همه آنچه باید در مورد داده های ساخت یافته بدانید

چگونه می توانم ادغام کردن سداده های ساخت یافته?

رایج ترین فرمت مورد استفاده برای افزودن طرح نشانه گذاری برای داده های ساخت یافته JSON-LD است. علاوه بر این گزینه جاوا اسکریپت، طرحواره را نیز می توان با درج ریزداده در HTML به عنوان یک قطعه کد اضافه کرد. گزینه سوم – RDFa – نیز وجود دارد، اما گوگل در سال 2000 پشتیبانی از آن را متوقف کرد. گوگل ادغام JSON-LD را توصیه می کند، زیرا پویاتر است و انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهد.

داده های JSON-LD را می توان به روش های مختلفی در یک وب سایت ادغام کرد. کسانی که از CMS مانند وردپرس استفاده می کنند می توانند به سادگی JSON-LD را با استفاده از افزونه هایی مانند Yoast SEO به محتوای خود اضافه کنند. در اینجا، نشانه‌گذاری را می‌توان در کل صفحه وب، از طرحواره سازمان یا آرم گرفته تا انواع نشانه‌گذاری مبتنی بر دسته یا URL با اطلاعات اضافی سفارشی، پیاده‌سازی کرد.

حتی اگر موتورهای جستجو همیشه ریچ اسنیپت‌ها را به صفحات وب حاوی محتوای دارای نشانه‌گذاری طرحواره اعطا نمی‌کنند، ما همچنان توصیه می‌کنیم تا حد امکان از عناصر طرحواره مختلف استفاده کنید – زیرا داده‌های ساختاریافته برای کمک به خزنده‌های موتور جستجو برای درک بهتر محتوای وب‌سایت، امکان فهرست‌بندی بهتر و امکان فهرست‌بندی بهتر و مفید است. رتبه بندی در عین حال، چیدمان موتورهای جستجو برای همیشه در حال تغییر است و به همراه آن عناصری که باید برای تولید نتایج غنی در نظر بگیرید، رندر می شوند.

به عنوان مثال، تقریباً هر نتیجه جستجوی Google زمانی دارای یک قطعه غنی اضافی بود که AggregateRating را نشان می داد. این استفاده بیش از حد از این پنج ستاره زرد رنگ تقریباً به هیچ کاهش یافت. و امروزه تنها راه برای یک دامنه برای ایجاد رتبه بندی برای محصولات و خدمات خود از طریق آن است وب سایت های شخص ثالث مانند سایت های بررسی آنلاین.

چگونه می توانم نشانه گذاری داده های ساخت یافته را آزمایش و تأیید کنم؟

آزمون عمومی: باschema Markup Validatorمی توانید URL خود را در برابر همه واژگان نشانه گذاری schema.org بررسی کنید. با توجه به اینکه موتورهای جستجوی مختلف طرحواره های نشانه گذاری متفاوتی را می پذیرند، قطعاً ارزش اجرا دارد. و اگر قالب آزمایش برای برخی از شما آشنا به نظر می رسد، اعتبار سنجی schema.org محصول بعدی ابزار تست داده ساختاریافته Google است که در ژوئیه 2020 کشیده شد.

  • تست گوگل:این تست برای نتایج جستجوی غنییک URL را برای تمام طرح‌واره‌های نشانه‌گذاری مورد استفاده توسط Google برای ارائه قطعه‌های غنی خود در SERP ها بررسی می‌کند. پس از شناسایی داده های ساختاریافته، ابزار می تواند خطاها را بررسی کرده و پیش نمایشی از نتیجه غنی را نمایش دهد.
  • تست بینگ: نشانی‌های اینترنتی را می‌توان برای داده‌های ساختاریافته یکپارچه با استفاده از ابزار وب مستر بینگ بررسی کرد.

اگر یک URL معین مجددا فهرست شده باشد، معمولاً می توان یک بررسی فوری انجام داد تا مشخص شود که آیا عنصری که شناسایی شده است به عنوان یک قطعه غنی در نتایج جستجو نیز ظاهر می شود یا خیر. با این حال، از آنجایی که همه طرحواره های نشانه گذاری شناسایی شده برای ارائه نتایج غنی استفاده نمی شوند، این لزوما موفقیت را تضمین نمی کند. در سئو، یکی از شاخص های اصلی موفقیت، افزایش ترافیک ارگانیک است. نگاهی به نرخ کلیک در کنسول جستجوی گوگل به شما نشان می دهد که آیا نتیجه غنی موفقیت آمیز بوده است، یعنی اینکه آیا نتیجه بهبود یافته یا غنی منجر به کلیک های بیشتر شده است.

مزایای استفاده از داده های ساخت یافته چیست؟

  1. داده های ساخت یافته به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای وب سایت را بهتر درک کنند.
  2. برای برخی از طرح‌واره‌های نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته، موتورهای جستجو عناصر اضافی را در SERP‌ها نشان می‌دهند که به‌عنوان قطعه‌های غنی شناخته می‌شوند که می‌توانند نرخ کلیک را برای یک نتیجه جستجو افزایش دهند.
  3. درک بهتر وب سایت و نرخ کلیک بالاتر در نهایت می تواند رتبه وب سایت را بهبود بخشد.
سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور