اگر استخدام یک حوزه اولویت برای تیم شما است، تبلیغات پولی برای استراتژی دیجیتال شما ضروری است. اما آیا در نظر گرفته اید رسانه های اجتماعی برای جذب استعدادهای برتر؟
خواه یک شبکه حرفه ای تر مانند لینکدین، یک پلت فرم مرتبط با اخبار مانند X، شبکه های معمولی تر مانند فیس بوک و اینستاگرام، یا حتی پلتفرم های مبتنی بر سرگرمی مانند TikTok، رسانه های اجتماعی می توانند کانالی قوی برای گنجاندن در آمیخته بازاریابی استخدامی شما باشند.
در این صفحه، ما شش مزیت استخدام رسانه های اجتماعی را به اشتراک خواهیم گذاشت، از جمله:
- نمایش فرهنگ شرکت
- دسترسی به متقاضیان احتمالی که جستجو نمی کنند
- گسترش دسترسی از طریق تکنیک های هدف گذاری خلاقانه
- هدف گذاری مجدد کاندیداهای شغلی علاقه مند
- ایجاد یک جامعه استعداد
- به دست آوردن داده ها
برای یادگیری بیشتر به خواندن ادامه دهید!
6 مزیت استفاده از رسانه های اجتماعی در استراتژی استخدام
آیا آمادهاید ببینید که چگونه رسانههای اجتماعی میتوانند برای استراتژی استخدام شما مفید باشند؟ بیایید شیرجه بزنیم!
1. نمایش فرهنگ شرکت
آیا تا به حال به درخواست شغل فکر کرده اید، اما می خواهید ابتدا درباره شرکت اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ اکثر مردم انجام می دهند! بله، میتوانید به وبسایت شرکت بروید، اما یکی از بهترین راهها برای دریافت «احساس واقعی» از شرکت، بررسی فعالیتهای رسانههای اجتماعی آنها است! این شامل صفحات اجتماعی شرکت، پست های برچسب گذاری شده، فعالیت کارکنان و موارد دیگر می شود.
برای به نمایش گذاشتن فرهنگ شرکت و برجسته کردن کسب و کار خود برای کارمندان احتمالی، می توانید از یک استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی ارگانیک. این شامل ایجاد مرتب محتوا برای ارسال در پروفایل های رسانه های اجتماعی است تا به کاربران ایده ای درباره اینکه شما چه کسی هستید ارائه دهید. پروفایل های اجتماعی خود را به عنوان یک “صفحه فرود” در نظر بگیرید که قبل از درخواست، جزئیاتی را در مورد شرکت شما به کاربران می دهد.
یک استراتژی قوی محتوای رسانه های اجتماعی منسجم و همسو با ستون های کلیدی است که شرکت می خواهد مرتباً آنها را تقویت کند. برای اهداف استخدام، فقط برخی از انواع محتوای کلیدی عبارتند از:
- نکات برجسته و توصیفات کارکنان
- رویدادهای شرکت
- مشارکت خدمات اجتماعی
- پاداش و شناخت
- ارتباطات داخلی کارکنان
فعال بودن در رسانه های اجتماعی نیز باعث افزایش تعامل کارکنان شما می شود. وقتی کارمندان شما میبینند که محتوایشان را میتوان در صفحه کسبوکار به اشتراک گذاشت، احتمالاً عکسها/فیلمهایی از تجربه روزانه خود را به اشتراک میگذارند و شرکت را در محتوای خود (UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر) برچسبگذاری میکنند.
حضور قوی در رسانه های اجتماعی می تواند متقاضیان را تشویق کند که هنگام درخواست برای سازمان شما احساس راحتی کنند!
2. دستیابی به متقاضیان احتمالی که در حال جستجو نیستند
اکنون که یک استراتژی محتوای ارگانیک در رسانه های اجتماعی دارید، آماده استفاده کامل از استراتژی تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی هستید. این یک عنصر کلیدی در استراتژی استخدام اجتماعی قوی است.
یکی از مزایای برتر استفاده از استراتژی تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی، توانایی دسترسی به افراد است نه جستجو چرا؟ از آنجا که حتی اگر کاربران به طور فعال در جستجوی «کارهای باز در نزدیکی من» نیستند، شما میتوانید به یک جمعیت هدف برسید و آگاهی از شرکت خود را به عنوان گام بعدی بالقوه در حرفه آنها افزایش دهید.
استراتژیهای جدید هدفگیری کاربران در رسانههای اجتماعی قوی هستند و راههای هدف قرار دادن افراد بیپایان است! بیایید در ادامه در مورد آن تکنیک ها صحبت کنیم.
3. گسترش دسترسی از طریق تکنیک های هدف گذاری خلاقانه
اگر می خواهید به کاربران جدید دسترسی پیدا کنید، رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای انجام این کار است! بسته به پلتفرم رسانه اجتماعی که از آن استفاده می کنید، امکانات بی پایانی برای مخاطبان وجود دارد. شما می توانید:
- هدف رسیدن به جمعیت هدف
- افراد را در مناطق جغرافیایی بسیار خاص پیدا کنید
- افرادی را هدف قرار دهید که شبیه به کارمندان فعلی هستند
- دسترسی به کاربرانی که علایق مرتبط با مشاغل آزاد ما دارند
هدف گذاری را می توان در پلتفرم های خاصی مانند فیس بوک محدود کرد تا هرگونه تبعیض را از بین ببرد. به خاطر داشته باشید که، تیبرای مؤثر بودن، بحث همیشه نباید مستقیم باشد!
