معرفی داشبورد وضعیت جستجوی گوگل | وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل | توسعه دهندگان گوگل

چهارشنبه 14 دسامبر 2022

همانطور که به سال 2023 می رویم، می خواهیم ابزار دیگری را برای عموم مردم معرفی کنیم تا از آخرین وضعیت سیستم هایی که بر جستجو تأثیر می گذارند – خزیدن، نمایه سازی و سرویس دهی را درک کنند. در حالی که اختلالات سیستم بسیار نادر است، ما می خواهیم زمانی که اتفاق می افتد شفاف باشیم. در گذشته، ما با مهندسین قابلیت اطمینان سایت خود (SRE) کار کرده‌ایم تا این اختلالات را برون‌سازی کنیم.
جستجوی مرکزی گوگل در توییتر
حساب. امروز، داشبورد وضعیت جستجوی Google را معرفی می‌کنیم تا وضعیت جستجوی آینده را به شما اطلاع دهیم.

در طول چند سال گذشته، ما با SREهای خود روی راه‌های بهبودیافته‌ای کار کرده‌ایم تا اطلاعات مربوط به حوادث مهم را به طور کلی در دسترس و مفید قرار دهیم. هدف این بود که مسائل گزارش دهی سریع، دقیق و آسان باشد. در نتیجه، داشبورد وضعیت جدید را راه‌اندازی کرده‌ایم و فرآیند برقراری ارتباط در هنگام حوادث را ساده کرده‌ایم.

این داشبورد مشکلات گسترده ای را که در 7 روز گذشته رخ داده است، با برخی جزئیات و وضعیت فعلی حادثه گزارش می دهد. یک مشکل گسترده به این معنی است که یک مشکل سیستمیک در سیستم جستجو وجود دارد که بر تعداد زیادی از سایت‌ها یا کاربران جستجو تأثیر می‌گذارد. به طور معمول، این نوع مسائل در خارج بسیار قابل مشاهده هستند، و در داخل، مکانیسم های نظارت و هشدار SRE در پشت صحنه کار می کنند تا مسائل را علامت گذاری کنند.

داشبورد وضعیت جستجوی Google هیچ رویدادی را نشان نمی‌دهد

داشبورد دارای تعدادی ویژگی است که ممکن است قبلاً از سایر داشبوردهای وضعیت Google از آنها آگاه باشید، مانند فید RSS که می توانید در آن مشترک شوید و داده های تاریخی را مشاهده کنید.

نحوه ارتباط ما با حوادث و به روز رسانی ها

هنگامی که با SRE تأیید کردیم که یک مشکل مداوم و گسترده در جستجو وجود دارد، هدف ما این است که یک رویداد را در داشبورد ظرف یک ساعت پست کنیم و به‌روزرسانی‌های متوالی آن را در عرض 12 ساعت انجام دهیم. برخلاف داشبورد خودکار سنتی، کارکنان جهانی ما این به‌روزرسانی‌ها را گزارش می‌کنند. زمان شروع حادثه به طور کلی زمانی است که ما موفق شدیم موضوع را تأیید کنیم.

خارج از به‌روزرسانی وضعیت سنتی که ممکن است مشاهده کنید، ما همچنین سعی خواهیم کرد اطلاعات بیشتری ارائه دهیم که ممکن است راه‌حل را حل کند. به عنوان مثال، در این سناریوی فرضی که سرور نامی که حل‌وفصل نام دامنه را برای میلیون‌ها سایت مدیریت می‌کند، درخواست‌های اتصال Googlebot را رد می‌کند، ممکن است به‌روزرسانی ارسال کنیم که تغییر سرورهای نام ممکن است مشکلی را که سایت‌ها با آن مواجه می‌شوند کاهش دهد. البته با هر مشکلی، ما به ارسال به‌روزرسانی‌های حادثه – با امکانات کاهش در صورت وجود – تا زمانی که حادثه حل شود ادامه خواهیم داد.

ما یک حادثه را زمانی حل می‌کنیم که مهندسان ما تغییراتی ایجاد کرده‌اند که به تأثیر آن بر سیستم پایان می‌دهد. در حالی که این بدان معنی است که خود سیستم اکنون سالم است، سایت ها ممکن است برای مدتی اثراتی را تجربه کنند تا زمانی که دوباره پردازش شوند، بسته به نوع حادثه.

اگر می‌خواهید درباره داشبورد بیشتر بدانید، ما یک صفحه اختصاصی برای داشبورد وضعیت جستجو در مرکز جستجوی Google داریم. اگر می خواهید بازخوردی در مورد داشبورد بگذارید، با ما توییت کنید
@googlesearchc.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور