«محتوای شما تقویت نمی شود؟ خوب، شاید به اندازه کافی خوب نباشد.» اگر قبلاً آن را با صدای بلند نگفته باشم، قطعاً به آن فکر کرده ام. اما این کمترین بازخورد مفید است. مشخص نیست و راه حلی برای دفعه بعد ارائه نمی دهد.

در عوض، این را در نظر بگیرید:
شاید محتوای شما با هدف کاربر مطابقت نداشته باشد. همانطور که در اینجا وجود دارد، بین دلیل ورود کاربر به یک پلت فرم اجتماعی و محتوای شما یک گسست وجود دارد. شخصی برای دیدن بهروزرسانیهای آتشسوزیهای لسآنجلس وارد Threads میشود و در عوض نکات نوشتن تیتر شما را میبیند. آنها برای دیدن بهروزرسانیهای شغلی آشنایان به لینکدین میروند و در عوض توصیههای مخاطبسازی شما را میبینند. مشکل «خوبی» چیزی نیست، بلکه این است که خواسته گسترده کاربر را در آن پلتفرم برآورده نکرده است. (و احتمالاً، محتوا به ریشه این موضوع نرسیده است که چرا مخاطبان شما باید به آن اهمیت دهند. پست رند در مورد تقویت قطعاً ارزش خواندن یا خواندن مجدد برای OGs وبلاگ SparkToro را دارد.)
این نیاز به درک اینکه مخاطبان شما هنگام پیمایش یک پلت فرم اجتماعی خاص چه هدفی را انجام می دهند، افزایش می دهد. به هر حال، آنها قطعاً به امید اشتراکگذاری مجدد محتوای دیگران، پیمایش نمیکنند. آنها ممکن است در حال پیمایش به:
سرگرم شود. اگر آنها برای سرگرمی پیمایش می کنند، آیا محتوای شما این کار را انجام می دهد؟ اگر قصد دارید بامزه باشید، باید مطمئن شوید که خط پانچ را میخکوب کرده اید.
با دوستان و خانواده همراه باشید. آیا محتوای خود را به گونه ای قرار داده اید که درک آن برای آنها آسان باشد؟ شاید شما اخبار حرفه ای را به اشتراک می گذارید، اما از یک سری اصطلاحات برای توضیح استفاده کرده اید. مطمئن شوید که به زبان مخاطبان خود صحبت می کنید (و در اینجا، مخاطبان شما ممکن است دوستان دانشگاهی شما باشند!).
چیز جدیدی در مورد شغل یا علاقه آنها بیاموزید. کلمه کلیدی در اینجا “جدید” است. اگر آنها به دنبال تازگی هستند، آیا محتوای شما به نوعی اصیل است یا تازه؟ عاقلانه است که با قلابی هدایت کنید که کاملاً یک نقطه درد را توصیف می کند، یا در قسمت جلو و مرکز توضیح دهید که بینش های ناشناخته قبلی را از تحقیقات اصلی خود به اشتراک می گذارید.
هدف مخاطبان خود را بیاموزید
شما می توانید به روش های مختلفی در مورد هدف مخاطبان خود بدانید. میتوانید با آنها صحبت کنید، یک حسابرسی رسانههای اجتماعی انجام دهید، یا کوچکنمایی کنید و از دیگر رفتارهای آنلاینشان درس بگیرید.
با آنها صحبت کنید. اگر بتوانید مستقیماً با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، عالی است. زمانی را برای یک چت 20 دقیقه ای برنامه ریزی کنید، که اغلب از مثلاً 30 دقیقه سؤال راحت تر است. از آنها در مورد وبسایتهایی که میخوانند، حسابهای اجتماعی که دنبال میکنند، و زمانی که وارد یک پلتفرم اجتماعی میشوند به دنبال چه چیزی هستند، بپرسید. اگر خوش شانس باشید، آنها صادق و دقیق خواهند بود. اما احتمالاً با دروغ های تصادفی یا سوگیری مواجه می شوید. ممکن است کسی بگوید که وال استریت ژورنال را خوانده است، اما در واقع Morning Brew را میخواند.
حسابرسی رسانه های اجتماعی را اجرا کنید. نظر شخصی در اینجا؛ من فکر می کنم اگر مخاطب B2B دارید انجام این کار آسان تر است. چند عنوان شغلی ایدهآل را شناسایی کنید، افرادی را پیدا کنید که این عناوین را در لینکدین دارند، یک جستجوی ذخیره شده برای این مخاطبان ایجاد کنید و voila – یک خوراک بلادرنگ از مخاطبان خود. این محتوا را مصرف کنید و یاد بگیرید که چه چیزی برای آنها مهم است، به چه چیزهایی اهمیت می دهند و چگونه چالش های تجاری خود را توصیف می کنند.
در بخش B2C، ممکن است لازم باشد تلاش بیشتری برای کشف هدف مخاطبان خود انجام دهید. اگر من برای مصرف کنندگان بازاریابی می کنم، یک حساب کاربری جدید در اینستاگرام ایجاد می کنم (فکر می کنم بچه های باحال این را “Finsta؟” می نامند) و یک فید را بر اساس پروفایل مشتری ایده آل خود تنظیم می کنم. من برخی از مارکهای آرمانی را دنبال میکنم یا با آنها تعامل میکنم (فکر کنید: اگر یک برند زیبایی دوستدار محیطزیست هستم، برخی از حسابهای اصلی مانند Lush Cosmetics و Burt’s Bees را دنبال میکنم) و سفیران سلبریتی/اینفلوئنسر فهرست آرزوها (با رعایت موارد زیر) مثال برند دوستدار محیط زیست: Shailene Woodley، Lauren Singer، یا Aditi Mayer)، در اصل یک برگه Explore ایجاد می کند که نشان دهنده من است. فیدهای مخاطب
از سایر رفتارهای آنلاین آنها بیاموزید. البته… چیزی که مشکل دارد این است که تمام اطلاعات فوق شامل دانستن از قبل است حداقل چیزی در مورد مخاطبان شما اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، من یک برنامه برای آن دارم. 🙂
با Breadcrumbs of Audience Research همراه باشید
اگر از SparkToro استفاده می کنید – و بله، می توانید یک حساب همیشه رایگان ایجاد کنید! – میتوانید درباره افرادی که از یک وبسایت خاص بازدید میکنند اطلاعات بیشتری کسب کنید. اگر میزان ترافیک مناسبی دارید (حتی 1000 بازدید از صفحه در ماه ممکن است بینش خوبی به شما بدهد)، می توانید در وب سایت خود تایپ کنید. یا میتوانید در وبسایت شخصی که با شما مخاطبان مشترک دارد تایپ کنید. این ممکن است یکی از آن برندهای آرزومند باشد.
بیایید به مثال برند دوستدار محیط زیست من برگردیم. شاید با وب سایت گیاهی TheSill.com مخاطبان مشترکی داشته باشیم. من می توانم جمعیت شناسی، رفتارهای آنلاین و حتی موضوعات مرتبط را برای این مخاطبان ببینم.

