The Curse of Pygmalion: VR و AR در بن بست است

بیایید سعی کنیم حدس بزنیم اگر بازیگران کلیدی این بازار به روشی که اکنون در حال انجام هستند به پیشرفت خود ادامه دهند، آینده نزدیک صنعت VR/AR چگونه خواهد بود.

همه چیز ساده است: یک وسیله، کلاه ایمنی یا عینک با وزن 300 تا 600 گرم (گاهی بیشتر)، با عناصر ساخته شده از شیشه، پلاستیک یا آلومینیوم و زمان کارکرد آن تا چندین ساعت. بدون شک عالی به نظر می رسد. تقریباً مانند رمان علمی تخیلی “بازیکن یک آماده” اثر ارنست کلاین.

به نظر می رسد که به سختی می توانید با چنین ابزاری در زندگی روزمره وارد واقعیت دیجیتال موازی واقعی شوید. مطمئناً برای گردن شما فاجعه خواهد بود…

من معتقدم مشکل اصلی در خود فلسفه فناوری پنهان است. مدام از خودم می‌پرسم، چرا هنوز سعی می‌کنیم یک جعبه بزرگ که قادر به انجام برخی محاسبات مستقیماً بالای سرمان باشد قرار دهیم؟ چرا این کار را به جای حل مشکل به روشی پیچیده تر، با دستگاهی که ده ها (یا حتی صدها) بار سبک تر، کوچکتر و مهمتر از آن قابل تولید انبوه است، انجام می دهیم؟

من معتقدم که آینده در فناوری XR و محاسبات فضایی نهفته است. پتانسیل آنها به قدری عظیم و امیدوارکننده است که یک گجت XR می تواند به راحتی به یک دستگاه همه کاره برای هر نوع هدفی تبدیل شود.

بگذارید منظورم را از این توضیح بدهم.

در دنیای ایده آل من، چنین ابزاری…

Source link