نحوه راه اندازی یک برنامه وابسته در 6 مرحله

بازاریابی وابسته تبلیغات شفاهی را با اینفلوئنسر مارکتینگ ترکیب می‌کند تا یک راه‌حل تبلیغاتی زیبا و شخصی‌سازی شود. شما می توانید از این رویکرد برای به دست آوردن فروش بیشتر و در عین حال پاداش دادن به کسانی که کار پا را انجام می دهند استفاده کنید.

برای یادگیری نحوه شروع یک برنامه وابسته آماده هستید؟ ما فقط چیزی برای کمک داریم.

این صفحه شش مرحله کلیدی را به شما ارائه می دهد تا به شما در راه اندازی برنامه وابسته خود کمک کند. آنها به شرح زیر است:

نماد یادداشت ها

نحوه راه اندازی یک برنامه وابسته

ما همچنین برخی از بهترین شیوه‌ها را برای آن به کار خواهیم برد بعد از شما با موفقیت برنامه وابسته خود را ایجاد و راه اندازی کرده اید. بیا شروع کنیم!

بیاموزید که چگونه ترافیک را بیش از حد افزایش دادیم 40%، و تبدیل به بیش از 100% برای یک مشتری تجارت الکترونیک

مطالعه موردی را بخوانید فلش سمت راست

cta5 img

1. اهداف خود را تعیین کنید

مرحله اول ایجاد برنامه های بازاریابی وابسته، ترسیم اهداف شماست. برای اینکه برنامه شما کار کند، باید اهدافی برای هدایت رویکرد خود داشته باشید.

سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • امیدوارید چه چیزی از برنامه وابسته خود به دست آورید؟
  • از چه معیارهایی برای پیگیری پیشرفت خود استفاده خواهید کرد؟
  • چه محصولاتی می توانند از یک برنامه وابسته بهره ببرند؟

برخی از اهداف مثال برای شرکت شما می تواند به شرح زیر باشد:

  • هر ماه 10٪ کلیک بیشتر در سایت تجارت الکترونیک خود کسب کنید
  • بهبود تبدیل تا 15٪ یا بیشتر
  • افزایش فروش برای یک محصول خاص

بسته به اینکه کدام یک از اهداف بالا را انتخاب کنید، رویکرد شما متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، اگر می خواهید محصول خاصی را تبلیغ کنید، وقت خود را برای یافتن شرکت های وابسته برای دیگران تلف نمی کنید.

2. یک راه حل وابسته پیدا کنید

هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید، باید نرم افزار یا ابزاری را پیدا کنید که به شما کمک کند برنامه وابسته خود را راه اندازی کنید. یک پلت فرم می تواند به شما در رشد و مدیریت برنامه وابسته خود کمک کند و همه داده ها را در یک مکان نگه دارد.

در اینجا چند گزینه محبوب برای پلتفرم های بازاریابی وابسته آورده شده است:

ارجاع

ارجاع

Refersion یک برنامه مدیریت و ردیابی وابسته برای فروشگاه‌ها در Shopify، BigCommerce، WooCommerce و موارد دیگر است. آنها همه چیز را از ترتیبات و مدیریت کمپین تا اطمینان از پرداخت به موقع به وابستگان خود انجام می دهند. این ابزار همچنین با انواع برنامه ها و توسعه دهندگان ادغام می شود.

Impact.com

تأثیر

Impact.com بر اتوماسیون مشارکت برای بازاریابی وابسته تمرکز دارد. آنها یکی دیگر از گزینه های SaaS هستند که به شرکت ها کمک می کند برنامه های وابسته خود را در یک مکان مدیریت کنند. تمرکز آنها بر روی خودکارسازی فرآیندها برای کمک به اجرای روان تر برنامه شما است.

PartnerStack

شریک

PartnerStack گزینه محکم دیگری برای مدیریت بازاریابی وابسته است. آنها به شما کمک می کنند تا تمام جنبه های برنامه وابسته خود را شروع کرده و مدیریت کنید و تماشای فروش، ترافیک و پرداخت ها را آسان می کنند.

صرف نظر از اینکه کدام ابزار را انتخاب می کنید، داشتن یک پلت فرم محکم می تواند به شما کمک کند تا کل برنامه را منظم تر نگه دارید.

