه کاری انجام دهد. همچنین گنجاندن اطلاعات مربوط به شرکت و بیانیه ماموریت آن مفید است. این به GPT کمک می کند تا یک هویت بسازد و آن را از یک مکالمه استاندارد ChatGPT متمایز کند.

هنگام ارائه اطلاعات پس زمینه ChatGPT، بهتر است همه چیز را به نقاط گلوله واضح و مختصر تقسیم کنید. مثلا:

  • “شما مدیر رسانه های اجتماعی در Go Fish Digital هستید.”
  • “Go Fish Digital یک آژانس بازاریابی دیجیتال است که رویکرد داده اول را برای هدایت استراتژی های بازاریابی خود اتخاذ می کند.”
  • “شما محتوای رسانه های اجتماعی ارگانیک را برای حساب های اینستاگرام، لینکدین، فیس بوک و توییتر آنها توسعه خواهید داد.”

دستورالعمل ها

ویژگی های پست های خود را در بخش دستورالعمل های GPT خود تعریف کنید. طول، لحن صدا، و اینکه آیا شامل عناصری مانند ایموجی باشد را مشخص کنید. این جزئیات هوش مصنوعی را راهنمایی می کند تا محتوایی را تولید کند که با استراتژی صوتی و محتوای برند شما همسو باشد.

هنگام ارائه دستورالعمل‌ها به ChatGPT، باید جمله‌بندی خود را واضح و به راحتی دنبال کنید. در اینجا چند نمونه از دستورالعمل ها و عباراتی است که می توانید ارائه دهید (مجموعه خاص به GPTی که می خواهید بسازید بستگی دارد):

  • “پست ها را با لحن ____ نگه دارید.”
  • “اگر اطلاعات زیادی به شما داده شده است، از آن به نفع خود استفاده کنید و یک پست لینکدین بسیار دقیق ایجاد کنید.”
  • هیچ محدودیتی در طول و جزئیات یک پست لینکدین برای ایجاد شما وجود ندارد.
  • “برای توییتر، پست‌ها را کمتر از 280 کاراکتر نگه دارید و پست‌ها را با صدای _____ نگه دارید.”

جزئیات

برای کنترل دقیق تر بر محتوا، این دستورالعمل ها را در یک سند جامع توضیح دهید. این می تواند شامل نمونه هایی از سبک های نوشتاری مورد نظر، بینش مخاطب هدف و اولویت های موضوعی باشد. جزئیات خروجی هایی را که می خواهید دریافت کنید تنظیم می کند. هرچه جزئیات بیشتری در دستورالعمل های خود قرار دهید، کپی بهتر به نظر می رسد. اگر بتوانید چند صفت دیگر به آن سبک‌های نوشتاری اضافه کنید، کمک می‌کند صدای خروجی مطابق با شرکت شما باشد.

در اینجا چند نمونه از سبک های نوشتاری وجود دارد که من هنگام توسعه GPT از آنها استفاده کرده ام:

  • “حرفه ای”
  • “برای یک شرکت ____ که محصولات خود را به ____ می فروشد، با لحن حرفه ای بنویسید.”
  • “مکالمه ای”
  • “بازیگوش”

ادغام

سند مفصل خود را در پایگاه دانش هوش مصنوعی آپلود کنید. این مرحله بسیار مهم است زیرا ChatGPT 4 را قادر می‌سازد تا این اطلاعات را جذب کند و اطمینان حاصل کند که محتوای تولید شده با هویت و اهداف محتوای برند شما همخوانی دارد.

شما می توانید این اطلاعات را به چند روش در پایگاه دانش آپلود کنید. شما می توانید سند را مستقیماً به عنوان سند Word یا PDF بارگذاری کنید. از طرف دیگر، می‌توانید دستورالعمل‌های خود را مستقیماً در ChatGPT بنویسید یا کپی و جای‌گذاری کنید.

کاربرد

از GPT سفارشی برای پیش‌نویسی یک تقویم محتوا برای ماه یا ایجاد پست‌های جداگانه استفاده کنید. GPT را می توان با نوشتن مستقیم اطلاعات یا آپلود صفحه گسترده با ایده های پست استفاده کرد. هوش مصنوعی می تواند اسکلتی از استراتژی محتوای شما ایجاد کند و ساختاری را ارائه دهد که بتوانید آن را اصلاح و نهایی کنید.

وقتی از GPT می‌خواهید پست ایجاد کند، می‌توانید به چند روش به این موضوع بپردازید.

  • درخواست GPT از طریق ویژگی چت. شما می توانید از GPT بخواهید که برای شما یک پست در مورد یک موضوع خاص ایجاد کند، و از آنجایی که مطابق میل شما تنظیم شده است، پست باید نیازهای شما را برآورده کند. سپس می‌توانید با ChatGPT دقیق‌تر شوید تا خروجی را به چیزی آماده ارسال کنید.
  • از طرف دیگر، می توانید حجم زیادی از محتوا را در Excel یا Google Sheets ایجاد کنید. سپس این اطلاعات را به عنوان یک فایل CSV دانلود کرده و در GPT سفارشی خود آپلود می کنید. این روش باعث می شود که GPT شما مقدار زیادی خروجی را همزمان به شما بدهد.

در اینجا نمونه ای از نحوه ظاهر این تنظیمات آورده شده است:

درس های آموخته شده

هنگام کار با هوش مصنوعی و ChatGPT برای ایجاد محتوا، مهم است که صبور باشید و منتظر آزمایش و خطای اولیه باشید. این فرآیند یک منحنی یادگیری هم برای هوش مصنوعی و هم برای کاربر است، به خصوص که شما GPT خود را برای دریافت درست آن اصلاح می کنید. به خاطر داشته باشید که بعید است در اولین حرکت کامل باشد.

حتی زمانی که GPT را متناسب با نیازهای خود تنظیم کرده اید، بسیار مهم است که خروجی آن را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تغییر دهید. به طور معمول، یک GPT به خوبی تنظیم شده، محتوایی تولید می کند که حدود 80 تا 90 درصد در آنجا است، با آخرین لمس ها به ورودی انسان نیاز دارد. این رویکرد تضمین می‌کند که محتوا نه تنها با دیدگاه شما هماهنگ است، بلکه کیفیتی را نیز حفظ می‌کند که با مخاطبان شما طنین‌انداز می‌شود.

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*ضروری

Source link