به عنوان مثال، اگر بخواهیم دانشآموزان دبیرستانی را هدف قرار دهیم که واجد شرایط پیوستن به یک برنامه آموزشی پس از دبیرستان هستند، میتوانیم از یک استراتژی هدفگیری تکمیلی با هدف دستیابی به اعضای خانواده استفاده کنیم و آن افراد را تشویق کنیم تا کاربرانی را که ممکن است علاقهمند هستند، معرفی کنند. این چیزی است که رسانه های اجتماعی فرصت بی نظیری برای استفاده از آن دارند!
کاوش: چگونه مخاطب هدف خود را در رسانه های اجتماعی پیدا کنید
4. هدف گذاری مجدد کاندیداهای شغلی علاقه مند
ترافیک با حجم بالا را در وب سایت مشاغل خود مشاهده می کنید اما شماره برنامه هایی را که می خواهید ببینید دریافت نمی کنید؟ سپس هدف گذاری مجدد می تواند برای اهداف شما مناسب باشد! تبلیغات رسانههای اجتماعی قابلیتهای پیشرفته تطبیق و هدفگیری مشتری را برای دسترسی به کاربرانی که قبلاً به روشهای مختلف با شرکت شما درگیر بودهاند، ارائه میدهد. این شامل:
- تعامل مجدد با افرادی که قبلاً آگهی های شغلی آزاد را در وب سایت شما در 60 روز گذشته مشاهده کرده اند
- دسترسی به کاربرانی که دنبالکنندگان پروفایلهای اجتماعی فعلی شما هستند یا اخیراً با هر یک از پستها/تبلیغات اجتماعی شما درگیر شدهاند.
- ارائه تبلیغات به کاربرانی که در 30 روز گذشته از وب سایت شما بازدید کرده اند
- استفاده از یک استراتژی مشابه برای یافتن افرادی شبیه به کارمندان فعلی یا متقاضیان قبلی
از طریق این گزینههای هدفیابی استراتژیک، میتوانید برای جویندگان کار در ذهن خود باقی بمانید و در حالی که آنها به جستجوی حرکت شغلی بعدی خود ادامه میدهند، اقدام کنند.
5. ایجاد جامعه استعداد
فراتر از به دست آوردن برنامه های کاربردی مستقیم، هدف دیگری که رسانه های اجتماعی می توانند به آن کمک کنند، ایجاد مخاطب برای استفاده بعدی است. با تلاشهای استخدام، یکی از شناختهشدهترین راهها برای انجام این کار، از طریق جامعه استعدادها است.
طرز فکر یک کاربر رسانه های اجتماعی همیشه این نیست که فوراً تبدیل شود. بنابراین، ارائه گزینهای برای وارد کردن اطلاعات آنها که بعداً بدون درخواست تعهد زمانی زیاد در نظر گرفته شود، یک راه عالی برای تولید اطلاعات ارزشمند مخاطبان و افزایش متقاضیان در خط است.
با ترویج ثبتنامهای انجمن استعدادها با کمپینهای تبلیغات اجتماعی شما، استخدامکنندگان شما میتوانند متقاضیان احتمالی را جستجو کنند و دادههای آنها را با مرتبطترین و پرنیازترین موقعیتهای شغلی که باید تکمیل شوند، ردیف کنند.
این نه تنها تعداد برنامه هایی را که هدایت می شوند افزایش می دهد، بلکه می تواند در زمان تیم استخدام شما نیز صرفه جویی کند. همچنین میتوان این اعضای انجمن استعدادها را از کمپینهای دیگر، چه در رسانههای اجتماعی و چه در پلتفرمهای دیگر مانند Google Ads، بازاریابی مجدد کرد.
6. به دست آوردن داده ها
همه ما می دانیم – داده ها با استخدام بسیار ارزشمند هستند! با یک استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی برای استخدام، فرصت های بی پایانی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد آن به شما داده می شود سازمان بهداشت جهانی حرفه ای های کلیدی آینده نگر هستند و ترجیحات آنها چیست.
به عنوان مثال، با تبلیغات رسانه های اجتماعی، خلاقان با عملکرد برتر به توانایی رشد در شرکت اشاره می کنند. این نشان می دهد که این یکی از علاقه مندی های کارمندان آینده است و می تواند در مصاحبه ها برجسته شود. سازمان شما حتی میتواند این ابتکارات داخلی را برای افزایش علاقه به استخدام افزایش دهد.
همه این دادهها را میتوان به سایر تلاشهای بازاریابی و در طول فرآیند جذب استعداد برای افزایش نرخ استخدام منتقل کرد.
اجازه دهید WebFX به تلاشهای شما برای استخدام در رسانههای اجتماعی کمک کند
با توجه به اینکه 86 درصد از جویندگان کار از رسانه های اجتماعی در جستجوی شغل خود استفاده می کنند، استخدام در رسانه های اجتماعی ضروری است. با استخدام رسانههای اجتماعی، استخدامکنندگان میتوانند دسترسی خود را به مخاطبان جدید گسترش دهند، دید بیشتری را برای آگهیهای شغلی باز ایجاد کنند، از اهداف برندسازی کارفرما حمایت کنند، درخواستهای جدید را از نامزدهای واجد شرایط هدایت کنند، و دادههای ارزشمندی را برای حمایت از سایر کمپینهای استخدام در سراسر سازمان به دست آورند.
آیا علاقه مند به استفاده از تبلیغات رسانه های اجتماعی برای اهداف استخدام خود هستید؟ تیم متخصص ما در WebFX می تواند از تیم شما در جذب استعدادهای برتر از طریق کمپین های استخدام هدفمند از طریق رسانه های اجتماعی حمایت کند. درباره ما بیشتر بدانید خدمات تبلیغات اجتماعی و امروز برای شما با ما تماس بگیرید نقل قول سفارشی رایگان!