3. محصولات و تبلیغات خود را انتخاب کنید

گام بعدی برای شروع برنامه وابسته خود انتخاب محصولاتی است که می خواهید در پیشنهاد خود بگنجانید.

اگر به تازگی با بازاریابی وابسته یا یک کسب و کار کوچک شروع کرده اید، ممکن است در ابتدا از 1 تا 2 محصول استفاده کنید که معمولاً شناخته شده ترین گزینه های شما هستند.

همچنین می‌خواهید محصولاتی با میانگین ارزش سفارش (AOV) انتخاب کنید تا برای شرکایتان مفید باشد. اگر برای هر سفارش 10 درصد پورسانت ارائه دهید، اما بیشتر سفارش‌ها فقط حدود 20 دلار هستند، آن‌قدر سود نخواهند داشت. ارزش وقت خود را داشته باشد تا بخواهند کلیک های بیشتری کسب کنند!

همچنین، تصمیم بگیرید که چه تبلیغی را می‌خواهید شامل شود. می توانید درصد تخفیف برای اولین خرید مشتریان، ارسال رایگان، یا خرید بیشتر، تخفیف بیشتر به مشتریان ارائه دهید.

بنابراین، اگر آرایش می‌فروشید، ممکن است یک پیوند وابسته ارائه دهید که در آن کاربران 10٪ تخفیف برای سفارش خود دریافت می‌کنند. سپس می توانید درصدی از کل فروش را به شرکت های وابسته خود بپردازید. همچنین می‌توانید محصولات و تبلیغات خود را تغییر دهید، اگر متوجه شدید که کار نمی‌کنند، یا به مرور زمان قدرت خود را از دست می‌دهند.

4. کمیسیون ها، سیاست ها و ساختار خود را مشخص کنید

اکنون زمان آن است که مشخص کنید چقدر می خواهید به شرکت های وابسته خود بپردازید. این رقم به چند عامل مانند اندازه کسب و کار، درآمد و کل فروش بستگی دارد. برخی از ساختارهای رایج عبارتند از:

  • درصد فروش: شما به شرکت های وابسته درصدی از فروش انجام شده از طریق پیوند آنها را پرداخت می کنید. این درصد می تواند از 5٪ تا 50٪ باشد.
  • نرخ ثابت: شما برای هر فروش مبلغ مشخصی را پرداخت می کنید. این هزینه برای محصولات پرفروشی که جریان درآمد ثابت یا خدمات اشتراک را به همراه دارند، بهترین است.
  • کمیسیون های چند لایه: شما به شرکت های وابسته بر اساس میزان فروش آنها پرداخت می کنید. هرچه فروش بیشتری داشته باشند، حقوق بیشتری دریافت می کنند.

هنگامی که کمیسیون های خود را ایجاد کردید، باید نحوه ساختار برنامه و هر سیاستی را که باید لحاظ کنید، بیابید. برخی از ایده ها عبارتند از:

  • چه زمانی و چگونه به شرکت های وابسته پرداخت می کنید
  • چه کانال ها و روش هایی مجاز هستند
  • چه محصولاتی از برنامه های وابسته حذف می شوند
  • چه مواردی منجر به ممنوعیت شرکت های وابسته می شود
  • زمانی که یک پیوند وابسته فعال خواهد شد
  • هر گونه انتظار دیگری که ارزش های برند شما را منعکس می کند

به یاد داشته باشید که برای تأییدیه ها باید دستورالعمل های کمیسیون تجارت فدرال (FTC) را دنبال کنید. اساساً، اگر شخصی محصولات شما را به عنوان یک شرکت وابسته تبلیغ می کند که در آن می تواند درآمد کسب کند، باید در مورد آن پیشاپیش باشید:

شفافیت برنامه های وابسته

5. مواد بازاریابی وابسته را آماده کنید

ارائه مواد بازاریابی آماده به شرکت های وابسته شما می تواند تولید محتوا را برای آنها آسان تر کند. سعی کنید مجموعه ای از مواد آماده داشته باشید که می توانید پس از تعهد به برنامه وابسته به آنها بدهید.

