بهترین ابزارهای بهینه سازی نرخ تبدیل

اگر در جستجوی یافتن بهترین ابزارهای بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) برای وب سایت خود هستید، به جای درستی آمده اید. با بسیاری از ابزارهای CRO موجود، انتخاب ابزار مناسب برای وب سایت و اهداف تجاری شما می تواند چالش برانگیز باشد.

این پست به بررسی چهار دسته از ابزارهای CRO، فرآیند گام به گام اجرای برنامه CRO و تجزیه و تحلیل ابزارهای محبوب CRO می‌پردازد. استفاده از توصیه های این پست می تواند به شما کمک کند تا به طور موثر از قابلیت های ابزار CRO استفاده کنید.

درک CRO و اهمیت آن

بهینه سازی نرخ تبدیل به افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایتی اشاره دارد که اقدامی را در سایت شما انجام می دهند. چه این اقدام ممکن است خرید، ارسال فرم یا ثبت نام در خبرنامه باشد، پیاده سازی CRO مزیت رقابتی را به شما می دهد. CRO به شما این امکان را می دهد که تجربه کاربری در سایت خود را درک کنید و دلایلی را که چرا کاربران ممکن است تبدیل نشوند را شناسایی کنید.

کلید موفقیت در CRO استفاده از قدرت ابزارهای بهینه سازی نرخ تبدیل است. ابزارهای CRO داده‌های مربوط به وب‌سایت شما و کاربران آن را جمع‌آوری می‌کنند و به شما امکان می‌دهند فرصت‌هایی را برای افزایش نرخ تبدیل شناسایی و آزمایش کنید. استفاده موثر از ابزارهای CRO می تواند بازدیدکنندگان وب سایت شما را به مشتریان وفادار تبدیل کند.

چهار ستون ابزارهای CRO

ابزارهای CRO به چهار دسته تقسیم می شوند:

  • ابزارهای تجزیه و تحلیل وب
  • ابزارهای تحلیل رفتار
  • ابزارهای تست CRO
  • ابزار جذب سرب

ابزار تجزیه و تحلیل وب:

ابزارهای تجزیه و تحلیل وب اطلاعاتی مانند جمعیت شناسی کاربر، منابع ترافیک، عملکرد صفحه وب و معیارهای کلیدی تعامل مانند نرخ تبدیل را جمع آوری می کنند. داده های این ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت به فرآیند بهینه سازی نرخ تبدیل کمک می کند.

آنها به متخصص CRO اجازه می دهند تا صفحات وب را که نرخ تبدیل پایینی دارند شناسایی کند. این ابزارها همچنین بینشی در مورد علایق مخاطب هدف شما ارائه می دهند که می تواند به راهنمایی استراتژی های CRO که ایجاد می کنید کمک کند.

ابزارهای تحلیلی وب سایت پرطرفدار شامل گوگل آنالیتیکس 4، سمروش، و Adobe Analytics.

لوگوی Google Analytics 4 لوگوی Semrush لوگوی Adobe Analytics

ابزارهای تجزیه و تحلیل رفتار:

ابزارهای تجزیه و تحلیل رفتار بر رفتار و تعامل کاربران در یک سایت تمرکز دارند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا الگوهای کاربر رایج در سایت خود را شناسایی کنید، مانند مکان هایی که کاربران با مشکلاتی روبرو می شوند. ابزار Heatmap یک راه عالی برای درک سفر کاربر در سایت شما است.

با استفاده از یک ابزار نقشه حرارتی مانند هاتجار، تخم مرغ دیوانهیا Microsoft Clarity، می‌توانید بیاموزید که محبوب‌ترین و کم‌محبوب‌ترین کلیک‌ها کجا رخ می‌دهند، ببینید کاربران تا چه اندازه در وب‌سایت شما پیمایش می‌کنند، و شناسایی کنید که کلیک‌های مرده کجا اتفاق می‌افتند.

همه این اطلاعات می‌توانند در فرآیند CRO مفید باشند زیرا می‌توانید بهترین مکان‌ها را برای برقراری تماس‌ها شناسایی کنید و موانعی را که مانع از تبدیل کاربران می‌شوند را برطرف کنید.

لوگوی Hotjar لوگوی Crazy Egg لوگوی Microsoft Clarity

ابزارهای تست CRO:

ابزارهای تست CRO به شما این امکان را می دهد که نسخه هایی از سایت خود را که منجر به بیشترین تبدیل می شود، کشف کنید. برای مقایسه عملکرد دو صفحه وب می توانید یک تست A/B اجرا کنید.

صفحه وب A صفحه اصلی وب است و صفحه وب B نسخه جدید صفحه است که برای بررسی عملکرد بهتر یا بدتر آزمایش و ارزیابی می شود.

