Google Stadia در حال آماده سازی پشتیبانی از سرورهای دارای پردازنده گرافیکی Nvidia

به نظر می‌رسد Google Stadia و/یا Immersive Stream for Games در حال آماده‌سازی برای تکان دادن سخت‌افزار گرافیکی خود با پشتیبانی جدید از سرورهای ساخته شده با پردازنده‌های گرافیکی Nvidia هستند.

از زمان راه‌اندازی آن در سال ۲۰۱۹، Google Stadia – و سرویس Immersive Stream for Games زیربنای آن – توسط پردازنده‌های گرافیکی سفارشی ساخته شده از AMD پشتیبانی می‌شوند. محققان به طور کلی توافق کرده‌اند که سرورهای Stadia بر روی سخت‌افزار Radeon Pro V340 AMD یا چیزی نزدیک به آن اجرا می‌شوند.

بر اساس اطلاعاتی که یک کارشناس اطلاعات با ما به اشتراک گذاشته است، به نظر می رسد گوگل ممکن است برنامه هایی برای Stadia و Immersive Stream برای پشتیبانی از سخت افزار گرافیکی اضافی داشته باشد. این اطلاعات از نسخه اصلاح شده Stadia از هسته لینوکس – که باید منبع باز باشد – می آید.

در یک تغییر کد نسبت به ماه گذشته، متوجه شدیم که گوگل راهی را برای سازنده خودکار خود (“Kokoro”) اضافه کرده است تا درایورهای لازم برای پردازنده‌های گرافیکی Nvidia را شامل شود.

برای ایجاد دیسکی حاوی ماژول‌های UMD/KMD NVIDIA و فایل‌های پشتیبانی مربوطه مورد نیاز برای نمونه‌هایی که از GPU NVIDIA استفاده می‌کنند، پشتیبانی را به اسکریپت kokoro job اضافه کنید.

در حال حاضر، هیچ سرنخی مبنی بر اینکه کدام کارت(های) گرافیکی خاص Nvidia ممکن است به Stadia و Immersive Stream بیایند، وجود ندارد. در حالی که AMD مدت‌هاست که درایورهای GPU منبع باز را برای استفاده در دستگاه‌های لینوکس ارائه می‌کند، انویدیا اخیراً شروع به ارائه آن کرده است.

به این ترتیب، درایورهای جدید Nvidia برای Stadia (هنوز) برای بررسی در دسترس نیستند. علیرغم فقدان جزئیات، مفاهیم در اینجا نسبتاً جذاب هستند.

با توجه به اینکه بازی‌های موجود Stadia عموماً برای اجرا بر روی کارت‌های گرافیک AMD بهینه‌سازی شده‌اند، بعید به نظر می‌رسد که گوگل سرورهای خود را روی پردازنده‌های گرافیکی Nvidia تغییر دهد. انجام این کار به طور بالقوه می تواند مشکلاتی را در آن بازی ها ایجاد کند و بازیکنان/مشتریان فعلی را مختل کند.

در عوض، به نظر می رسد که این سخت افزار انویدیا به عنوان یک پلتفرم جایگزین برای بازی هایشان در دسترس توسعه دهندگان قرار گیرد. یکی از احتمالات این است که این تغییر فقط این است که گوگل گزینه های بیشتری را برای توسعه دهندگان بازی ارائه می دهد یا به طور بالقوه کمبود تراشه های جاری را جبران می کند. در این موارد، سخت افزار انویدیا احتمالاً برابر با آنچه بازی های Stadia امروز روی آن اجرا می شوند، خواهد بود.

با این حال، احتمال هیجان انگیزتر این است که گوگل می تواند باشد آماده سازی یک ارتقاء سخت افزاری برای Stadia و Immersive Stream با پردازنده های گرافیکی نسل جدیدتر برای اجرای بازی های گرافیکی فشرده تر. با وجود رقابت قوی از دیگر سرویس‌های استریم ابری – از جمله ردیف RTX 3080 GeForce Now و ارتقاء استریم Game Pass به سخت‌افزار Xbox Series X – Stadia قطعاً در انتظار ارتقا است.

با این حال، فعلاً باید صبور باشیم تا ببینیم این تغییر سخت افزاری انویدیا واقعاً شامل چه چیزی است.

ممنون، سام!

بیشتر در Stadia:

FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.


برای اخبار بیشتر، 9to5Google را در YouTube بررسی کنید: