گوگل استدیا روز گذشته به طور ناگهانی تعطیل شد در اقدامی که برای بازیکنان و کارمندان استادیا شگفتانگیز بود. ظاهرا بازی سازان Stadia نیز از این خبر شوکه شده اند اما گوگل ممکن برای انجام کار درست کار کنید
همانطور که دیروز گزارش دادیم، کارمندان Google Stadia تنها 30 دقیقه قبل از اعلام عمومی از خاموش شدن پلتفرم مطلع شدند. همانطور که مشخص است، توسعهدهندگان بازی که روی نسخههای Stadia کار میکنند، حتی از آن حسن نیت برخوردار نبودند.
چندین توسعهدهنده بازی در روز گذشته برای ابراز نارضایتی خود از اعلامیه گوگل و همچنین عدم ارتباطی که در مورد آن دریافت کردهاند، ظاهر شدهاند. واقعاً به نظر می رسد که گوگل به هیچ وجه شرکای خود را از این تصمیم مطلع نکرده است. این نیز نسبتاً بدیهی به نظر می رسد، زیرا چند ساعت قبل از تعطیلی Milestone Games، Hot Wheels Unleashed را در Stadia، یکی از نسخه های نهایی این پلتفرم، منتشر کرد.
Mike Rose، توسعه دهنده بازی آینده Soccer Story که قرار بود در Stadia عرضه شود، گفت در توییتی مبنی بر اینکه او در مورد بسته شدن «هیچ وضوحی» از گوگل دریافت نکرده است. Tom Vian، توسعهدهنده Tangle Tower که در آخرین دسته از بازیهای Stadia Pro عرضه شد، گفت پوشش خبری تعطیلی اولین باری بود که او شنید. براندون شفیلد در حال کار برای راه اندازی Hyper Gunsport در Stadia بود به نظر می رسید از بسته شدن ناامید شدهایم زیرا مدل تقسیم درآمد Stadia «قرار بود هزینههای توسعهدهندگان ما را جبران کند».
واضح است که پیامرسانی گوگل کمک چندانی به توسعهدهندگان بازی برای Stadia نکرده است، و سخت است که ببینیم این توسعهدهندگان مستقل از کار خود کنار گذاشته میشوند تا بازیهای خود را به Stadia منتقل کنند. توسعه بازی ارزان نیست، و با توجه به اینکه گوگل قبلاً فروشگاه Stadia را به طور کامل بسته است و همه نسخههای بعدی را لغو کرده است، حداقل میتوان گفت این توسعهدهندگان را در موقعیت سختی قرار میدهد.
برای بازیکنان، Google تمام سرمایهگذاریها در Stadia را بازپرداخت میکند (به غیر از هزینههای اشتراک Pro).
ظاهراً همین امر ممکن است در مورد توسعه دهندگان بازی که روی Stadia کار کرده اند نیز صادق باشد.
Axios با سازنده بازی صحبت کردLuxor Evolved” در گفتگو با نماینده Stadia، به سازنده بازی گفته شد که گوگل پس از پرسیدن اینکه سازنده چقدر برای توسعه بازی هزینه کرده است، «روی آن کار خواهد کرد»، هزینههایی که در این مورد به پنج رقم میرسد.
بسته شدن ناگهانی فروشگاه آنلاین Stadia و برنامههایی برای تعطیلی سریع میتواند برای بازیسازان هزینه داشته باشد، اگرچه هاینمن گفت که نماینده او در Stadia، بدون درخواست، موضوع بازپرداخت را مطرح کرد.
او از من پرسید: چقدر برای ساخت بازی سرمایه گذاری کردم؟ هاینمن به سرعت مبلغ پنج رقمی را برای هزینه های توسعه دهنده و سود مورد انتظار برای آنچه که قرار بود در نوامبر Stadia Pro منتشر شود محاسبه کرد. Luxor Evolved. “او گفت، “من روی آن کار خواهم کرد.”
در حال حاضر مشخص نیست که آیا این پیشنهادی است که گوگل به دیگر توسعه دهندگان Stadia ارائه می دهد یا خیر، اما مطمئناً این یک حرکت خوب برای کسانی است که قصد داشتند در ماه های آینده در Stadia عرضه شوند.
در همین گزارش همچنین اشاره شده است که انحصاری های Stadia تحت هیچ تعهدی از جانب گوگل نیستند، به این معنی که می توانند بازی های خود را به پلتفرم های دیگر منتقل کنند.
اطلاعات بیشتر در Google Stadia:
FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.
برای اخبار بیشتر، 9to5Google را در YouTube بررسی کنید: