افرادی که در GMBapi هستند، یک مطالعه بزرگ در مورد این موضوع که چگونه و چرا Google نظرات را از نمایه های تجاری Google حذف می کند، گردآوری کرده اند. نزدیک به 5 میلیون بررسی را در 78 کشور و بیش از 19000 مکان بررسی کرد.
به نظر میرسد نظرات با رتبهبندی بالاتر بیشتر حذف میشوند، نظرات بدون پاسخ بیشتر حذف میشوند، Google نظرات بیشتری را در روزهای چهارشنبه و جمعه حذف میکند و موارد دیگر.
به طور خلاصه، یافتههای مربوط به چرایی و چگونگی حذف نظرات از این مشاغل محلی در جستجوی Google و Google Maps عبارتند از:
- فعالیت غیر معتبر: نظرهایی که بهعنوان جعلی یا تبلیغاتی پرچمگذاری شدهاند، بهویژه در رتبهبندیهای 5 ستاره، احتمالاً حذف میشوند.
- تشخیص مبتنی بر کلمه کلیدی: برخی از عبارات تکراری یا عمومی ممکن است به پرچم گذاری مرورها کمک کرده و باعث حذف شوند.
- محتوا و لحن: رتبهبندیهای شدید، مانند بررسیهای بیش از حد مثبت 5 ستاره یا منفی 1 ستاره، به نظر میرسد که تحت بررسی دقیقتری قرار میگیرند، احتمالاً به دلیل تأثیر زیاد آنها بر شهرت یک تجارت.
- عوامل تعامل: نظرات بدون پاسخ یا نظرات کاربران مشکوک ممکن است احتمال حذف را افزایش دهند. ویژگیهای مرورگر محور برای شناسایی نظرات جعلی در مدلهای پیشبینی مؤثرتر از ویژگیهای متنی بودهاند.
- اجرای خط مشی: بررسی های مربوط به موضوعات حساس، مانند بازخورد کارمندان، ممکن است برای اطمینان از بی طرفی تحت تعدیل قرار گیرند.
در اینجا برخی از نمودارها و نقاط داده است که توجه من را جلب کرد.
بخش قابلتوجهی از نظرات مثبت بدون پاسخ حذف میشوند، که احتمالاً نشاندهنده شناسایی نظرات غیر معتبر یا تشویقشده است:
نظرات بدون پاسخ ممکن است بر حذف نظرات تأثیر بگذارد. 73.7٪ از نظرات حذف شده هیچ پاسخ تجاری نداشتند، در حالی که 26.3٪ پاسخ دادند:
رتبهبندی/بررسیهای بالاتر بیشتر اوقات حذف میشوند. 69.5٪ نظرات 5 ستاره بودند و پس از آن 14٪ برای نظرات 4 ستاره:
بیشترین میزان حذف در روزهای چهارشنبه و جمعه بود، در حالی که یکشنبه ها کمترین فعالیت را داشتند:
بحث در انجمن در SEOFomo.