بازاریابی رسانه های اجتماعی برای فیس بوک 101

اگر صاحب یک کسب و کار هستید، به روش های جدید و هیجان انگیزی برای دستیابی به مشتریان هدف آنلاین خود نیاز دارید. با وجود فرصت‌های بسیار زیاد برای به دست آوردن مشتریان واجد شرایط، چگونه می‌دانید چه استراتژی‌هایی بهترین عملکرد را دارند؟

فیس بوک بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارد، بنابراین این اشتباه بزرگی است که بازاریابی رسانه های اجتماعی در فیس بوک را به عنوان یکی از بهترین استراتژی های خود نداشته باشید. شما می توانید با محتوای رسانه های اجتماعی خود به مشتریان هدف خود برسید و از ابزارهایی مانند تبلیغات فیس بوک برای یافتن سرنخ های واجد شرایط استفاده کنید.

در این صفحه نحوه استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی در فیس بوک برای افزایش ترافیک سایت، بهبود تبدیل و نزدیک شدن به مخاطبان هدف بحث خواهد شد. در اینجا 10 استراتژی پیشنهاد می کنیم تا از بازاریابی رسانه های اجتماعی بیشترین بهره را ببرید:

  1. اهداف مشخصی را از قبل تعیین کنید
  2. پرسونای خریدار ایجاد کنید
  3. برند خود را مستحکم کنید
  4. به تبلیغات فیسبوک نگاه کنید
  5. محتوایی را ارسال کنید که مخاطب هدف شما به آن اهمیت می دهد
  6. محتوا را در داستان های خود به اشتراک بگذارید
  7. عکس روی جلد مناسب را انتخاب کنید
  8. از ابزار برنامه ریزی شبکه های اجتماعی استفاده کنید
  9. داده های خود را ردیابی کنید
  10. با مشتریان خود تعامل داشته باشید

بیا شروع کنیم!

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

بازاریابی رسانه های اجتماعی برای فیس بوک 101

1. اهداف مشخص را از قبل تعیین کنید

اگر می‌خواهید استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فیسبوک شما موفق باشد، تعیین اهداف مشخص از قبل ضروری است. نامیدن این اولین قدم راهی عالی برای اطمینان از اینکه به طول عمر کمپین خود فکر می کنید – جایی که در حال حاضر هستید و جایی که می خواهید باشید.

هنگامی که پایان را در ذهن داشته باشید، مراحلی را که باید بردارید و موثرترین کمپین اجتماعی را ایجاد کنید، تصور خواهید کرد. هنگامی که اهداف خود را تعیین می کنید، باید به مدل کسب و کار خود و اینکه کجا باید شکاف ها را پر کنید نگاه کنید.

به عنوان مثال، اگر ترافیک سایت کافی ندارید، باید روی استراتژی های بازاریابی فیس بوک تمرکز کنید که کاربران بیشتری را به وب سایت شما جذب می کند. اگر شرکت شما فروش ندارد، تبلیغات فیس بوک ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد.

صرف نظر از هدف نهایی شما، باید با نیازهای کلی کسب و کار شما همراه باشد.

2. پرسونای خریدار ایجاد کنید

شناخت مخاطبان یکی از مهم ترین بخش های معادله است. از این گذشته، آنها کسانی هستند که از وب سایت شما بازدید می کنند و محصولات شما را خریداری می کنند. وظیفه شما این است که از طریق صفحه فیس بوک خود به آنها متوسل شوید، و می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید – اما اولین قدم این است که آنها را بشناسید.

ایجاد پرسونای خریدار، حیاتی ترین مشخصات جمعیتی مشتری هدف شما را مشخص می کند. این پرسونا می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه کسی احتمالاً از شرکت شما خرید می‌کند. این شخصیت ها می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • سن
  • اشتغال
  • جنسیت
  • تحصیلات
  • سایز خانواده
  • وضعیت رابطه

گزینه های هدف گذاری فیس بوک تقریباً بی پایان هستند، بنابراین هنگام معرفی شخصیت های مورد نظر خود تا حد امکان خاص باشید. و بله، شما می توانید بیش از یک داشته باشید!

اگر بخواهید از تبلیغات فیس بوک استفاده کنید، این مرحله به ویژه مؤثر خواهد بود، اگرچه برای پست های جدول زمانی نیز بسیار مهم است.

3. برند خود را محکم کنید

این نکته ممکن است غیرممکن به نظر برسد، اما برای بازاریابی موفقیت آمیز کسب و کار خود در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، باید برند خود را بشناسید. قبل از شروع پست آنلاین، سبک، لحن و احساس کلی شرکت خود را مشخص کنید.

