برای سبزتر شدن در شرکت خود آماده اید؟ عالی!
با انتخاب های سبزتر مصرف کنندگان، بسیاری از شرکت ها به دنبال این هستند که چگونه می توانند نحوه انجام کارها را در داخل تغییر دهند. ما میتوانیم نمونههای بازاریابی پایدار را بررسی کنیم تا ببینیم کسبوکارها چگونه این روند را با بررسی نمونههای بازاریابی پایدار دنبال میکنند.
شما در این مقاله با دامنه داخلی بازاریابی پایدار و همچنین برخی از برندهای برتر که در حال حاضر به سمت تغییر پایدار کار می کنند، آشنا خواهید شد. ما همچنین چند نمونه کمتر شناخته شده بازاریابی سبز را گنجانده ایم، بنابراین با شروع ماجراجویی سبز خود، دست و پنجه نرم کنید.
به این نمونه های بازاریابی پایدار نگاهی بیندازید تا ببینید چگونه انجام می شود!
بازاریابی پایدار چیست؟
پایداری و سبز دو مفهوم متفاوت هستند.
پایداری در مورد طول عمر محصول/خدمت است. این در مورد بررسی چرخه عمر یک محصول از ابتدا تا انتها و پایداری آن برای محیط زیست، عموم و آینده است.
از سوی دیگر، سبز بودن تنها بر جنبه زیست محیطی آن متمرکز شده است. یک محصول می تواند باشد سبز، اما نه لزوما پایدار.
بازاریابی پایدار شامل نمایش تلاش های پایدار یک کسب و کار است. این بینش عمومی را در مورد تعهد شرکت به اثرات اجتماعی و زیست محیطی می دهد.
این جنبش توسط Ballantine و Kemper در سال 2019 خلاصه شده است، جایی که آنها سه سطح تعامل را بیان می کنند:
- بد کردن کمتر: سطح اول بر کاهش آنچه “نوار” برای محصول در نظر گرفته می شود تمرکز دارد. این می تواند شامل بهبود شرایط کار در طول تولید یا کاهش انتشار استفاده از محصول باشد. همچنین تمام آن به صورت داخلی متمرکز است و مصرف کننده را درگیر نمی کند.
- انجام کارهای خوب بیشتر: سطح دوم مصرف، نحوه استفاده از محصول و ترویج سبک زندگی پایدار با مصرف کنندگان را بررسی می کند. مصرف کنندگان می توانند به اشتراک گذاری محصول فکر کنند RentTheRunway، یا کسب و کار می تواند یک فشار آموزشی به جای فشار فروش انجام دهد.
- انجام متفاوت: آخرین سطح در مورد ایجاد تغییر در صنعت و ترویج همه سیستم هایی است که نیاز به تغییر دارند.
8 مثال بازاریابی پایدار
اگر به دنبال الهام بخشی برای بازاریابی محصولات پایدار یا سبز خود هستید، نگاهی به این برندهای برتر بیندازید. آنها در بازاریابی سبز پیشرو هستند و فردا را به مکان بهتری تبدیل می کنند، کمپین در یک زمان!
1. WebFX
WebFX برای چندین طرح پایدار تلاش می کند. یکی از آنها برنامه GreenFX است که با کاهش ردپای کربن، دفاتر ما را سبزتر میکند. ما از طریق پنل های خورشیدی و با حفظ منابع به این مهم دست می یابیم.
ما همچنین از طریق ابتکارات در محل کار همه را درگیر می کنیم تا کارکنان خود را تشویق کنیم تا رهبر شوند و هر کاری که می توانند برای ترویج جنبش سبز انجام دهند. از طریق رهبری و رهبری ما، اینها به پیشرفت های ملموس تبدیل می شوند.
ما همچنین با دیگران، مانند Ocean Cleanup و Stand for Trees، برای حمایت از حفظ منابع طبیعی شریک هستیم.
2. رابط
اینترفیس طیف وسیعی از انواع فرش ایده آل برای محیط های تجاری و مسکونی را ارائه می دهد. فرشهای آنها بادوام هستند، رنگها و بافتهای متفاوتی دارند و مهمتر از همه، کربن منفی یا بازیافتی هستند.
کل فرآیند، از تولید مواد اولیه تا بسته بندی، در نظر گرفته شده است. از سال 1994، Interface روی این موضوع کار کرده است که چگونه می تواند تفاوت ایجاد کند و به تولیدکننده کمترین ردپای کربن در صنعت تبدیل شود.
امروز آنها سه محصول تولید کرده اند که از گهواره تا دروازه کاملا کربن منفی هستند. در حالی که کربن منفی نیستند، محصولات دیگر آنها همگی پایدار و کربن خنثی هستند.
3. برت بیز
براق کننده لب، مومیایی کننده و لوسیون مغذی، همه برای پوست با در نظر گرفتن پایداری. Burt Bees هدف خود را تولید محصولات زیبایی سازگار با محیط زیست قرار داده است. تمرکز اصلی آنها عبارتند از:
- موادی از طبیعت (نه آزمایشگاه)
- بدون آزمایش حیوانی
- مسئول تامین مواد اولیه
- بسته بندی بازیافتی
- عملیات بدون دفن زباله
4. بطری گیاهی کوکاکولا
کوکاکولا یک شرکت بزرگ است که چندین تلاش پایدار در طول سال ها انجام داده است. با این حال، تنها چیزی که بر بسیاری از محصولات آن تأثیر می گذارد، تلاش برای سازگاری بیشتر بطری های آنها با محیط زیست است.
