بازی یک صنعت بزرگ جهانی و همچنین یک نیروی فرهنگی قدرتمند است که بیش از 3.3 میلیارد نفر به طور منظم بازی می کنند. با تبدیل شدن بازی ها به روشی محبوب برای ملاقات با افراد جدید و ارتباط با بازیکنان همفکر، بازی ها دیگر صرفاً یک محصول نیستند. در واقع، بازیکنان نیز از توسعهدهندگان درخواست بیشتری میکنند: در کنار موضع گیری در مورد سیاست و سلامت روان، تقاضای روشنی برای دفاع از اهداف اجتماعی وجود دارد. وقتی صحبت از اقدامات محیطی به میان میآید، 63 درصد از همه گیمرها احساس مسئولیت شخصی برای کاهش گرمایش جهانی میکنند و فرصتی بینظیر برای دسترسی به مردم به روشی جذاب، تاثیرگذار و خلاقانه است.
به همین دلیل است که Google به اتحاد بازی برای سیاره میپیوندد، یک برنامه محیطزیست سازمان ملل (UNEP) که صنعت بازی را «به عنوان عضو» تشویق میکند تا تأثیرات زیستمحیطی آن را کاهش دهد. ما از نزدیک با Playing for the Planet در رویداد پرچمدار آنها، Green Game Jam، همکاری نزدیکی داشتهایم، رویدادی جهانی که توسعهدهندگان بازی را به چالش میکشد تا فعالسازیهای درون بازی ایجاد کنند که آگاهی و عمل محیطی را ارتقا دهد. از طریق این مشارکت، ما شاهد اشتیاق و تعهد شرکتهایی مانند Ubisoft، Rovio و Supercell برای پیشبرد تلاشهای پایداری بودیم که روزانه به میلیونها بازیکن دسترسی داشت.
در سال 2017، ما اولین شرکت بزرگی بودیم که 100 درصد از مصرف برق سالانه خود را با انرژی های تجدیدپذیر مطابقت داد. امروز، ما تا سال 2030 به دنبال انتشار صفر خالص در سراسر عملیات و زنجیره ارزش خود هستیم. ما پیادهسازیهای درونبازی آیندهنگر را در Google Play به نمایش خواهیم گذاشت و همچنین توسعهدهندگان و تیمهای محصول Google را گرد هم میآوریم تا بفهمیم چگونه پلتفرمهای ما میتوانند تأثیرات زیستمحیطی صنعت بازی را کاهش دهند.
پنجمین نسخه بازی Green Game Jam در اوایل سال 2024 آغاز میشود – با موضوع ایجاد جوامع و الهام بخشیدن به مردم برای انجام اقدامات کوچک در نزدیکی خانه. ما هیجان زده هستیم که ببینیم چگونه توسعه دهندگان در همه ژانرها این را به بازی های خود ترجمه می کنند تا میلیون ها نفر را در سراسر جهان درگیر کنند تا نشان دهند که بازی کردن می تواند تغییر ایجاد کند.