در ابتدا، بسیار مهم است که تصمیم بگیرید آیا قصد دارید در حساب کاربری خود جدی، آموزنده، شوخ طبع باشید یا عجیب و غریب – و سپس به آن پایبند باشید. اگر یک تبلیغ خنده دار ارسال کنید، شناخت شما برای کاربران دشوارتر می شود، اما معمولاً در مورد پست های جدول زمانی خود جدی و آگاه هستید.

شما می خواهید سبک و لحن یکسانی را در محتوا، گرافیک، فراخوان برای اقدام، و شرح پیوندها داشته باشید. وقتی همه این عناصر بازاریابی منسجم باشند، اتصال کاربران و وفادار ماندن به برند شما را آسان‌تر می‌کند.

بخوانید: دستورالعمل های برند چیست؟

4. به تبلیغات فیس بوک نگاه کنید

تبلیغات فیس بوک می تواند کاربران را بر اساس سن، مکان، رفتار آنلاین قبلی و موارد دیگر هدف قرار دهد. اگر اهداف تجاری خاصی مانند تبدیل بیشتر دارید، تبلیغات فیس بوک فرصتی عالی برای افزایش این تعداد است.

اگر مخاطب درستی را هدف قرار دهید، تبلیغات می تواند بسیار موثر باشد و هزینه ای برای شما نخواهد داشت. تبلیغات در فیس بوک به عنوان یک سیستم حراج کار می کنند و می توانید سقف روزانه برای مقداری که می خواهید خرج کنید تعیین کنید.

در اینجا یک تبلیغ نمونه از یک تایم لاین فیس بوک آمده است:

می توانید از انواع مختلفی از تبلیغات فیس بوک، از جمله عکس، ویدیو، چرخ فلک، تبلیغات پویا و غیره استفاده کنید. هر نوع تبلیغات مزایای خود را دارد و شما می توانید از آزمایش هر کدام لذت ببرید!

5. محتوایی را ارسال کنید که مخاطب هدف شما به آن اهمیت می دهد

علاوه بر تبلیغات، شما این امکان را دارید که محتوا را در جدول زمانی خود ارسال کنید. این محتوا برای برند شما مهم است، زیرا لحن کسب و کار شما، سبک شما و ارزشی را که برای مشتریان خود به ارمغان می آورید تعیین می کند.

گزینه های زیادی برای نوع محتوایی که پست می کنید وجود دارد و هر کدام هدف خود را دارند.

  • لینک های وب سایت شما:اگر وبلاگ شرکتی دارید یا می خواهید پیوندی به جدیدترین پروژه خود به اشتراک بگذارید، فیس بوک مکانی عالی برای انجام این کار است. نه تنها می تواند ترافیک سایت را افزایش دهد، بلکه می تواند به کاربران کمک کند تا به برند شما نزدیک تر شوند.
  • فیلم های:محتوای ویدیویی یک گزینه عالی برای پست های فیس بوک است. آنها یکی از بهترین گزینه ها هستند زیرا حداقل 59٪ بیشتر از هر نوع پست دیگری تعامل دارند.
  • عکس ها:وقتی صحبت از پست‌های عکس می‌شود، گزینه‌ها بی‌پایان هستند – می‌توانید تصاویری از امکانات، کارکنان، محصولات و خدمات خود و حتی رویدادهایی که میزبانی کرده‌اید، پست کنید.

شما باید محتوای متنوعی را پست کنید و از بهترین عملکرد در صفحه خود مطلع باشید. اگرچه ویدیو به تعاملات زیادی معروف است، اما هر صنعتی متفاوت است، و شما باید همیشه مراقب باشید که چه چیزی برای کسب و کار شما بهترین است.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که پست‌هایتان تا حد امکان مؤثر هستند، انواع مختلف عکس‌ها، ویدیوها و پیوندها را آزمایش کنید. برای مثال، تصاویر محصولات و خدمات شما ممکن است جذابیت بیشتری نسبت به تصاویر امکانات شما داشته باشند.

6. محتوا را در استوری های خود به اشتراک بگذارید

محتوا چیزی بیش از آن چیزی است که در جدول زمانی خود پست می کنید. استوری های فیس بوک یک ویژگی جدیدتر است که به شما امکان می دهد عکس ها و ویدیوها را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید.