چند نمونه از مواد بازاریابی وابسته عبارتند از:

  • اسکریپت های ویدئویی یا طرح کلی
  • دستورالعمل های پست رسانه های اجتماعی
  • تصاویر محصول، جزئیات و پیوندها
  • هر رنگ یا فونتی که می توانند نیاز داشته باشند
  • اهداف یا چشم اندازهای کمپین

انجام برخی کارهای خسته کننده از طرف آنها می تواند خلاقیت را تشویق کند و منجر به پست های با کیفیت بهتر و واقعی شود.

6. شرکای وابسته را پیدا کنید و با آنها تماس بگیرید

آخرین قطعه از پازل بازاریابی وابسته، استخدام شرکای شماست. می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های وابسته برای یافتن کاربرانی که می‌توانند برند شما را نمایندگی کنند، استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که مانند بازاریابی تأثیرگذار، شرکای وابسته شما نماینده برند شما خواهند بود و کلمه خوبی برای کسب و کار شما بیان می کنند. شما می خواهید افرادی را پیدا کنید که به مخاطبان هدف شما دسترسی پیدا کنند و بتوانند محصولات شما را به گونه ای به نمایش بگذارند که با اهداف و ارزش های شما همسو باشد.

شما باید برنامه خود را تبلیغ کنید تا به نتیجه برسد. بنابراین در تماس گرفتن و یافتن افرادی که علاقه مند به تبدیل شدن به یک وابسته هستند تردید نکنید.

بهترین روش ها برای بازاریابی وابسته

بنابراین، شما فقط برای خود یک برنامه وابسته ساخته اید. در اینجا چند روش برتر برای ادامه برنامه – و بازده آن – وجود دارد:

  • عملکرد خود را پیگیری کنید: نظارت کنید که کدام روش‌های وابسته، پیوندها و شرکا در طول زمان مؤثرتر هستند. اکثر نرم‌افزارها و ابزارهای وابسته به شما این امکان را می‌دهند که سرنخ‌ها، فروش، کلیک‌ها و سایر معیارهای خود را ببینید.
  • به روندها و شرکت های وابسته رقیب نگاه کنید: گاهی اوقات، متوجه روندهایی در صنعت خود می شوید که می توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید، به خصوص در سلامت و زیبایی. همچنین، به رقبای خود نگاه کنید تا از ساختار پیوندهای وابسته خود الهام بگیرید.
  • پیشنهادات خود را تغییر دهید: اگرچه ارائه هدیه‌های ثابت خوب است، اما می‌توانید هر از چند گاهی تبلیغات ما را تغییر دهید تا علایق و مخاطبان مختلف را هدف قرار دهید. به عنوان مثال، اگر معمولاً برای یک کالای خاص فروش ارائه نمی دهید، از پیوند وابسته با تخفیف برای مدت محدودی استفاده کنید.
  • راه حل ها و نرم افزارهای مختلف را خریداری کنید: هنگامی که به دنبال ابزاری برای کنترل برنامه وابسته خود هستید، اولین ابزاری را که پیدا کردید دنبال نکنید. مزایا، هزینه‌ها، ویژگی‌ها و بررسی‌های مختلف هر کدام را مقایسه کنید تا مناسب شرکت خود را بیابید.

بود کارشناسی ارشد از هنر ما

WebFX پیشرو در صنعت بازاریابی و طراحی است.

از طریق برنامه های بازاریابی وابسته از WebFX، خریداران خود را مجذوب خود کنید!

اگرچه می توانید این راهنما را برای ایجاد رویکرد وابسته خود دنبال کنید، گزینه ساده تر دیگری وجود دارد – برون سپاری.

خدمات مدیریت بازاریابی وابسته از WebFX باعث صرفه جویی در وقت شما در طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی از یک برنامه وابسته می شود. درعوض، می‌توانید روی مدیریت کسب‌وکارتان تمرکز کنید، در حالی که ما یک برنامه وابسته ایجاد می‌کنیم که با منابع، اهداف و نیازهای شما مطابقت دارد.

ما بیش از 6,021,182,299 دلار درآمد برای مشتریان خود داشته ایم. آیا می خواهید خودتان آن پیروزی را تجربه کنید؟ برای شروع امروز یک پیشنهاد رایگان درخواست کنید!

Source link