علاقه مندان به TheSill همچنین از FoodandWine.com و MarthaStewart.com بازدید می کنند. آنها به دنبال “گیاهان بلند ارزان قیمت” هستند و از نظر جنسیت کاملاً یکسان هستند. فقط این عکس فوری از نمای کلی به من این حس را می دهد که ممکن است بخواهم در کدام وب سایت ها تبلیغات اجرا کنم و محتوایی که باید ایجاد کنم.

حتی می توانم ببینم که این مخاطبان به احتمال زیاد در Reddit، Instagram و Pinterest هستند. میتوانم عمیقتر کاوش کنم، پرتکرارترین Subredditهای آنها را بیابم و شروع به کمین کردن برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مخاطبان کنم. من همچنین فیدهای Pinterest رقبای خود را جستجو میکنم و میبینم که ممکن است در محتوای آنها شکافهایی وجود داشته باشد که بتوانم آنها را پر کنم. من همچنین به دنبال فرصتهایی برای استفاده مجدد میگردم و یک پست وبلاگ را به یک پین آموزشی چند مرحلهای تبدیل میکنم.
من در هر برگه در SparkToro جستجو میکنم و همه چیز را در مورد این مخاطبان و نحوه ایجاد محتوایی که با آنها طنینانداز میشود پیدا میکنم. من به کلیدواژههای پرطرفدار آنها نگاه میکردم – و میدیدم که “منطقه 5 درختچههای آفتاب بخش” اخیراً ترند شده است، که ممکن است الهامبخش ایدههایی باشد. من همچنین به ایده های محتوا نگاه می کنم:

بنابراین اکنون ایده های زیادی برای محتوای گیاهی در سطح مبتدی می بینم و محبوب ترین شبکه های اجتماعی را در بین این مخاطبان می شناسم. من می خواهم چند سنجاق با عنوانی مانند «12 ایده باغ عمودی برای فضاهای کوچک» یا «تعمیر گل ارکیده برای مبتدیان» طراحی کنم. حتی ممکن است به Subreddit بروم تا ایده هایی را برای آن پست باغ عمودی تهیه کنم. و اگر مقداری بودجه داشته باشم، ممکن است تبلیغاتی با ایدههای سرفصل مختلف اجرا کنم تا ببینم آیا این الهامبخش محتوا و کمپینهای تبلیغاتی اضافی است یا خیر.
البته … لازم نیست از SparkToro استفاده کنید. (اما شما در وبلاگ SparkToro هستید، بنابراین مطمئناً میخواهید به محتوای مبتنی بر محتوا دسترسی پیدا کنید.) نکته این است که به دنبال آن خردههای نان از دانش درباره مخاطبان خود باشید، بیشتر و بیشتر در مورد آنها بیاموزید و تلاش کنید. بهترین کار شما برای ایجاد محتوایی است که آنها واقعاً به آن اهمیت می دهند. گاهی اوقات آن قرصی که بلعیدن آن سخت است این نیست که شما به اندازه کافی خوب نیستید. این است که شما باید به انجام کار ادامه دهید.
