معانی کلمات و برندها می تواند در طول زمان تغییر کند. این اصطلاحات می توانند به معانی مختلفی تغییر کنند. جابجایی اصطلاح اتفاق می افتد، اگرچه در بین کلمات نادر است و با تغییر نام تجاری کمتر نادر است – اما با این حال، این اتفاق می افتد.
وقتی صحبت از سئو به میان میآید، مدیریت جابجایی اصطلاحات در محتوای قدیمیتر میتواند کار مهمی باشد.
به نظر می رسد عبارت “دریفت اصطلاح” توسط Darth Autocrat (Lyndon NA) در اینجا در X ایجاد شده است و این در پاسخ به یک مطالعه موردی کوتاه به اشتراک گذاشته شده توسط Glenn Gabe در X بود که اهمیت مدیریت اصطلاح رانش را در شما توضیح داد و نشان داد. محتوا
گلن مثالی را نشان داد که در آن پرس و جو اصلی برای یک صفحه بر اساس نحوه ارجاع افراد به موضوع اصلی تغییر کرده است. او گفت: “محتوای اصلی به روش قدیمی ارجاع داده میشد. محتوای باکیفیت بود، اما دیگر به عبارت صحیح/جاری ارجاع نمیداد.”
بنابراین آنچه تغییر کرد، به روز رسانی محتوا بر اساس نحوه ارجاع جهان به معنای جدید کلمه بود. او گفت: “محتوا به روز شد تا عبارت جدید را در برچسب عنوان، در عنوان صفحه (h1) و سپس زمانی که در سراسر محتوا ارجاع داده شد، منعکس کند. جمله بندی.”
نتیجه چه شد؟ ثبات رتبهبندی آن صفحه از محتوا در جستجوی Google ثابت شد، در حالی که قبلاً همهجا بود. گلن این نمودار را برای نشان دادن تأثیر قبل و بعد از این نتیجه به اشتراک گذاشت.
گلن توضیح داد: “ببینید که رتبه بندی برای آن جستجو به محض به روز رسانی صفحه چقدر پایدار شد. به معنای واقعی کلمه در همان روزی که به روز شد. فقط یک یادآوری برای مراقبت از مواردی از این دست. کیفیت کاملاً عالی بود. صفحه فقط باید دوباره به جمله بندی صحیح و فعلی اشاره کنید، ساده اما قدرتمند.
سپس دارث اتوکرات (Lyndon NA) با عبارت “ترم رانش” پاسخ داد.
اینم اون پست ها:
اخیراً این نمونه جالب را کشف کرده ایم. این بسیار ساده و واضح است، اما قدرتمند است. پرس و جو اصلی برای این صفحه بر اساس نحوه ارجاع مردم به موضوع اصلی تحت پوشش تغییر کرد. محتوای اصلی به روش قدیمی ارجاع داده شده است. محتوای با کیفیتی بود… pic.twitter.com/XzkEE492hI
– گلن گیب (@glenngabe) 8 نوامبر 2024
“انحراف مدت”. من آن را دوست دارم. 🙂
– گلن گیب (@glenngabe) 8 نوامبر 2024
افراد دیگر نیز متوجه این موضوع شده اند:
100%
– گلن گیب (@glenngabe) 8 نوامبر 2024
نه، من هرگز آدرس اینترنتی را برای چنین چیزی به روز نمی کنم. به طور کلی، URL واقعی استفاده شده واقعاً یک فاکتور رتبه بندی قوی نیست. گوگل بارها این را توضیح داده است و من هم این را دیده ام. و در صورتی که مشکلی پیش بیاید و…
– گلن گیب (@glenngabe) 8 نوامبر 2024
نمونه هایی از این برای برخی از عبارات چه خواهد بود؟ من حدس می زنم شاید برخی از موارد زیر:
- Google AdWords به Google Ads
- Google برای کسب و کار من به نمایه های کسب و کار Google
- لینک سازی به بازاریابی محتوا
- روابط عمومی شاید به بازاریابی رشد
منظورم این است که احتمالا صدها نمونه از این در طول سال ها وجود دارد.
همچنین “دریفت پرس و جو” وجود دارد:
باور کن @darth_na به Query Drift همانطور که در اسناد IR ذکر شده است مانند https://t.co/z5noOy16dE اشاره می کند
— پدرو دیاس (@pedrodias) 12 نوامبر 2024
بحث انجمن در X.