در حال حاضر، آنها نمونههای اولیه را روی بطریهایی اجرا میکنند که 30 درصد پلاستیک گیاهی و 100 درصد قابل بازیافت هستند، از جمله درپوش و برچسب. آنها به دنبال افزایش این اعداد به 100٪ گیاهی هستند، اما همچنان روی آن کار می کنند. سایر زمینه هایی که آنها پایدار شده اند عبارتند از:
- این شرکت متعهد شده است که تا سال 2030 معادل هر بطری فروخته شده را پس بگیرد.
- هیچ یک از بسته بندی های آن به زباله تبدیل نمی شود
- بطری های قدیمی به بطری های جدید بازیافت می شوند تا 100% بسته بندی آن قابل بازیافت باشد.
- 50 درصد از بسته بندی آن از مواد بازیافتی تهیه می شود.
5. کفش TOMS
عبارات کفش بسیار زیادی وجود دارد که من دوست دارم در اینجا از آنها استفاده کنم، مانند سبزتر کردن سیاره، یک قدم در یک زمان، یا می توانستم 500 مایل با چکمه های (سبز) راه بروم. من شوخی های پدرم را رزرو می کنم و در عوض در مورد تأثیر عظیمی که تامز بر مردم و کره زمین می گذارد به شما بگویم.
آنها به ویژه یک طیف کفش دارند که استانداردهای پایدار در تجارت کفش را تعیین می کند – Earthwise™. این محصول از محصولات پایدار و بازیافتی ایجاد شده است که آنها از طریق کمپین های رسانه های اجتماعی به مشتریان و شرکای خود در مورد آن می گویند.
آنها همچنین با یک تجارت نوآورانه دیگر، Thredup، شریک شده اند. آنها مشتریان خود را تشویق می کنند که کفش هایی را که پوشیده اند برگردانند، کفش ها، لباس ها و لوازم جدید را از مواد تهیه کنند و محصول را از محل دفن زباله دور نگه دارند.
6. پاتاگونیا
پاتاگونیا تقریباً در تمام لیستهای نمونه بازاریابی سبز در سراسر اینترنت قرار دارد. آنها فعالان مردمی بزرگی بوده اند و با اهدای سود خود به کره زمین الگو می شوند. آنها همچنین از برنامه های مسئولیت زیست محیطی و اجتماعی حمایت می کنند و دیگران را به پیوستن به جنبش تشویق می کنند.
7. لاکوست
در حالی که برخی از شرکتها در مورد گزارش پایدار خود که در منوی پاورقی در جایی از وبسایت خود پنهان شدهاند سروصدا میکنند، Lacosta کاری کاملاً مخرب انجام داد. آنها کل لوگوی خود را در طول مدت کمپین تغییر دادند.
لاکوستا از بسیاری از برنامههای پایدار، از جمله تأثیرات زیستمحیطی و حمایت جامعه محلی پشتیبانی میکند، اما برای مدت محدودی، آنها بر روی گونههای در معرض خطر تمرکز میکنند. آنها ده طرح چوگان را به مشتریان خود پیشنهاد کردند که همگی در پیراهن چوگان سفید کلاسیک و سنتی Lacoste که ما می شناسیم ایجاد شده بودند، اما به جای کروکودیل معروف، ده مورد از حیوانات در معرض خطر انقراض را به نمایش گذاشتند.
8. استارباکس
با توجه به اکثر مشتریان زیر 35 سال، تعجب آور نیست که استارباکس در مورد پایداری و تعهدات خود در مورد تغییرات آب و هوا سر و صدای زیادی ایجاد کند. آنها با تغییر فنجان های یکبار مصرف به بسته بندی های قابل استفاده مجدد و گسترش منوی خود برای گنجاندن گزینه های گیاهی بیشتر، نحوه نوشیدن قهوه خود را تغییر می دهند.
با استراتژی های بازاریابی WebFX سبزتر شوید
آیا می خواهید در مورد تغییر سبز خود و تفاوت پایدار کسب و کارتان به دنیا بگویید؟ با کمک ما می توانید شور و اشتیاق زیست محیطی خود را در حین تبلیغ کالاها و خدمات خود به کسانی که به آنها نیاز دارند منتقل کنید.
یک استراتژی بازاریابی سبز موفق باید داستانی واضح و قانع کننده داشته باشد و درک عمیقی از اهداف خود داشته باشد. همچنین باید محصولات یا خدماتی را ارائه دهد که اهداف پایدار را برآورده کند. با استراتژی های بازاریابی و ارتباط موثر، می توانید یک ارتباط قوی و عاطفی با مشتریان خود ایجاد کنید. اگر میخواهید در مورد اینکه چگونه WebFX میتواند به شما در کمپینهای بازاریابی سبز شما کمک کند و شیوههای تجاری پایدارتان را به اشتراک بگذارد، با این آدرس تماس بگیرید. 888-601-5359.