ابزارهای تست A/B مانند VWO، تخم مرغ دیوانه، و AB خوشمزه می تواند به شما در شناسایی موانع تبدیل و تعیین تنظیمات سایتی که بیشترین تبدیل را دارد کمک کند.

لوگوی VWO لوگوی Crazy Egg لوگوی AB Tasty

ابزارهای جذب سرب:

ابزارهای جذب سرنخ به شما کمک می کنند اطلاعاتی درباره مشتریان بالقوه علاقه مند به خدمات شما جمع آوری کنید. این ابزارها از روش هایی مانند فرم های پاپ آپ برای جمع آوری سرنخ ها و اطلاعات در مورد مشتریان استفاده می کنند. می‌توانید از ابزارهای جذب سرنخ استفاده کنید تا مشخص کنید کدام مشتریان علاقه‌مند هستند که بیشتر به آنها تبدیل می‌شوند و باید روی هدف قرار دادن چه کسانی تمرکز کنید. ابزارهای معروف جذب سرب عبارتند از OptinMonster، سلام بار، و صفحات اصلی.

لوگوی OptinMonster لوگوی Hello Bar لوگو برای صفحات اصلی

راهنمای گام به گام اجرای برنامه CRO

در اینجا در Go Fish Digital، ما یک فرآیند گام به گام برای اجرای یک برنامه CRO ایجاد کردیم.

مرحله 1: شناسایی عواملی که بازدیدکنندگان را هدایت می کنند

اولین قدم برای یافتن بهترین برنامه CRO برای کسب و کار شما این است که شناسایی کنید چرا کاربران از سایت شما بازدید می کنند. از خود بپرسید: آیا صفحات یا بخش های خاصی از سایت شما وجود دارد که کاربران به سمت آنها جذب می شوند؟

درک هدف کاربر برای وب سایت شما می تواند به تسهیل CRO کمک کند. با استفاده از ابزارهای ذکر شده در بخش چهار ستون، می توانید تغییراتی در وب سایت ایجاد کنید، مانند قرار دادن استراتژیک CTA یا بهینه سازی یک صفحه فرود محبوب که در نهایت منجر به تبدیل می شود.

مرحله 2: موانع تبدیل را مشخص کنید

می‌توانید از ابزارهای CRO مانند نقشه حرارتی و ابزارهای ضبط جلسه استفاده کنید تا مکان‌هایی را در طول سفر کاربر در سایت ببینید که در آن کاربر با مانعی در تبدیل مواجه می‌شود و تصمیم می‌گیرد سایت را ترک کند.

احتمالاً الگوهای مشابهی را مشاهده خواهید کرد که کاربران در آن گیر کرده‌اند و می‌توانید بهبودهایی را بر اساس این الگوها برای افزایش تبدیل ایجاد کنید.

مرحله 3: کشف عوامل متقاعد کننده

از آنجایی که ابزارهای CRO به شما امکان می دهد علایق و رفتارهای کاربران را در سایت خود درک کنید، می توانید از این اطلاعات برای کشف موثرترین راه ها برای افزایش تبدیل استفاده کنید. ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت مانند GA4 می توانند مکان هایی را به شما نشان دهند که بیشترین و کمترین تبدیل را دریافت می کنند.

از آنجا، می‌توانید تفاوت‌های بین مکان‌هایی را که بیشترین و کمترین تبدیل را دارند، مقایسه کنید. با کمک ابزارهایی مانند نقشه های حرارتی و ضبط جلسات، می توانید بیشتر تشخیص دهید که چرا مکان های خاص نرخ تبدیل بالاتری دریافت می کنند. بر اساس این اکتشافات، می‌توانید استراتژی‌هایی را برای وادار کردن کاربران به تبدیل در مناطقی که قبلاً نرخ تبدیل کمتری دریافت کرده‌اند، پیاده‌سازی کنید.

مرحله 4: پیاده سازی و آزمایش تغییرات

اکنون که تغییرات مورد نیاز برای افزایش تبدیل ها را شناسایی کرده اید، آماده هستید تا آخرین مرحله آزمایش و اجرای این تنظیمات را تکمیل کنید.

می توانید از ابزارهای تست A/B برای آزمایش این تغییرات و تعیین اینکه آیا آنها منجر به بهبود می شوند استفاده کنید. اگر تغییرات را موفقیت‌آمیز می‌دانید، می‌توانید با استفاده از ابزارهایی که در چهار رکن قرار دارند، این تغییرات را اجرا و نظارت کنید.

مقایسه ابزارهای محبوب CRO

در حالی که صنعت CRO شامل انواع گزینه های ابزار CRO است، در اینجا برخی از محبوب ترین ابزارهای CRO موجود هستند.