استفاده از استوری‌های فیس‌بوک می‌تواند به شما کمک کند توجه بیشتری را جلب کنید و به‌روزرسانی‌های سریع را بدون ازدحام کردن جدول زمانی کاربران ارسال کنید. می‌توانید از داستان‌ها برای اهداف مختلف، از جمله نظرسنجی، به‌روزرسانی، مسیرها و موارد دیگر استفاده کنید:

از آنجایی که استوری‌ها پس از 24 ساعت ناپدید می‌شوند، راهی عالی برای ارسال محتوا بدون مسدود کردن فید شما هستند. داستان ها می توانند به آگاهی از برند شما کمک کنند و شما را در سراسر پلتفرم فعال نگه دارند.

7. عکس روی جلد مناسب را انتخاب کنید

عکس روی جلد شما عکسی است در نمایه شما که به عنوان تصویر سرصفحه عمل می کند:

این عکس باید دید کلی برند شما را به تصویر بکشد و کاربران را وقتی به نمایه شما می‌رسند مجذوب خود کند. می توانید اطلاعات تماس مهمی مانند شماره تلفن خود را وارد کنید یا از آن برای نمایش محصولات و خدمات خود استفاده کنید.

عکس روی جلد شما یک ابزار بصری برای جلب توجه کاربران است — از آن به نفع خود استفاده کنید تا نتایج بیشتری از نمایه فیس بوک خود دریافت کنید.

8. از ابزار برنامه ریزی شبکه های اجتماعی استفاده کنید

همه وقت ندارند به صورت دستی در رسانه های اجتماعی پست بگذارند. اینجاست که یک ابزار برنامه ریزی شبکه های اجتماعی می تواند مفید باشد.

چند نمونه از ابزارها عبارتند از:

یک ابزار زمان‌بندی به شما امکان می‌دهد روزها، هفته‌ها یا حتی ماه‌ها قبل پست‌ها را ایجاد کنید و مطمئن شوید که به موقع منتشر می‌شوند. اگر کمپینی در راه است، می‌توانید همه پست‌های خود را از قبل حذف کنید و در زمان ارسال آن‌ها در زمان زمان صرفه‌جویی کنید.

9. داده های خود را ردیابی کنید

برای داشتن یک کمپین موثر، باید اهداف تعیین کنید و معیارهای مناسب را دنبال کنید. همانطور که بازاریابی فیس بوک خود را نظارت می کنید، می توانید ببینید که چه تغییراتی کار می کنند و کدام یک نیاز به تجدید نظر دارند.

فیس بوک به شما امکان می دهد معیارهای خاصی را با حساب کسب و کار خود ردیابی کنید، مانند:

  • نامزدی
  • رسیدن
  • برداشت ها
  • لایک و فالوور صفحه

این معیارهای فیس بوک به شما کمک می کند تا عملکرد کمپین خود را ببینید و در صورت لزوم تنظیم کنید.

10. با مشتریان خود تعامل داشته باشید

در نهایت، آخرین مرحله ما برای بازاریابی رسانه های اجتماعی در فیس بوک، تعامل با مشتریان شما است. هنگامی که مردم در مورد پست های شما نظر می دهند، باید با آنها تماس بگیرید، به خصوص اگر بازخورد منفی دریافت کنید:

نظرات و پیام های فیس بوک یکی از راه هایی است که می توانید مستقیماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. مطمئن شوید که از این به نفع خود استفاده کنید، آگاهی از برند را ایجاد کنید و به آنها نشان دهید که به بازخورد آنها اهمیت می دهید.

74% افراد هنگام تصمیم گیری برای خرید از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.

با حضور درخشان در رسانه های اجتماعی، تصمیم آنها را آسان کنید. با درخواست یک پیشنهاد بدون اجبار، ببینید برند شما چگونه می‌تواند سطح خود را ارتقا دهد.

یکی از کارشناسان ما در تماس خواهد بود در طی 24 ساعت!

WebFX بازاریابی رسانه های اجتماعی را برای فیس بوک می داند

اگر می خواهید به بازاریابی فیسبوک خود بهترین شانس را برای موفقیت بدهید، کار با یک آژانس رسانه های اجتماعی بهترین گزینه شماست. در WebFX، ما می دانیم که چگونه کمپین های بازاریابی فیس بوک را ایجاد کنیم که منجر به نتایج شود.

ما 25 مشتری داریم که از ابزارهای بازاریابی دیجیتال و رسانه های اجتماعی برای کسب کلیک، تبدیل و درآمد بیشتر استفاده کنند. کارشناسان رسانه های اجتماعی ما کمپین های فیس بوک را بدون افزودن هیچ کاری به تیم شما ایجاد، راه اندازی و پیگیری می کنند.

امروز به صورت آنلاین با ما تماس بگیرید و ببینید خدمات مدیریت فیس بوک ما برای شرکت شما چه خواهد کرد!