زمانی که در دانشگاه بودم، همیشه انتظار داشتم که بعد از فارغ التحصیلی وارد رشته نویسندگی فنی شوم. من در چند کلاس مختلف نویسندگی فنی شرکت کردم و توضیحات لینکدین من برای طولانی ترین زمان شامل عبارت “نویسنده فنی آینده نگر” بود.
البته، من به جای آن به عنوان یک نویسنده بازاریابی شغلی پیدا کردم، و اینجا هستیم. اما بین شغل مورد انتظار من و شغل واقعی من بیش از آنچه فکر می کنید همپوشانی وجود دارد. این همپوشانی به حوزه ای به نام بازاریابی فنی منتهی می شود.
بازاریابی فنی می تواند بسیار مهم باشد، به ویژه برای کسب و کارها در بیشتر، خوب، فنی صنایع اما بازاریابی فنی دقیقاً چیست و چرا اهمیت دارد؟ این چیزی است که در این صفحه به آن خواهیم پرداخت. به موضوعات زیر می پردازیم:
برای فهمیدن بیشتر همچنان بخوانید. سپس در خبرنامه ایمیل ما مشترک شوید، درآمد هفتگی، برای دریافت اطلاعات بیشتر دیجیتال مارکتینگ مستقیماً به صندوق ورودی خود!
ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!
پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!
ایمیل خود را در زیر وارد کنید:
فرم اشتراک درون خطی – CTA 72
“*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد
(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

بازاریابی فنی چیست؟
بازاریابی فنی شامل هر نوع مواد بازاریابی است که بر جزئیات و عناصر فنی یک محصول یا خدمات تمرکز دارد.
در حالی که بازاریابی معمولی ممکن است بر مفاهیم مقدماتی بیشتری تمرکز کند که یک فرد معمولی بتواند آن را درک کند، بازاریابی فنی با استفاده از بسیاری از اصطلاحات تخصصی صنعتی و زبان پیچیده، مستقیماً به عمق موضوع فرو می رود.
استفاده از بازاریابی فنی چه فایده ای دارد؟
ممکن است به نظر برسد که بازاریابی فنی غیرمعمول است زیرا ممکن است باعث سردرگمی افراد شود. و درست است که بازاریابی فنی همیشه راه مناسبی نیست، اما مواردی وجود دارد که باید از آن استفاده کنید.
در بسیاری از موارد، رهبران شما از قبل چیزهای زیادی در مورد صنعت شما میدانند، بنابراین نیازی ندارند که شما مفاهیم اولیه را برای آنها تجزیه کنید – آنها به شما نیاز دارند که تخصص خود را نشان دهید و با آنها در مورد پیشنهادات خود با جزئیات صحبت کنید.
این امر به ویژه در مورد صادق است تجارت به تجارت (B2B) صنایع، اما همچنین می تواند برای تجارت به مصرف کننده (B2C) شرکت ها
انواع بازاریابی فنی
بازاریابی فنی بسته به صنعت و مخاطب شما می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. گاهی اوقات، ممکن است از بازاریابی فنی در مواد بازاریابی معمولی مانند مقالات وب سایت استفاده کنید.
نمونه های دیگری از مکان هایی که می توانید از بازاریابی فنی استفاده کنید عبارتند از:
- دفترچه های راهنما
- برنامه های نرم افزاری
- مقالات کمکی مفصل
- نمودارهای محصول
- و بیشتر!
اینها همه زمینه هایی هستند که موضوع تنها در صورتی مفید خواهد بود که وارد جزئیات فنی شوید. اگر میخواهید یک محصول الکترونیکی را جمعآوری کنید، نمیخواهید احساس کنید در حال خواندن یک پست وبلاگ برتر هستید – شما زبانی میخواهید که دقیقاً مشخص کند چه کاری باید انجام دهید.
4 بهترین روش برای بازاریابی فنی
بنابراین، برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی فنی خوب چه چیزی لازم است؟ چگونه می توانید بازاریابی فنی را به روش صحیح انجام دهید؟
در زیر، چهار روش برتر برای استفاده از بازاریابی فنی را پوشش خواهیم داد، از جمله:
- مختصر باشد
- مخاطب خود را بشناسید
- در صنعت خود متخصص باشید
- عناصر فنی و بازاریابی را ترکیب کنید
به خواندن ادامه دهید تا در مورد هر کدام بیشتر بدانید!
1. مختصر باشید
اولین چیزی که هنگام ایجاد مواد بازاریابی فنی باید به درستی انجام شود، مختصر بودن است. این نوع بازاریابی نیست که در آن شما باید از کلمات پر زرق و برق یا عبارات مبهم استفاده کنید – بازاریابی فنی باید ساده و دقیق باشد.
وقتی مردم با بازاریابی فنی درگیر می شوند، این کار را برای شنیدن اظهارات کلی در مورد کیفیت محصولات یا خدمات شما انجام نمی دهند. آنها آنجا هستند تا اطلاعات بسیار خاصی در مورد نحوه انجام وظایف بسیار خاص بیاموزند.