Adobe Analytics

لوگوی Adobe Analytics

Adobe Analytics یک ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت چند بعدی است که داده های زمان واقعی سایت شما را ردیابی می کند. تبدیل ویژگی‌های ردیابی Adobe Analytics به شما این امکان را می‌دهد که سفرهای کاربران را از اولین کلیک تا زمانی که یک تبدیل را تکمیل می‌کنند، نظارت کنید. ویژگی‌های انتساب آن می‌تواند به شما کمک کند تا شناسایی کنید که تبدیل‌ها از کجا می‌آیند. Adobe Analytics همچنین تجزیه و تحلیل های پیش بینی را انجام می دهد. Adobe Analytics با استفاده از یادگیری ماشینی برای یافتن الگوها در داده‌های کاربر، رفتار کاربر آینده، مانند احتمال تکمیل یک تبدیل را پیش‌بینی می‌کند.

هاتجار

لوگوی Hotjar

Hotjar یک ابزار تحلیل رفتار کاربر است. ویژگی های ضبط جلسه و نقشه حرارتی آن می تواند شناسایی شود تغییرات طراحی وب سایت برای بهبود تجربه سایت کاربر این ابزار همچنین ویژگی های ردیابی تبدیل مانند قیف و داشبورد را ارائه می دهد تا به شما کمک کند مناطق با نرخ تبدیل پایین را در سایت خود شناسایی کنید.

تخم مرغ دیوانه

لوگوی Crazy Egg

Crazy Egg یکی دیگر از ابزارهای مفید تجزیه و تحلیل رفتار کاربر است که می تواند درک شما از تعامل سایت را بهبود بخشد. ویژگی‌های نقشه حرارتی آن می‌تواند به شما کمک کند تا محبوب‌ترین و کمترین محبوب‌ترین مکان‌هایی را که کاربران در سایت شما با آن‌ها درگیر هستند شناسایی کنید. همچنین یک ابزار تست A/B را ارائه می دهد تا به شما کمک کند نسخه سایت خود را تعیین کنید که منجر به نرخ تبدیل بهینه می شود.

داستان کامل

لوگوی داستان کامل

FullStory یک پلتفرم هوش دیجیتال با ابزارهایی برای درک تعاملات کاربر در یک وب سایت است. فناوری ضبط خودکار آن به شما امکان می دهد تجزیه و تحلیل دقیقی از نحوه تعامل کاربران با سایت خود به دست آورید. FullStory می تواند به شما در شناسایی و حل مشکلات قابلیت استفاده در سایت خود کمک کند که تلاش های بهینه سازی شما را بهبود می بخشد.

کمک Go Fish Digital به CRO

برو فیش دیجیتال اینجاست تا در سفر CRO به شما کمک کند. آژانس ما ارائه می دهد خدمات CRO که بازدیدکنندگان وب سایت شما را به مشتریان وفادار تبدیل می کند. با استفاده از ابزارها در هر چهار ستون، ما یک استراتژی CRO شخصی برای کسب و کار شما ایجاد می کنیم. ما موانعی را شناسایی می کنیم که کاربران را از تکمیل تبدیل سایت باز می دارد.

ما همچنین با ایجاد اعتبار نزد بازدیدکنندگان سایت شما، صفحات فرود کلیدی را بهینه می کنیم. پس از کشف تغییرات احتمالی برای بهبود CRO، از تست جامع A/B استفاده می‌کنیم تا مطمئن شویم مؤثرترین تغییرات را ایجاد می‌کنیم. خدمات CRO ما می تواند پایگاه مشتریان شما را افزایش دهد و به شما مزیت رقابتی بدهد. شما می توانید درخواست a پیشنهاد CRO سفارشی امروز با ما برای اطلاعات بیشتر

نتیجه

ابزارهای بهینه سازی نرخ تبدیل به شما این امکان را می دهند که استراتژی هایی را برای بهبود تجربه کاربر و در نهایت افزایش نرخ تبدیل در وب سایت خود باز کنید.

برای اجرای یک برنامه CRO موثر، می‌توانید فرآیند 4 مرحله‌ای ما را برای شناسایی عواملی که بازدیدکنندگان را به سایت خود هدایت می‌کنند، مشخص کردن موانع تبدیل، کشف عوامل متقاعدکننده منجر به تبدیل، و پیاده‌سازی و آزمایش این تغییرات را دنبال کنید.

تخصص تیم CRO ما در اینجا در Go Fish Digital می تواند به شما کمک کند تا در این فرآیند CRO حرکت کنید و وب سایت خود را برای دستیابی به عملکرد بهینه ارتقا دهید.

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*ضروری

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور