بهترین ابزارهای B2B SEO

در Go Fish Digital، ما با تعداد زیادی از مشتریان B2B کار می کنیم و در مورد کمپین های SEO آنها مشاوره ارائه کرده ایم. یکی از چالش های همیشگی B2B دریافت بهترین ترکیب از فناوری های بازاریابی است. شرکت های B2B به داشتن یک پشته بسیار بزرگ بدنام هستند. این شامل ترکیبی از پلتفرم هایی است که تجزیه و تحلیل، پشتیبانی، چت، داده های CRM، شخصی سازی و موارد دیگر را ارائه می دهد. پیگیری این ابزارها در بالای راه حل های SEO می تواند برای هر تیم بازاریابی بسیار مفید باشد.

وقتی صحبت از ابزارهای سئو B2B می شود، ما در طول سال ها با چندین فناوری کار کرده ایم. در زیر می توانید ابزارهای سئو مورد علاقه ما را برای کار با سایت های B2B پیدا کنید.

1. احرف

بهترین برای: پلتفرم های سئوی همه کاره

Ahrefs یک ابزار سئو همه کاره عالی برای هر بازاریاب B2B است. این اطلاعات بینش زیادی در مورد داده های جستجوی کلیدی مانند لینک های برگشتی، بینش کلمات کلیدی، رتبه بندی، ترافیک ارگانیک تخمینی و موارد دیگر ارائه می دهد.

یکی از راه هایی که می توانید از Ahrefs استفاده کنید این است که درباره استراتژی های سئو رقیب خود اطلاعاتی کسب کنید. با تجزیه و تحلیل چند گزارش در Ahrefs، می‌توانید درک بهتری از استراتژی‌های اصلی آن‌ها که باعث موفقیت جستجو می‌شوند، داشته باشید.

به عنوان مثال، می‌توانید از Ahrefs برای درک اینکه چه نوع محتوایی منجر به ایجاد بک لینک برای بزرگترین رقبای جستجوی شما می‌شود، استفاده کنید. می‌توانید این کار را با رفتن به گزارش «بهترین براساس پیوندها» انجام دهید.

گزارش بهترین بر اساس پیوندها

سپس می توانید این گزارش را تجزیه و تحلیل کنید تا در مورد استراتژی های رقبا برای تولید بک لینک های معتبر اطلاعاتی کسب کنید.

هنگامی که به سایت Constant Contact نگاه می کنیم، می بینیم که یکی از صفحات مرتبط با آن ها “آمار بازاریابی ایمیلی 2023: حقایق و ارقام” است.

Constant_Contact_Backlinks

این به ما نشان می دهد که ایجاد یک صفحه “آمار” می تواند راه خوبی برای کمک به ایجاد بک لینک به سایت خود در فضای بازاریابی ایمیلی باشد. شما می توانید همان تمرین را در چندین رقیب انجام دهید تا موضوعات رایج در مورد انواع محتوایی که بک لینک تولید می کنند شناسایی کنید.

همچنین می‌توانید از گزارش «کلیدواژه‌های ارگانیک» برای درک اینکه سؤالات برتر رقبا چیست استفاده کنید:

Ahrefs_Organic_Keywords_Report

با استفاده از این گزارش، می‌توانید استراتژی‌های محتوایی را که رقبا برای هدایت ترافیک به سایت‌های خود استفاده می‌کنند، درک کنید. یک بار دیگر، با استفاده از Constant Contact به عنوان مثال، می بینیم که آنها در مورد کلمات کلیدی مختلف در مورد نامگذاری یک کسب و کار (نام کامیون، نام مهدکودک) رتبه بندی می کنند.

Contant_Contact_Keywords

اگر فکر می‌کنید این یک استراتژی است که به ارزش پیشنهادی اصلی شما مرتبط است، می‌توانید یک استراتژی محتوا برای هدف قرار دادن این کلمات کلیدی ایجاد کنید.

به طور کلی، Ahrefs را می توان برای موارد استفاده بیشتر استفاده کرد، اما بک لینک و فرصت های محتوا قطعاً برخی از قوی ترین ویژگی های آن هستند.

2. STAT

بهترین برای: ردیابی رتبه

اگر به طور منظم روی سئو سایت خود کار می کنید، باید نوعی ردیابی مرتب رتبه را انجام دهید. این به شما کمک می کند تا میزان دید خود را در موتورهای جستجو پیگیری کنید.

ردیابی رتبه از چند جهت سودمند است:

  1. می‌توانید پیشرفت‌ها را برای کلمات کلیدی جداگانه ارزیابی کنید
  2. شما می توانید نحوه ردیابی رتبه بندی کل را اندازه گیری کنید. این به شما ایده ای از سلامت کلی سئو سایت شما در طول زمان می دهد.

ما در طول سال ها با چندین ابزار رتبه بندی مختلف کار کرده ایم. یکی از بهترین مواردی که با آن روبرو شده ایم، STAT Search Analytics است.

STAT_Search_Analytics

STAT دارای تعدادی ویژگی عالی است که به شما امکان می دهد عملکرد رتبه بندی محتوای خود را بررسی کنید. به عنوان مثال، شما قادر خواهید بود نحوه عملکرد رتبه بندی صفحه اول خود را در طول زمان تجزیه و تحلیل کنید.

STAT_First_Page_Ranking

همچنین می‌توانید از ویژگی‌های تقسیم‌بندی کلمات کلیدی برای دریافت بینش عمیق‌تر در مورد نحوه عملکرد برخی از حوزه‌های موضوعی استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر کلمات کلیدی را در مورد موضوعاتی مانند AI، AWS، Cloud Computing و Data Breaches ردیابی می‌کردید، می‌توانید بخش‌های کلیدواژه جداگانه برای آن جستجوها ایجاد کنید.

STAT_Keyword_Segments

استفاده از بخش بندی به شما این امکان را می دهد که نحوه عملکرد آن پرس و جوها را به طور خاص تجزیه و تحلیل کنید. با یک سایت B2B، راه های متعددی برای ایجاد بخش وجود دارد:

  1. موبایل در مقابل دسکتاپ
  2. حوزه موضوع کلمه کلیدی
  3. کلمات کلیدی محرک SQL
  4. بخش ها بر اساس نوع محتوا (صفحه فرود، کاغذ سفید، رویدادها)
  5. نتایج جستجوی قطعه ویژه

اگر به ابزار ردیابی رتبه نیاز دارید، ما به شدت توصیه می کنیم STAT را بررسی کنید زیرا برای بسیاری از بازاریابان B2B در تجزیه و تحلیل چشم انداز SERP عالی است.

3. Chrome Developer Tools

بهترین برای: بررسی فنی سئو

با پیچیده‌تر شدن جستجو، سئوکاران B2B قطعاً باید برای یادگیری ابزارهای توسعه‌دهنده Chrome وقت بگذارند. این یک ابزار ضروری در هر زرادخانه SEO است و می تواند در ارزیابی مسائل فنی سئو بسیار موثر باشد.

Chrome Developer Tools می‌تواند به شما در یافتن بهبودهای سئو مانند فایل‌هایی که به عملکرد سایت آسیب می‌زند، نحوه ارائه محتوا، فایل‌های ناکارآمد و موارد دیگر کمک کند.

از آنجایی که سایت‌های بیشتری از چارچوب‌های جاوا اسکریپت استفاده می‌کنند، ابزارهای توسعه‌دهنده Chrome جزء مهمی برای شناسایی محتوای وابسته به JS یا مشکلات CMS بدون سر می‌شوند.

برای مثال، وقتی در وب‌سایت Rev.com، روی کروم کلیک راست می‌کنیم و «مشاهده منبع» را انتخاب می‌کنیم، می‌توانیم ببینیم که آنها محتوا را از طریق CMS محتوا ارائه می‌کنند.

Rev.com HTML

این بدان معنی است که آنها ممکن است از یک چارچوب React.js برای بارگیری محتوایی که کاربر می بیند در حین ارائه یک عکس فوری HTML برای خزنده هایی مانند Google استفاده کنند. در اینجا ممکن است نیاز به بررسی بیشتر باشد.

با استفاده از Chrome Developer Tools، می‌توانید سئوی فنی خود را به سطح جدیدی ارتقا دهید. می توانید از ابزارهای توسعه دهنده برای استفاده از ویژگی هایی مانند:

  • گزارش پوشش کروم
  • زمان برای اولین بایت
  • درخواست زنجیره آغازگر
  • DOM را با HTML خام مقایسه کنید
  • گزارش آبشار

بسیاری از توصیه‌های فنی که ما کشف می‌کنیم با استفاده از یک پلتفرم سئو سنتی ارائه نشده‌اند، بلکه از طریق ابزارهای توسعه‌دهنده یافت می‌شوند.

4. قورباغه جیغ

بهترین برای: ممیزی و خزیدن وب سایت

ScreamingFrogCrawl

Screaming Frog یکی از رایج ترین ابزارها در هر کمربند ابزار SEO است. دلیل بسیار خوبی برای آن وجود دارد. با یک خزیدن ساده، Screaming Frog گزارش هایی برای تعداد زیادی از عناصر مختلف ایجاد می کند که بر سئو سایت شما تأثیر می گذارد.

این لیست کوچکی از برخی از عناصری است که Screaming Frog از وب سایت شما استخراج می کند:

  • برچسب های متعارف
  • تغییر مسیرها
  • 404 صفحه
  • طول محتوا
  • عمق خزیدن
  • متن جایگزین
  • برچسب های عنوان کوتاه
  • توضیحات متا طولانی
  • تگ های H1
  • صفحه بندی
  • نقشه های سایت XML

اساساً Screaming Frog به عنوان یک خراش دهنده بزرگ عمل می کند که داده هایی را که پیدا می کند در گزارش های مختلفی قرار می دهد که برای تجزیه و تحلیل SEO مفید است. می‌توانید از Screaming Frog برای انجام خزیدن عمومی برای شناسایی مشکلات احتمالی که از آن‌ها آگاه نبودید استفاده کنید.

یک مورد استفاده بهتر از این ابزار این است که از آن برای بررسی مسائل خاص سایت خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در حال بررسی کلی فایل sitemap.xml خود هستید، ممکن است از Screaming Frog به عنوان بخشی از آن بررسی برای شناسایی صفحات گمشده یا صفحاتی که نباید گنجانده شوند استفاده کنید.

دانلود_XML_نقشه سایت

اگر سعی داشتید محتوای نازکی را در سایت خود شناسایی کنید و از تعداد کلمات به عنوان یک پروکسی برای شروع ارزیابی صفحات استفاده کنید، Screaming Frog می تواند برای شناسایی صفحات زیر یک آستانه خاص استفاده شود.

به‌عنوان یک بازاریاب B2B، می‌توانید با استفاده از Screaming Frog، خزیدن منظم سایت خود را انجام دهید. این به شما کمک می کند تا سلامت فنی سایت خود را بهتر بشناسید و فرصت هایی را برای بهبود آن شناسایی کنید.

5. Google Analytics 4

بهترین برای: تجزیه و تحلیل

Google_Analytics4

اگر در حال انجام هر نوع کار سئو هستید، به یک پلتفرم تجزیه و تحلیل برای جمع آوری داده های کاربر، شناسایی مشکلات احتمالی سایت و اندازه گیری پیشرفت تلاش های خود نیاز دارید. در حالی که گوگل آنالیتیکس 4 بسیار عالی است، اما در دسترس ترین پلتفرم موجود است.

ابتدایی ترین مثال، ردیابی چگونگی روند عملکرد سئوی شما در طول زمان است. از آنجایی که هدف دریافت ترافیک و تبدیل بیشتر از بازدیدکنندگان ارگانیک است، باید اندازه گیری کنید که آیا تلاش های شما در بلندمدت به ثمر نشسته است یا خیر.

ویژگی‌هایی مانند گزارش‌های کاوش Google Analytics 4 به شما امکان می‌دهد پیشرفت خود را در طول زمان تجسم کنید:

Organic_Traffic_OverTime

یکی دیگر از موارد استفاده Google Analytics 4، ردیابی تبدیل های ماکرو و میکرو است. بازاریابان B2B باید بدانند که کاربران چگونه اقدامات کلیدی سایت مانند:

  • فرم های ارسالی
  • ثبت نام آزمایشی رایگان
  • ایجاد حساب
  • ثبت نام در خبرنامه
  • دانلودهای کاغذ سفید

با Google Analytics 4، باید تمام اقداماتی را که MQL و SQL را برای کسب و کارتان هدایت می‌کنند، ردیابی کنید. این به شما ایده می‌دهد که چه کانال‌های بازاریابی، انواع محتوا، مخاطبان و موارد دیگر برای موفقیت سئوی شما حیاتی هستند.

برای مثال، ممکن است متوجه شوید که وبلاگ شما بسیاری از ثبت نام های آزمایشی رایگان را انجام نمی دهد، اما در تبدیل بازدیدکنندگانی که برای اولین بار به مشترکین خبرنامه می آیند، بسیار عالی عمل می کند.

البته این فقط نوک کوه یخ است. می توانید از Google Analytics 4 برای تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها برای کمپین SEO خود استفاده کنید.

نتیجه

امیدواریم که این به شما بینش بیشتری در مورد اینکه چه ابزارهای سئو به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد به شما می دهد. در حالی که چندین فن‌آوری مختلف وجود دارد که سایت‌های B2B می‌توانند از آنها استفاده کنند، این ابزارهای SEO برای تقریباً هر نوع کسب‌وکاری اساسی هستند. با استفاده از این ابزارهای سئو، برای بهبود سایت خود از منظر زمینه ای و فنی مجهزتر خواهید شد.

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*ضروری

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور
مطالب پیشنهادی  سئو پادکست شماره 40: مصاحبه با آدریانا ووجادین