میدانید وقتی یک دستور غذا را به صورت آنلاین جستجو میکنید، و از اینکه مجبور میشوید کل داستان زندگی یک نفر را قبل از اینکه بتوانید لیست مواد را پیدا کنید، آزرده میشوید؟ اگر بخواهید بازاریابی فنی خود را به جای پرداختن به کارهای برنجی پر کنید، برای مخاطبان شما اینگونه خواهد بود.
اجازه ندهید بازاریابی شما مانند آن صفحات دستور غذا باشد!
2. مخاطبان خود را بشناسید
این یک قاعده اساسی برای بازاریابی به طور کلی است، اما در هنگام استفاده از بازاریابی فنی بسیار مهم است: مخاطبان خود را بشناسید. در اینجا چیزی است که در مورد بازاریابی فنی وجود دارد – ضروری است که دقیقاً بدانید مخاطبان شما در مورد موضوع مورد نظر چقدر دانش دارند و همچنین چه دانشی دارند. نکن دارند.
شما نمی خواهید بیش از حد یا زیرمخاطب خود را تخمین بزنید اگر آنها را بیش از حد ارزیابی کنید، در نهایت سطحی از اصطلاحات و جزئیات را به سمت آنها پرتاب می کنید که برای آن مجهز نیستند، که به سرعت آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. اما اگر آنها را دست کم بگیرید، به گونه ای کنار می آیید که انگار دارید با آنها صحبت می کنید.
هنگام استفاده از بازاریابی فنی، اشتباه کردن بیش از حد در یک جهت یا در جهت دیگر آسان است، بنابراین هنگام ایجاد مطالب بازاریابی فنی، مطمئن شوید که واقعاً برای چه کسانی نامه مینویسید. شما می توانید این کار را با نگاه کردن به داده های مشتریان موجود انجام دهید و مستقیماً از مشتریان خود بپرسید که به دنبال چه هستند.
3. در صنعت خود متخصص باشید
هنگام ایجاد کمپین های بازاریابی، داشتن تخصص همیشه خوب است. اما با بازاریابی فنی به سطح دیگری می رود.
دلیلش این است که با بازاریابی فنی، مخاطبان شما اغلب همچنین دارای تخصص – یا حداقل دانش عمیق – در مورد موضوع است. آنها قبلاً به اندازه کافی در مورد صنعت شما می دانند که اکنون به دانش فنی پیشرفته در مورد آن رسیده اند.
به عبارت دیگر، بازاریابی فنی مستلزم آن است که در میان دیگر متخصصان متخصص باشید. اگر میخواهید مخاطبانتان همچنان به شما گوش دهند، باید دانش عمیقتری نسبت به موضوع داشته باشید. به همین دلیل، مطمئن شوید که همیشه در مورد صنعت خود بیشتر یاد میگیرید و جلوتر از منحنی میمانید.
4. ترکیب عناصر فنی و بازاریابی
در بالای این لیست، اشاره کردم که چگونه بازاریابی فنی شما باید بسیار مختصرتر از سایر انواع بازاریابی باشد. و این درست است. اما با گفتن آن، به خاطر داشته باشید که هنوز هم هست بازار یابی. این بدان معناست که در حالی که شما باید از وارد کردن یک دسته کرک خودداری کنید، هنوز هم می توانید عناصر بازاریابی خاصی را وارد کنید.
چگونه اون کار را انجام می دهی؟ در حالی که ممکن است اطلاعات دقیق و پر از اصطلاحات تخصصی را در اختیار شما قرار دهید، همچنان میتوانید مواردی مانند لحن مورد استفاده، انتخاب کلمه و عبارتی که پیادهسازی میکنید، و اینکه چگونه این اطلاعات فنی را با کسبوکار خود مرتبط کنید، انتخاب کنید.
با بهینهسازی بازاریابی فنی خود برای تناسب با نام تجاری خود، میتوانید اطمینان حاصل کنید که هنوز کار حیاتی هدایت افراد به سمت رهبر یا مشتری شدن را انجام میدهد.
زمان آن است که سطح فروش خود را افزایش دهید
فهرست طولانی خدمات ما به شما کمک می کند تا با استراتژی های بازاریابی که ثابت شده است معیارهای نهایی مانند درآمد و تبدیل را افزایش می دهد، همه جنبه های کسب و کار خود را رشد دهید.
در 5 سال گذشته، ما بیش از این را مدیریت کرده ایم 12.9 میلیون معاملات در سراسر پایگاه مشتریان ما

برای بازاریابی فنی خود از WebFX کمک بگیرید
اگر برای استراتژی بازاریابی فنی خود – یا هر نوع بازاریابی دیجیتال دیگری – به کمک نیاز دارید – یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که از متخصصان کمک بگیرید. و شما متخصصان بهتری از WebFX در دنیای بازاریابی پیدا نخواهید کرد.
با بیش از 25 سال تجربه بازاریابی، WebFX تمام تخصص هایی را که می توانید بخواهید دارد، و ما می خواهیم از این تخصص برای کمک به شما در بهینه سازی بازاریابی خود استفاده کنیم. اگر علاقه مند به همکاری با ما برای ما هستید خدمات دیجیتال مارکتینگ، فقط با ما تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید امروز!